Στην Ελλάδα μπορεί να πει κανείς πως ζούμε τον μήνα του “Υπάρχω” που ξεπέρασε τις 800.000 εισιτήρια κι έχει γεμίσει όλες τις αίθουσες δίνοντας ζωή στα “ταλαιπωρημένα” σινεμά. Το “Βetter Man” ήταν ένα μεγάλο στοίχημα – διεθνώς – που μάλλον χάνεται για τους παραγωγούς και τους συντελεστές της ταινίας. Η Paramount επένδυσε στον ευρηματικό τρόπο επεισοδίων της ζωής του Ρόμπι Γουίλιαμς, ωστόσο φαίνεται πως οι θεατές δε συγκινούνται και είναι μία δύσκολη περίοδος για τις μουσικές βιογραφίες.
Οι εισπράξεις του 1.000.000 ευρώ σε παγκόσμια κλίμακα προκαλούν από απογοήτευση μέχρι θλίψη. Αρκετοί θεωρούν πως οι πρακτικές μάρκετινγκ που υιοθετήθηκαν άφησαν αδιάφορο το ευρύ κοινό, ενώ ακόμα και διαχρονικοί θαυμαστές του τραγουδιστή μπερδεύτηκαν με το εγχείρημα με τον χιμπατζή και τελικά έμειναν μακριά από το ραντεβού με τον ίνδαλμά τους. Ακόμα κι αν αρκετοί κριτικοί βρήκαν ενδιαφέρον αυτό το εγχείρημα, ο κόσμος δεν πείστηκε και επέλεξε άλλες ταινίες με το “Den of Thieves 2” να κάνει σπουδαία εκκίνηση και να αποτελεί μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις στην ανατολή του 2025.
Η ταινία “Better Man “γυρίστηκε με ανεξάρτητη χρηματοδότηση ύψους περίπου 110 εκατομμυρίων δολαρίων και αποκτήθηκε από την Paramount για 25 εκατομμύρια δολάρια. Παρόλο που οι μουσικές βιογραφίες γνωρίζουν άνθηση τα τελευταία χρόνια, όπως με ταινίες για την Amy Winehouse, τον Bob Dylan, τον Elvis Presley και τη Whitney Houston, ορισμένες όπως το “Back to Black” αποτυγχάνουν στο box office. Το Better Man έκανε πρεμιέρα στην 14η θέση πολύ πίσω από άλλες ειδικές κυκλοφορίες που παίζονταν σε λιγότερες αίθουσες. Για παράδειγμα η ιστορική επική ταινία της A24, “The Brutalist” διάρκειας τριών ωρών και 30 λεπτών συγκέντρωσε εντυπωσιακά 1,38 εκατομμύρια δολάρια από μόλις 68 αίθουσες. Το περασμένο Σαββατοκύριακο το “The Brutalist” κέρδισε Χρυσές Σφαίρες για Καλύτερη Δραματική Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία (Brady Corbet) και Καλύτερη Ερμηνεία (Adrien Brody), που υποδύεται τον φανταστικό αρχιτέκτονα László Tóth.
Στη χώρα μας το “Βrutalist” κάνει πρεμιέρα την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, όμως πέρα από το “Υπάρχω” υπάρχουν ταινίες που κάνουν υψηλά νούμερα. Κοντά στις 50.000 είναι το “Nosferatu” του Ρόμπερτ Έγκερς, στις 155.000 έχει φτάσει η “Maria” του Πάμπλο Λαραίν, στις 320.000 το “Βαϊάνα 2” και ανεβαίνει η έτερη ταινία της Disney “Μουφάσα” που είναι στις 100.000. 60.000 στην πρώτη του εβδομάδα έκανε και το “Sonic 3”,επομένως όπως εύλογα κατανοεί κανείς ο κόσμος πηγαίνει στους κινηματογράφους το τελευταίο δίμηνο, αλλά το καινοτόμο της ιστορίας του Γουίλιαμς δεν τον έπεισε.
Μάλιστα η τάση που υπάρχει δείχνει πως δύσκολα θα διορθωθεί η κατάσταση. Ήδη η εταιρεία κοιτάει πως θα διορθώσει τη ζημιά μέσω των υπόλοιπων παραγωγών της και μένει να φανεί αν κάποια πλατφόρμα ενδιαφερθεί να αγοράσει τα δικαιώματα και να προβάλλει το “Better Man”. Oι πληροφορίες θέλουν κι αυτό το σενάριο δύσκολα να επαληθευτεί. Οι θαυμαστές του Ρόμπι Γουίλιαμς προτιμούν μάλλον τα τραγούδια του και αυτό αποδείχθηκε περίτρανα. Δε θέλησαν να δουν τη διαδρομή του μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Αυτό είναι όμως το ρίσκο στον “εμπορικό” κινηματογράφο, άλλοτε δικαιώνει κι άλλο “χαντακώνει”, όπως στην προκειμένη περίπτωση.
Oι θεατές αναζητούν κάτι που θα μιλήσει με κάποιον τρόπο στη ψυχή τους. Από αυτήν την άποψη το “Brutalist” έχει πάρει προβάδισμα, το “Εmilia Perez” του Netflix κουβαλάει την “κατάρα” της πλατφόρμας που θέλει να μην κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ενώ το “Αnora” του Σον Μπέικερ παρ΄ότι δεν κέρδισε Χρυσή Σφαίρα δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη με κάποιο Χρυσό Αγαλματίδιο. Σίγουρα πάντως ούτε στην τελική βραχεία λίστα δεν περιμένουμε να δούμε το “Better Man”.
*Με στοιχεία από το Variety.