Το Copy Magazine, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «το πρώτο περιοδικό μόδας τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο», ανέβασε στο Instagram το πρώτο του post στις 24 Αυγούστου και από τότε έχει ήδη δημιουργήσει κάποιον ντόρο γύρω από το όνομά του, κυρίως, λόγω του περιεχομένου του που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη.

Το Copy είναι ένα πρότζεκτ του Carl-Axel Wahlstrm στο οποίο παρουσιάζει φωτογραφίες μοντέλων μόδας και προϊόντα εταιρειών που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) και όλα μοιάζουν πραγματικά. Ο στόχος του Wahlstrm, με καριέρα στο μάρκετινγκ και τη βιομηχανία της μόδας, ήταν να δημιουργήσει μια έκδοση που να διευρύνει τα όρια των τυπικών εκδόσεων και της μόδας.

«Το μόνο πράγμα που καταφέρνουμε είναι να κοιτάμε πίσω, να δούμε τι έχουμε κάνει και στη συνέχεια να το επαναλαμβάνουμε», δήλωσε στη Vogue.

Ο 41χρονος Wahlstrm, με καταγωγή από τη Σουηδία και προϋπηρεσία στα H&M, & Other Stories, Gant και Björn Borg, δημιούργησε το περιοδικό με την πρόθεση να αμφισβητήσει τα συμβατικά ιδεώδη της ομορφιάς και της τελειότητας. Με σχόλια όπως «Πείτε αντίο στα συναισθήματα, τις ρυτίδες και την ατομικότητα», είναι προφανές ότι το Copy Magazine θέλει να διερευνήσει ένα μέλλον όπου η μόδα δεν θα περιορίζεται σε κλισέ και στην ψεύτικη υπερ-τέλεια εικόνα που πλασάρεται ως κάτι φυσιολογικό.

Βέβαια, αυτό έρχεται φαινομενικά σε αντίθεση με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο περιοδικό, μέσω του AI εργαλείου Midjourney, αλλά μέσω των προτροπών κειμένου καταφέρνει να “σπάσει” τις νόρμες και τους στερεοτυπικούς κώδικες της μόδας.

«Το Midjourney πήρε κατά κάποιο τρόπο όλες τις εικόνες που έχουμε δημιουργήσει και ανεβάσει στο Διαδίκτυο και έκανε μηχανική μάθηση σε αυτές. Έτσι, αυτό που βλέπουμε, και αυτό που μπορούμε να δημιουργήσουμε, είναι αυτό με το οποίο έχουμε κατά κάποιο τρόπο τροφοδοτήσει τους εαυτούς μας -την αισθητική, τις εικόνες, τα στερεότυπα, τις νόρμες, τα πάντα. Αυτό είναι μια περίληψη αυτών. Το Midjourney δεν δημιουργεί τίποτα από μόνο του -έχει διδαχθεί πάνω σε αυτό που έχουμε ήδη δημιουργήσει».

To εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του COPY

Ο Wahlstrm άρχισε να παίζει με την τεχνητή νοημοσύνη χωρίς να έχει στόχο να δημιουργήσει ένα περιοδικό. Ωστόσο, καθώς η τεχνολογία εξελισσόταν, συνειδητοποίησε τη δυνατότητα παραγωγής ρεαλιστικών εικόνων που ξεπερνούσαν τους παραδοσιακούς τρόπους σχεδιασμού ρούχων και φωτογράφισης. Παρά το γεγονός ότι γνώριζε τα ελαττώματα και τα όρια της ΤΝ, τον γοήτευσαν οι δυνατότητες που προσέφερε.

«Το αποτέλεσμα επαναπροσδιορίζει το τοπίο των δημιουργικών συνεργασιών, αναδεικνύοντας πώς η συνέργεια μεταξύ των ανθρώπινων ιδεών και της τεχνολογίας AI μπορεί να φέρει επανάσταση και να εμπνεύσει καινοτόμες δημιουργίες. Αυτό αποτελεί παράδειγμα της μετασχηματιστικής δύναμης της καινοτομίας, σηματοδοτώντας το πρώτο κεφάλαιο μιας ευφάνταστης αφήγησης που αμφισβητεί την αντίληψή μας για την πραγματικότητα», γράφει ο ίδιος στο site του Copy.

Μπαίνοντας στην επίσημη ιστοσελίδα του Copy Magazine, ίσως προκύπτει ένας αποπροσανατολισμός. Πού τελειώνει η φαντασία και πού ξεκινάει η πραγματικότητα; Δεν θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει αληθινά μοντέλα; Αλλά ο Wahlstrm δεν είναι ο πρώτος που βάδισε σε αυτόν τον δρόμο. Τον Μάρτιο, όπως είχαμε αναφέρει εδώ, η Levi’s ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το στούντιο τεχνητής νοημοσύνης Lalaland.ai, το οποίο δημιουργεί  AI μοντέλα μόδας.

«Αν και η τεχνητή νοημοσύνη πιθανότατα δεν θα αντικαταστήσει ποτέ πλήρως τα ανθρώπινα μοντέλα για εμάς, είμαστε ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες που μπορεί να μας προσφέρει το ΑΙ για την εμπειρία των καταναλωτών», είχε δηλώσει η Amy Gershkoff Bolles, στέλεχος που επικεντρώνεται στις αναδυόμενες τεχνολογίες στη Levi Strauss.

Editorial μόδας από το μέλλον στο πρώτο τεύχος του COPY: Μέσα στην αίγλη της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης, μια κλίκα από fashion influencers μαζεύεται, φορώντας τα γυαλιά ηλίου τους σε εσωτερικούς χώρους, αποπνέοντας έναν αέρα μυστηρίου και προσμονής.

Λίγο αργότερα, τον Απρίλιο, στη Νέα Υόρκη πραγματοποιήθηκε η Εβδομάδα Μόδας Τεχνητής Νοημοσύνης. Στα Spring Studios πραγματοποιήθηκε ένας διαγωνισμός με περίπου 350 υποψήφιους, οι οποίοι θα πειραματιζόντουσαν με την τεχνητή νοημοσύνη και οι νικητές θα αναπτύξουν τα δικά τους brand μέσω της Revolve με έδρα το Λος Άντζελες. Στόχος των διοργανωτών ήταν να εξερευνήσουν τι είναι δυνατό στη βιομηχανία της μόδας ενθαρρύνοντας τους σχεδιαστές να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες και τεχνικές.

Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, πώς η επιθυμία της βιομηχανίας της μόδας είναι να κινηθεί προς μοντέλα που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, όπως είναι χαρακτηριστικές οι προσπάθειες και άλλων βιομηχανιών να αντικαταστήσουν τους πραγματικούς ανθρώπους με τεχνητή νοημοσύνη.

Ωστόσο, ο αντίκτυπος μιας αυτόνομης και ανεξάρτητης επιχειρηματικής προσπάθειας, όπως είναι αυτή του Wahlstrm με το Copy Magazine, δεν έχει το ίδιο βάρος με τα μεγάλα brand της μόδας.

«Θέλω πραγματικά να βρίσκομαι σε αυτή τη λεπτή γραμμή μεταξύ του τι είναι αληθινό και του τι δεν είναι αληθινό. Και νομίζω ότι αυτό που είναι πιο ανησυχητικό είναι η πραγματικότητα εδώ», σχολίασε στη Vogue ο Wahlstrm.

Ο Wahlstrm επέλεξε να χρηματοδοτήσει ο ίδιος το Copy, αναγνωρίζοντας ότι οι παραδοσιακοί χορηγοί και οι έμποροι δεν θα μπορούσαν να υποστηρίξουν εύκολα ένα τέτοιο πρότζεκτ. Η επιτυχία του Copy, σύμφωνα με τον ίδιο, οφείλεται στην ενσωμάτωση της ανθρώπινης δημιουργικότητας, τεχνογνωσίας και δεξιοτεχνίας στα γραφικά που έχει δημιουργήσει η τεχνητή νοημοσύνη.

«Η ελπίδα μου και το όνειρό μου είναι ότι στο εγγύς μέλλον η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αναδιαμορφώσει τις δομές και την ιεραρχία με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πολύ προφανές και πολύ ξεκάθαρο ποιος είναι στην πραγματικότητα το πιο δημιουργικό άτομο στο δωμάτιο», είπε.

Το Copy Magazine προαναγγέλλει μια νέα εποχή και βρίσκεται στο σταυροδρόμι της μόδας με την τεχνολογία. Κατά κάποιον τρόπο, τα κοινωνικά πρότυπα και η τελειότητα αμφισβητούνται, ενώ τα παραδοσιακά όρια των fashion περιοδικών ξεπερνιούνται δημιουργώντας ένα νέο δημιουργικό πλαίσιο για τον άνθρωπο-δημιουργό και ένα καινούργιο μοτίβο κατανάλωσης για τον αναγνώστη/θεατή.

«Τίποτα που βλέπεις εδώ δεν είναι αληθινό», αλλά το ταξίδι για την αναζήτηση του νοήματος είναι πραγματικό.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Copy Magazine (@magazinecopy)

➪ Με πληροφορίες από: Vogue, Crast Net, The Copy Magazine