Έχετε παρατηρήσει ότι τα crocs, τα τελευταία δύο χρόνια θεωρούνται κουλ; Κι όμως! Αν αναζητήσετε το #crocs στο Instagram, θα εμφανιστούν πάνω από δύο εκατομμύρια αναρτήσεις, ενώ το αντίστοιχο hashtag στο TikTok έχει πάνω εννέα δισεκατομμύρια προβολές! Όσοι τα έχουν δοκιμάσει, δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτά. Υπερβολή; Μάλλον, όχι.

Δεν είναι τυχαίο που βρίσκεται ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μάρκες μη αθλητικών υποδημάτων στον κόσμο. Άνθρωποι ανά τον κόσμο επιδεικνύουν όπου σταθούν και όπου βρεθούν τα Crocs τους, τα οποία διακοσμούν με τα αντίστοιχα ιδιαίτερα κοσμήματα. Με αυτό τον τρόπο οι κάτοχοί τους νιώθουν μοναδικοί και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μία “statement” εμφάνιση.

Οι πωλήσεις άρχισαν να έχουν ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού, ενώ όλοι νόμιζαν ότι είχαν εξαφανιστεί για πάντα. Εκείνη την περίοδο ο Justin Bieber λάνσαρε τη δική του συλλογή Crocs με την Drew. Όπως μπορείτε να φανταστείτε μέσα σε λίγες μέρες έγιναν sold out. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας ο Bieber, δεν δίστασε να τα φορέσει με κάλτσες, με τους θαυμαστές να σπεύδουν να αντιγράψουν τη στiλιστική του επιλογή.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη British GQ (@britishgq)


Ωστόσο, οι πωλήσεις τους εκτοξεύτηκαν μετά την εμφάνιση του Justin Bieber στα Grammy Awards φορώντας, όχι απλά Crocs, αλλά Balenciaga chunky Crocs, που αναδείκνυαν ένα streetwear cool ντύσιμο.Το σύνολο αποτελούνταν από ένα σακάκι με μανίκια που κρέμονταν πάνω από τα χέρια του, καθώς και ένα παντελόνι με φαρδιά πόδια και ασημένια αλυσίδα waller. Την εμφάνιση συμπλήρωνε ένα λευκό tank top, ένας ροζ σκούφος και μαύρα γυαλιά ηλίου οβάλ σχήματος.

Τα μαύρα Crocs από καουτσούκ είχαν έντονη πλατφόρμα με ραβδώσεις, στην οποία ήταν διάσπαρτες ασημένιες πινελιές, ενώ στο μπροστινό μέρος υπήρχε η ανάγλυφη επιγραφή της “Balenciaga”. Όταν το εμβληματικό luxury brand σχεδιαστών, άρχισε να πουλάει Balenciaga Crocs στην ιστοσελίδα του, αμέσως έγιναν ανάρπαστα.

Αυτά τα αμφιλεγόμενα για πολλούς παπούτσια είναι ένα νέο μέσο στιλιστικής μεταμόρφωσης και σίγουρα δεν είναι μία απλή επιλογή. Τα διακοσμητικά που τοποθετούνται στις τρύπες, αμέσως, μπορούν να αλλάξουν το ύφος και τη διάθεση της εμφάνισης. Ένα ζευγάρι μπορεί να αλλάξει με τόσους τρόπους που έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε κάθε ντύσιμο στις περισσότερες περιστάσεις. Η προβολή της ατομικότητας βρίσκεται στο επίκεντρο και η Gen Z την αποζητά.

Ναι, είναι ένα “εργαλείο” μέσα από το οποίο αναδεικνύεται η εαυτότητα και είτε μας αρέσει είτε όχι τραβάει τα βλέμματα, ειδικά αν είναι πολύχρωμο! Μην ξεχνάτε ότι τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι τείνουν να ξεφύγουν από το τρίπτυχο μαύρο-γκρι-λευκό και επιλέγουν ρούχα με έντονα χρώματα, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.

Τα αξεσουάρ και το χρώμα μπορούν να αλλάξουν αμέσως την διάθεση των κατόχων τους, που παίζουν στιλιστικά κάθε φορά. Εεε αυτό από μόνο του είναι διασκεδαστικό.

Η Crocs τα τελευταία χρόνια που έγινε τάση, έχει απλόσει τα πλοκάμια της και στην στην υψηλή μόδα. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία συνεργάζεται με σχεδιαστές για να παρουσιάσει δημιουργίες που διαφοροποιούνται απ’ όσα ξέραμε μέχρι τότε. Το 2021, ο σχεδιαστής πολυτελών streetwear Salehe Bembury συνεργάστηκε με τη μάρκα για να επανασχεδιάσει πλήρως την κλασική σιλουέτα του clog με ένα φουτουριστικό σχέδιο. Η συνεχιζόμενη συνεργασία της Crocs με την Balenciaga ήταν μία ευκαιρία για πρωτοποριακούς πειραματισμούς, που συνεπάγεται chunky πλατφόρμες, pool slides, goth στυλ και clog στιλέτο.

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που έχουν αυτά τα παπούτσια είναι η ουδετερότητα ως προς το φύλο. Οι κοινωνίες παγκόσμια τείνουν προς την ρευστότητα του φύλου αλλά και της ίδιας της ταυτότητας και τα Crocs μπορούν να θεωρηθούν ως “άφυλα” παπούτσια. Το ίδιο σχέδιο καλύπτει αρκετά νούμερα, ώστε να μπορούν να τα φορέσουν όλοι χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς. Αυτή τη συνθήκη φαίνεται ότι την έχουν αγκαλιάσει οι καταλωτές.

Αν το σκεφτούμε από αυτή την οπτική, ίσως, πρόκειται για το πιο δημοκρατικό παπούτσι των τελευταίων ετών. Εμείς θα πούμε ότι δίκαια έγινε τάση!

Πώς ξεκίνησαν όμως;

Οι γεννημένοι στο Κολοράντο Scott Seamans, Lyndon “Duke” Hanson και George Boedecker, Jr. ίδρυσαν την Crocs το 2001, αφού καινοτόμησαν πάνω σε ένα αφρώδες τσόκαρο της καναδικής μάρκας Foam Creations, την οποία η Crocs εξαγόρασε αργότερα. Το πρώτο μοντέλο που παρήγαγε η Crocs, το Beach, παρουσιάστηκε το 2002 στην έκθεση Fort Lauderdale Boat Show στη Φλόριντα.

Ναι, τα παπούτσια δημιουργήθηκαν αρχικά για τους βαρκάρηδες, δίνοντας προτεραιότητα στις σόλες που εστιάζουν στην πρόσφυση, στα αδιάβροχα υλικά και στην προστασία των ποδιών. Αντλώντας στοιχεία από το σχεδιασμό των τσόκαρων, τα Crocs σχεδιάστηκαν επίσης για να μπορούν να φορεθούν εύκολα, πράγμα που είναι ιδανικό για τις ανοιχτές θάλασσες – ή απλά για τις δουλειές που πρέπει να κάνετε. O αδιάβροχος και ελαφρύς σχεδιασμός τα κάνει εξαιρετικά, γεγονός που τα έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή στα μέσα της δεκαετίας του 2000.

Όμως, η πτώση δεν άργησε να έρθει. Κατά τη διάρκεια της ύφεσης του 2008, η εταιρεία βρέθηκε αρκετά κοντά στη χρεοκοπία. Γεγονός που άλλαξε το 2017, με τον Andrew Rees ως νέο διευθύνοντα σύμβουλό της, η μάρκα άρχισε να επανατοποθετείται. Τα Crocs δεν ήταν πλέον μόνο λειτουργικά, αλλά και μοντέρνα. Εκείνη τη χρονιά, ο σχεδιαστής Christopher Kane έστειλε τα γούνινα Crocs στην πασαρέλα. Φυσικά, αυτό έγινε δεκτό με αμφιλεγόμενες αντιδράσεις από τον κόσμο της μόδας. Εκείνη την εποχή, ο Kane δήλωσε ότι ήταν “η πιο αμφιλεγόμενη συνεργασία” που είχε κάνει ποτέ.

Δεδομένου ότι τα παπούτσια σχεδιάστηκαν για να αποδίδουν τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα, η μάρκα πήρε το όνομά της από τον γνωστό σε όλους μας, αμφίβιο κροκόδειλο. Εξού και η ονομασία “Crocs”.

Πώς δημιουργήθηκαν οι πινέζες των Crocs;

Η Crocs εξαγόρασε την οικογενειακή εταιρεία Jibbitz για να μετατρέψει αυτές τις τρύπες σε κερδοφόρες θήκες για γούρια.
Η Sheri Schmelzer και ο σύζυγός της Rich, ήθελαν να κάνουν τις τρύπες των παπουτσιών κερδοφόρες και μαντέψτε, τα κατάφεραν! Η Sheri κοιτώντας τα Crocs των παιδιών της, αποφάσισε να τα διακοσμήσει για να τα ομορφύνει με ψεύτικα λουλούδια και γούρια. Με βάση αυτή την ιδέα, ξεκίνησαν την Jibbitz το 2005. Η επιχείρηση σύντομα απογειώθηκε με τη Sheri να κερδοφορεί, όπως ήταν ο αρχικός της σκοπός. Η Crocs το αντιλήφθηκε και εξαγόρασε την εταιρεία το 2006 για 10 εκατομμύρια δολάρια, ενώ υποσχέθηκε άλλα 10 εκατομμύρια δολάρια αν η εταιρία πετύχαινε τους στόχους κέρδους. Τώρα, περίπου 15 χρόνια αργότερα, τα γούρια Jibbitz εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό μέρος της αυτοκρατορίας της Crocs.

Είτε μας αρέσει, είτε όχι τα Crocs απ’ ότι φαίνεται ήρθαν για να μείνουν. Τα νέα σχέδια αν και ιδιαίτερα, απευθύνονται σε όλα τα γούστα και σίγουρα θα βρείτε ένα που να σας ταιριάζει. Μην ξεχνάτε ότι είναι τόσο άνετα που νοσηλευτές απ’ όλο τον κόσμο τα φοράνε καθ’ όλη τη διάρκεια της βάρδιάς τους. Ο συνδυασμός άνεσης και στιλ έχει κερδίσει τους κατόχους του, μήπως πρέπει να τους δώσετε κι εσείς μία ευκαιρία;