Τους τελευταίους μήνες έχουν χαθεί οι ζωές δεκάδων πολιτών, οι οποίοι έχουν παρασυρθεί από αυτοκίνητα στην προσπάθειά τους να διασχίσουν τον δρόμο. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι οδηγοί σέβονται τους γύρω τους, υπακούν στον εκάστοτε ΚΟΚ και προσπαθούν να μετακινούνται χωρίς να ενοχλούν ή να βάζουν σε κίνδυνο τους άλλους πολίτες. Όλη αυτή η περιγραφή είναι άγνωστη όσον αφορά τα οδηγικά δεδομένα της Ελλάδας.
Το πιο σοκαριστικό είναι ότι κανείς δεν παραξενεύεται και κανείς δεν αντιδράει στους θανάτους των συμπολιτών μας. Οι θάνατοι περνούν απλά σαν μία είδηση στην αρχική μας, η οποία το πολύ πολύ να γίνει θέμα συζήτησης σε κάποια μάζωξη καφέ. Η απευαισθητοποίηση – αναισθητοποίηση είναι σημείο της εποχής.
Η οργή για τον θάνατο και το δυστύχημα θα έρθει μόνο όταν γίνει σε κάποιο κοντινό μας πρόσωπο. Μέχρι τότε θα συνεχίσουμε να κάνουμε scroll down και θα χρησιμοποιούμε αυτά τα τραγικά γεγονότα για small talk. Ό,τι δεν μας αφορά άμεσα, δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι για να το αλλάξουμε. Αυτή είναι μία πεποίηθηση που αιωρείται πίσω από αρκετές συζητήσεις, αλλά, ας μην κρυβόμαστε, και στην πράξη αυτό συμβαίνει.
Γιατί γίνονται τόσα τροχαία στην Ελλάδα;
Δεν θα σας πω κάτι καινούργιο. Όμως θα μιλήσουμε με νούμερα. Από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω 20 θάνατοι στην Αττική, με τον αριθμό να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Το 76% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτό ήταν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023, επιβεβαιώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, αλλά συμμετέχουν ακόμη και σε βίντεο εν κινήσει. Από τα μέσα Μαΐου μέχρι τις αρχές Ιουνίου σημειώθηκαν 864 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου.
Η χρήση του bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Επίσης, ένας στους δέκα οδηγούς έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχει χρησιμοποιήσει άλλες ναρκωτικές ουσίες. Όσον αφορά την υπνηλία κατά την διάρκεια οδήγησης το 26% των Ελλήνων οδηγών επιβεβαιώνει ότι έχει αποκοιμηθεί έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να είχε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Τους τελευταίους μήνες έχουν χαθεί οι ζωές δεκάδων πολιτών, οι οποίοι έχουν παρασυρθεί από αυτοκίνητα στην προσπάθειά τους να διασχίσουν τον δρόμο. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι οδηγοί σέβονται τους γύρω τους, υπακούν στον εκάστοτε ΚΟΚ και προσπαθούν να μετακινούνται χωρίς να ενοχλούν ή να βάζουν σε κίνδυνο τους άλλους πολίτες. Όλη αυτή η περιγραφή είναι άγνωστη όσον αφορά τα οδηγικά δεδομένα της Ελλάδας.
Το πιο σοκαριστικό είναι ότι κανείς δεν παραξενεύεται και κανείς δεν αντιδράει στους θανάτους των συμπολιτών μας. Οι θάνατοι περνούν απλά σαν μία είδηση στην αρχική μας, η οποία το πολύ πολύ να γίνει θέμα συζήτησης σε κάποια μάζωξη καφέ. Η απευαισθητοποίηση – αναισθητοποίηση είναι σημείο της εποχής.
Η οργή για τον θάνατο και το δυστύχημα θα έρθει μόνο όταν γίνει σε κάποιο κοντινό μας πρόσωπο. Μέχρι τότε θα συνεχίσουμε να κάνουμε scroll down και θα χρησιμοποιούμε αυτά τα τραγικά γεγονότα για small talk. Ό,τι δεν μας αφορά άμεσα, δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι για να το αλλάξουμε. Αυτή είναι μία πεποίηθηση που αιωρείται πίσω από αρκετές συζητήσεις, αλλά, ας μην κρυβόμαστε, και στην πράξη αυτό συμβαίνει.
Γιατί γίνονται τόσα τροχαία στην Ελλάδα;
Δεν θα σας πω κάτι καινούργιο. Όμως θα μιλήσουμε με νούμερα. Από τον Μάιο μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω 20 θάνατοι στην Αττική, με τον αριθμό να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Το 76% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτό ήταν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023, επιβεβαιώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, αλλά συμμετέχουν ακόμη και σε βίντεο εν κινήσει. Από τα μέσα Μαΐου μέχρι τις αρχές Ιουνίου σημειώθηκαν 864 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου.
Η χρήση του bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Επίσης, ένας στους δέκα οδηγούς έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχει χρησιμοποιήσει άλλες ναρκωτικές ουσίες. Όσον αφορά την υπνηλία κατά την διάρκεια οδήγησης το 26% των Ελλήνων οδηγών επιβεβαιώνει ότι έχει αποκοιμηθεί έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να είχε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.