Σκυθρωπή, αποπνικτική και vamp με 90s λεπτά φρύδια, μακριά μαύρα μαλλιά και Kubrick stare: αυτό είναι το νέο it-girl αρχέτυπο. Είναι πλέον γνωστό ότι το γκοθ είναι και πάλι στη μόδα, ένα γρήγορο σκρολάρισμα στα social media θα σας πείσει. Όχι όμως το «γκοθ» το πατροπαράδοτο, αλλά μια πολύ συγκεκριμένη, στυλιζαρισμένη, high fashion εκδοχή του. Σκέψου την Angelina Jolie όταν φορούσε το φιαλίδιο με το αίμα του Billy Bob Thornton γύρω από τον λαιμό της. Σκέψου την Wednesday Addams, αν μεγάλωνε κι έπιανε δουλειά στο Μιλάνο. Τρία κύρια στοιχεία συνθέτουν τη συγκεκριμένη εμφάνιση: σκούρα, αν όχι κατάμαυρα, μαλλιά, ξανθά ή πολύ λεπτά φρύδια και έντονες γωνίες.
Οι βασικές εκπρόσωποι αυτής της νέας αισθητικής του it-girl είναι τα μοντέλα Gabbriette και η Amelia Gray (σηκώστε το χέρι σας όποιοι νομίζατε ότι είναι το ίδιο πρόσωπο). H μουσικός Arca είναι άλλη μια σημαντική επιρροή, ενώ τον τελευταίο καιρό, η Amata Alp φαίνεται να το υιοθέτησε κι αυτή το λουκ. Πριν λίγες μέρες η Kylie Jenner έκανε ντεκαπάζ στα φρύδια, μπαίνοντας κι αυτή στο succubus club.Η Mia Goth και η Bella Hadid γειτνιάζουν με τη συγκεκριμένει αισθητική, αλλά δεν ανταποκρίνονται πλήρως στο βασικό στοιχείο που απαιτεί σκούρα μαλλιά. Τέλος, η Ethel Cain είναι άλλο ένα καλό παράδειγμα του succubus chic κι ένα φρέσκο πρόσωπο που θα απασχολήσει τη μόδα στο μέλλον.
To succubus chic είναι τόσο συγκεκριμένο, που έχει μέχρι και δική του πόζα: σκυμμένο κεφάλι και βλέμμα νεκρό αλά Κιούμπρικ, σαν θανατηφόρα προειδοποίηση. Μαύροι κύκλοι, ζυγωματικά να προεξέχουν και ούτε στάλα μάγουλου στον ορίζοντα. Σε αυτό ίσως να βοηθά και το buccal fat reduction, η πλαστική επέμβαση που έγινε τελευταία λέξη της μόδας – το bbl του μέλλοντος, σα να λέμε. Η Sonoraboots αξιοποίησε τη συγκεκριμένη αισθητική στην τελευταία καμπάνια της, όπου πρωταγωνιστούσαν η Gabbriette και η Amelia Gray. «Ποια από τις δύο είναι η κακιά δίδυμη» ρωτούσε το σλόγκαν της διαφήμισης. Εντονότατες gothic επιρροές είδαμε και στην πασαρέλα: θυμίζουμε το «Dark Gothic Goddess» το fashion show της Donatella Versace για την άνοιξη-καλοκαίρι 2023
Το προσχέδιο του συγκεκριμένου λουκ είναι, χωρίς αμφιβολία, η Angelina Jolie στα μικράτα της. Το απόλυτο και κατά συρροήν bad girl, έμοιαζε, ανά πάσα στιγμή, σαν να κατέβηκε μόλις από τη μοτοσικλέτα τη. «Born to be wild» είναι ο τίτλος ενός editorial του περιοδικού Elle από το 2000, στο οποίο η Jolie κοιτάζει την κάμερα με το βλέμμα που έχει γίνει πλέον η υπογραφή του succubus chic. Με τα αδύνατα φρύδια της, τα ψηλά ζυγωματικά και τα σαρκώδη χείλη, τα τατουάζ και τα δερμάτινα είναι ξεκάθαρα η μητέρα του συγκεκριμένου aesthetic.
angelina jolie for “born to be wild” editorial photographed for elle us, 2000 pic.twitter.com/uihRkNcRIK
— angelina jolie (@picsforjolie) May 6, 2022
Κι ενώ η Angelina είναι η OG, η Gabbriette μπορεί επίσης να πιστωθεί ως το πρόσωπο που όρισε την αισθητική του συγκεκριμένου λουκ και το πρωτο-παρουσίασε ήδη από το 2019. Από την άλλη, η Gray (nepo baby – κόρη της Lisa Rinna και του Harry Hamlin) υιοθέτησε το στυλ τον Μάιο όταν έβαψε τα φρύδια της ξανθά. Από τότε την έχουμε δει να εναλλάσσεται, άλλοτε με πολύ λεπτά φρύδια κι άλλοτε με εντελώς ξυρισμένα φρύδια. Αυτή η στυλιστική απόφαση εκτόξευσε στα ύψη την καριέρα της στην υψηλή μόδα. Πρόσφατα την είδαμε να περπατά στα shows των Diesel, Balenciaga και Andreas Kronthaler για τη Vivienne Westwood.
Οι ομοιότητες μεταξύ των Gabbriette, Gray και Alp, προκάλεσαν συγκρίσεις με πολλούς σχολιαστές να υποστηρίζουν σθεναρα ότι η Gabbriette ήταν η πρωτότυπη. «Η Gabbriette είναι κυριολεκτικά το πρωτότυπο, αλλιώς γιατί τους αρέσει τόσο να της κλέβουν το πρόσωπο;» τουίταρε μια θαυμάστριά της. «Η Gabriette θα έπρεπε να κάνει μήνυση», έγραψε ένας άλλος χρήστης, μαζεύοντας 1,2 χιλιάδες likes.
Το 2020 μονοπώλησε το ενδιαφέρον το λεγόμενο «that girl/clean girl». Ήταν το κορίτσι που είχε σπίτι και ζωή σε τάξη (σε αντίθεση με την αταξία και την αβεβαιότητα που προκαλούσε η πανδημία). Ξεκινούσε το πρωί της με ένα ποτήρι νερό με λεμόνι ή ένα πράσινο χυμό. Γυμναζόταν τακτικά, έτρωγε υγιεινά, μύριζε φρεσκοπλυμενη μπουγάδα, πετύχαινε τους στόχους της. Είχε τα τέλεια μάλλια, το τέλειο skincare και το τέλειο δέρμα, που σχεδόν δε χρειαζόταν μακιγιάζ. Λίγο ροζ blush, ένα καφέ μολύβι χειλιών και ένα clear gloss αρκούσαν.
View this post on Instagram
Το succubus chic έρχεται ως απάντηση στο παραπάνω λουκ. Πρόκειται για μια σταδιακή αισθητική και ιδεολογική μετατόπιση από την εστίαση στην ευεξία, την περιποίηση του δέρματος και την εμφάνιση του «καθαρού κοριτσιού». Είναι μια στροφή προς μια πιο ακατάστατη, indie sleaze αισθητική. Πέρυσι, το Digital Fairy, εταιρεία μάρκετινγκ γνωστή για τα προγνωστικά της όσον αφορά τις τάσεις της μόδας, προέβλεψε ότι σύντομα θα τελείωνε «το πάρτι της ευεξίας». Επιπλέον, οι πρόσφατες δημοφιλείς τάσεις στο μακιγιάζ, δίνουν έμφαση στους μαύρους κύκλους και στις σακούλες κάτω από τα μάτια, ενώ πολύ τάση φέτος είναι και το μουτζουρωμένο, ακατάστατο eyeliner και κραγιόν. Όλα τα παραπάνω trends ίσως να υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι έχουν βαρεθεί να φαίνονται καθαροί, περιποιημένοι και χαρούμενοι. Το λουκ αυτό συνδέεται βέβαια και με την τάση του «siren eyes» κα της «σκοτεινής γυναικείας ενέργειας» (dark feminine energy) που κυριαρχούν στο TikTok και το Pinterest τουλάχιστον από το 2021.
Οι ιέρειες του succubus chic αντιπροσωπεύουν μια πιο σκοτεινή πλευρά του it-girl. Η εξάπλωσή τους δείχνει ότι ίσως το κόλλημα που φάγανε τα social media με την Wednesday Addams δεν ήταν τυχαίο, αλλά ένα σημάδι μιας ευρύτερης στροφής από την πλευρά της ποπ κουλτούρας και της μόδας προς το γκοθ. Δεδομένης της τρέχουσας αποπνικτικής κατάστασης του κόσμου, ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι βρίσκουν όλο και περισσότερο τον εαυτό τους στο μακάβριο, κλίνοντας σε μια πιο σκοτεινή ενέργεια που μπορεί να είναι τόσο θανατηφόρα όσο και σαγηνευτική.