Το περασμένο Σάββατο, η Ελβετία δρομολόγησε το μακρύτερο επιβατικό τρένο στον κόσμο, στο πλαίσιο των εορτασμών για την 175η επέτειο λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα. Το μοναδικό ταξίδι-παγκόσμιο ρεκόρ οργανώθηκε από την ελβετική εταιρία μεταφορών Rhaetian Railway και διήρκησε περίπου μία ώρα, ενώ η αμαξοστοιχία διέθετε 4.550 θέσεις κατανεμημένες σε 25 βαγόνια.

Πού πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο ταξίδι επιβατικού τρένου

Η επιβατική αμαξοστοιχία μήκους 1.910 μέτρων ήταν προγραμματισμένη να ταξιδέψει κατά μήκος της διαδρομής Albula/Bernina, που συγκαταλέγεται στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και θεωρείται ως μία από τις πιο εντυπωσιακές σιδηροδρομικές διαδρομές στον κόσμο χάρη στην εκπληκτική θέα προς τις Άλπεις που προσφέρει στους επιβάτες της. Επιπλέον, περνά μέσα από πολλές γραφικές ορεινές πόλεις και δεκάδες υπέροχες οδογέφυρες.

Η απόπειρα παγκόσμιου ρεκόρ έγινε για να εορταστεί η 175η επέτειος των ελβετικών σιδηροδρόμων, αλλά και για να αναδειχθεί στο ευρύτερο κοινό η ομορφιά των ελβετικών σιδηροδρομικών ταξιδιών, σύμφωνα με τον Dr. Renato Fasciati, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Rhaetian Railway.

«Είχαμε κάποια προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID 19, με αποτέλεσμα να χάσουμε το 30% του τζίρου μας και γι’ αυτό προσπαθήσαμε να βρούμε μια καλή ευκαιρία για να αυξήσουμε την προβολή αυτής της πανέμορφης διαδρομής μας που αποτελεί παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO. Και έτσι αυτή η απόπειρα παγκόσμιου ρεκόρ είναι ένας θαυμάσιος λόγος και ένα θαυμάσιο μέσο για να αναδείξουμε την ομορφιά αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής».

Το ίδιο το ταξίδι παρουσίαζε πολυάριθμες τεχνικές προκλήσεις. Ο Fasciati λέει ότι ο έλεγχος των βαγονιών είναι υψίστης σημασίας για ένα τόσο μακρύ όχημα: «Όταν βάζεις 25 αμαξοστοιχίες μαζί, το σήμα πρέπει να είναι ικανό ώστε η τελευταία αμαξοστοιχία να λαμβάνει πληροφορίες από την πρώτη. Τα τρένα δεν είναι φτιαγμένα για αυτή τη λειτουργία και έτσι έπρεπε να βρούμε μια πολύ ρεαλιστική λύση που να είναι ασφαλής, αλλά να μας επιτρέπει να πραγματοποιήσουμε αυτό το υπέροχο ταξίδι».

Με μήκος σχεδόν 2 χιλιομέτρων, η επικοινωνία στο τρένο είναι ζωτικής σημασίας, αλλά δύσκολη. Προκειμένου να επιτευχθεί, εγκαταστάθηκε ένα τηλεφωνικό κέντρο μήκους σχεδόν 2 χιλιομέτρων, ενώ 7 μηχανοδηγοί και 21 τεχνικοί εργάστηκαν στο τρένο για να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία του.

Το τρένο με την ολοκλήρωση του ταξιδιού αποσυναρμολογήθηκε και τα επιμέρους τμήματα θα χρησιμοποιηθούν στην καθιερωμένη κίνηση.

Ποιο ήταν μέχρι σήμερα το ρεκόρ για το μεγαλύτερο επιβατικό τρένο;

Το προηγούμενο ρεκόρ είχε επιτευχθεί στο Βέλγιο από την Εθνική Βελγική Εταιρεία Σιδηροδρόμων το 1991. Η αμαξοστοιχία είχε μήκος 1732,9 μέτρα και αποτελούνταν από 70 βαγόνια. Ταξίδεψε 62,5 χιλιόμετρα από τη Γάνδη στην Οστάνδη σε ένα μοναδικό ταξίδι που διοργανώθηκε για την ενίσχυση ενός βελγικού φιλανθρωπικού ιδρύματος για την έρευνα του καρκίνου.

Το ρεκόρ για το μακρύτερο τρένο οποιουδήποτε τύπου καταρρίφθηκε το 2001 από μια αυστραλιανή εμπορική αμαξοστοιχία με την ονομασία Mt Goldworthy. Ανήκε στην εταιρεία εξόρυξης BHP και το μήκος του έφτανε τα 7,24 χιλιόμετρα. Η συνολική χωρητικότητα της αμαξοστοιχίας την ημέρα που σημειώθηκε το ρεκόρ ήταν η εκπληκτική ποσότητα των 90.475 τόνων.

 

Με στοιχεία από Euronews.