Τα τζιν τους είναι χαμηλά, οι τσάντες τους είναι μικρές, τα χτενίσματά τους είναι αγκαθωτά και εκτιμούν τη δύναμη του body glitter. Σας παρουσιάζουμε τις πιο καυτές νέες fashion influencers στο TikTok: τα Y2K girls.

Αν δεν το γνωρίζατε, το Y2K, ή αλλιώς το στυλ των αρχών της δεκαετίας του 2000, έχει επιστρέψει επίσημα. Μιλάω για halter tops, baby tees και claw clips. Σκεφτείτε ροζ βελούδινο σακάκι με μίνι φούστα και Uggs, ίσως ακόμα και καπέλο εφημεριδοπώλη. Η τάση, που έγινε δημοφιλής από τα είδωλα της Gen Z, όπως η Bella Hadid, κερδίζει έδαφος από το περασμένο καλοκαίρι, αλλά, όπως έγραψε η αμερικανική Vogue νωρίτερα αυτό το μήνα, έχει πλέον «γίνει τόσο διαδεδομένη που το να την αποκαλείς τάση μοιάζει με υποτίμηση». Το Nylon ανακάλυψε πρόσφατα ότι τα «popcorn tops», φτιαγμένα από το τσαλακωμένο, τρισδιάστατο ύφασμα, επέστρεψαν.

Για κάποιους, όμως, η αισθητική της δεκαετίας του ’90 μέχρι το 2000 δεν είναι απλώς μια τάση – είναι τρόπος ζωής. Influencers όπως η Michaila Cothran και η Tea’ Maisel-Chmaj έχουν κάνει θραύση στο TikTok, κάνοντας το #Y2KStyle προσωπικό τους brand, προσελκύοντας εκατοντάδες χιλιάδες followers με βίντεο που παρουσιάζουν «τα ρούχα της ημέρας» κατευθείαν από τα τέλη των 90s και το 2000, αναπαραστάσεις εμβληματικών εμφανίσεων της δεκαετίας του 2000, όπως το T-Shirt με το σλόγκαν «dump him» της Britney Spears, αξιολόγηση προϊόντων ομορφιάς δεκαετιών, όπως η σκιά ματιών Cool Effects της Maybelline, και tutorials που δείχνουν πώς να βάλετε τα μαλλιά σας σε αγκαθωτούς κότσους. Σε μια έκθεση του 2021, η Trendalytics ανέφερε ότι οι αναζητήσεις για τη μόδα του Y2K αυξήθηκαν κατά 193% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αποδίδοντας την τάση στην ταυτόχρονη άνοδο του TikTok και στο νέο ενδιαφέρον για τις διασημότητες της δεκαετίας του ‘90.

Tο T-Shirt με το σλόγκαν «dump him» της Britney Spears συνεχίζει να εμπνέει.

«Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι θα συμφωνούσαν ότι η ποπ κουλτούρα κορυφώθηκε το έτος 2000», μου είπε η Abbie Porter, μια 20χρονη TikToker από την Αγγλία που επίσης πουλάει vintage ρούχα του Y2K στο διαδίκτυο.

«Αισθάνομαι ότι η δεκαετία του 2000 είχε να κάνει απλά με τη διασκέδαση», δήλωσε ο Cothran, ένας 23χρονος δημιουργός που ζει στο Νάσβιλ. «Δεν υπήρχαν κανόνες. Μπορούσες να φορέσεις άσκοπα κασκόλ το καλοκαίρι και να βάλεις ένα φόρεμα πάνω από το τζιν σου, και αυτό θεωρούνταν cool».

Η αγάπη αυτών των influencers για την εποχή αυτή είναι εν μέρει ένας εναγκαλισμός της ανέμελης ατμόσφαιρας που αντιπροσωπεύει και εν μέρει νοσταλγία για τα παιδικά τους χρόνια.

«Γεννήθηκα το 2001, οπότε η εποχή που μεγάλωνα ήταν το αποκορύφωμα του στυλ της δεκαετίας του 2000, με εμβληματικές διασημότητες όπως η Paris Hilton και η Nicole Richie να βρίσκονται στο επίκεντρο της μόδας», δήλωσε ο Porter, ο οποίος έχει περισσότερους από 60.000 ακολούθους στο TikTok. «Τώρα, ως ενήλικας, η αναδημιουργία αυτών των outfits μου δημιουργεί ένα πραγματικά νοσταλγικό συναίσθημα, με το οποίο νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι στην ηλικιακή μου ομάδα μπορούν να συσχετίσουν».

«Νομίζω ότι η καραντίνα έπαιξε ρόλο στην επιστροφή των στυλ, λόγω του ότι η τάξη του 2020 ρομαντικοποίησε την παιδική της ηλικία λόγω του πόσο γρήγορα χάθηκε. Ξέρω ότι δεν ήμουν η μόνη που παρακολουθούσε το Mean Girls», μου είπε η Maisel-Chmaj, φοιτήτρια από τη Νότια Καλιφόρνια. «Νομίζω ότι όταν κολλήσαμε στο χρόνο μέσα στα σπίτια μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να κοιτάξουμε πίσω».

«Αυτό μοιάζει πολύ με την εκτόξευση της δεκαετίας του ’20 και του ‘30 μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εμείς ως κοινωνία γιορτάζουμε καθώς βγαίνουμε από την άλλη πλευρά των δύσκολων καιρών, και η μόδα μας το αντανακλά αυτό. Το στυλ Y2K είναι γεμάτο χρώμα, διασκεδαστικές σιλουέτες και νεανική υπερβολή».

Η αγάπη της Maisel-Chmaj για την αλλαγή της χιλιετίας την έχει κάνει αστέρι στο TikTok, όπου έχει αυτοχαρακτηριστεί ως «It girl της δεκαετίας του 2000». Σχεδόν 600.000 άνθρωποι την έχουν ακολουθήσει από τότε που άρχισε να δημοσιεύει βίντεο σχετικά με την αγάπη της για τη μόδα του Y2K. Η 19χρονη ξεκίνησε στο TikTok δημοσιεύοντας αναρτήσεις σχετικά με το thrifting. Η Maisel-Chmaj δήλωσε ότι φυσικά την τράβηξαν τα ρούχα της δεκαετίας του ’90 και του 2000 στα καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών επειδή τα έβρισκε χαριτωμένα και υψηλής ποιότητας – της άρεσαν ιδιαίτερα τα αυτοκόλλητα με γκλίτερ. Τώρα εργάζεται σε ένα κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών και πουλάει μόδα της δεκαετίας του ’90 και του 2000.

Τα βίντεο της με θέμα τη δεκαετία του 2000 «ετοιμαστείτε μαζί μου» έχουν τις περισσότερες προβολές. Σε ένα πρόσφατο βίντεο, διαλέγει μια λαχανί φούστα με χαμηλό ύψος, ένα ασορτί μπλουζάκι baby doll και ένα τσόκερ με λουλούδια (ουσιαστικά μοιάζει με τη Mandy Moore στο μουσικό βίντεο για το «Candy»). Στα σχόλιά της, οι followers την παρακαλούν για συμβουλές σχετικά με το πώς να βρουν το τέλειο δαντελωτό τζιν Mudd.

@ilove_style #y2kfashion#style#fyp#trend#4u#fashiontiktok ♬ original sound – Emma

Για την Cothran, το πανδημικό χόμπι της να πειραματίζεται με τη μόδα μετατράπηκε σε καριέρα μόλις άρχισε να υιοθετεί το στυλ Y2K. Συνήθιζε να παρακολουθεί τη μαμά της, την οποία αποκάλεσε «βασίλισσα της δεκαετίας του 2000», να ντύνεται όταν ήταν παιδί, και όταν άρχισε να δημοσιεύει για τη μόδα στο TikTok πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, άρχισε να παίζει με κάποια από τα παλιά ρούχα της μαμάς της. Το να ντύνεται με αυτό το στυλ την έκανε να νιώθει «πιο σίγουρη από ποτέ» και δεν ήταν η μόνη που το λάτρεψε. Όσο περισσότερο δημοσίευε για τη μόδα Y2K, τόσο περισσότερο οι προβολές και οι ακόλουθοι της εκτοξεύονταν στα ύψη.

«Ένιωθα ότι έβρισκα τον εαυτό μου και, ταυτόχρονα, ενέπνεα και άλλους να κάνουν το ίδιο», είπε.

Η μόδα Y2K δεν είναι πλέον μόνο το κύριο προσωπικό στυλ της Cothran, αλλά και το θέμα της σελίδας της, η οποία έχει περισσότερους από 500.000 ακόλουθους.

«Νομίζω ότι χωρίς το TikTok και την έμπνευση να παίζω με διαφορετικές εποχές και αισθητικές της μόδας, δεν θα είχα ανακαλύψει ποτέ την αγάπη μου για τη μόδα του 2000», είπε.

Δεν είναι μόνο τα δημιουργικά πνεύματα που ασχολούνται με το Y2K που βρίσκουν επιτυχία στην πλατφόρμα. Ακόμα και οι πιο ουδέτεροι TikTokers μόδας λένε ότι έχουν παρατηρήσει ότι τα βίντεο τους με θέμα τη δεκαετία του 2000 είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Η Mikayla Stephenson, μια 23χρονη φοιτήτρια από το Χιούστον, δήλωσε ότι παρόλο που δεν έχει δημοσιεύσει τόσα πολλά βίντεο μόδας εμπνευσμένα από την Υ2Κ, η ανταπόκριση που λαμβάνουν ξεπερνάει τα υπόλοιπα.

«Στο τέλος της ημέρας, το θέμα είναι να φοράτε αυτό που αγαπάτε και με το οποίο νιώθετε άνετα».

«Τα βίντεό μου για την Υ2Κ έχουν εξαιρετικά καλές επιδόσεις και είναι μερικά από τα βίντεο με τις περισσότερες προβολές μέχρι σήμερα», μου είπε η Stephenson, η οποία έχει σχεδόν 160.000 followers στο TikTok.

Η Allante Jacquell, μια 29χρονη που μόλις τον Φεβρουάριο άρχισε να δημιουργεί περιεχόμενο σχετικά με την αγάπη της για τη μόδα στο TikTok, δήλωσε ότι εξεπλάγη όταν τα τρία βίντεο που έχει δημιουργήσει μέχρι στιγμής σχετικά με τη μόδα του Y2K απογειώθηκαν, έχοντας πολύ περισσότερες προβολές και συμμετοχή από τον μέσο όρο, με ένα από αυτά να έχει πρόσφατα περισσότερες από 80.000 προβολές.

«Είμαι σοκαρισμένη ακριβώς επειδή το TikTok έχει ένα τόσο νεανικό κοινό που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα», είπε.

Το να είσαι fashionista του Y2K σημαίνει να έχεις βαθιά αγάπη για τα χαμηλοκάβαλα τζιν. Αλλά μερικοί από αυτούς τους δημιουργούς περιεχομένου της Gen Z αναγνωρίζουν ότι πολλοί άνθρωποι που τα φόρεσαν την πρώτη φορά τα μισούν επειδή, όπως είπε η Stephenson, το στυλ «συνδέθηκε τόσο πολύ με τα τοξικά ζητήματα εικόνας του σώματος που έφερε η μόδα της δεκαετίας του 2000».

@christxiee Fashion repeats itself but repeats with improvements 👙👗#fyp#relatable#funny#y2k#fashion#comedy ♬ International Super Spy – dylan

Ως κάποια που έχει παλέψει με διατροφικές διαταραχές, η Stephenson δήλωσε ότι το λιγότερο αγαπημένο της μέρος του αρχικού στυλ της δεκαετίας του 2000 ήταν «το τοξικό πρότυπο της “σούπερ-κοκαλιάρας” που κυριαρχούσε στην κοινωνία κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής». Ωστόσο, πιστεύει ότι οι τάσεις τώρα αντικατοπτρίζουν κάποια από την πρόοδο που έχουμε κάνει όσον αφορά τη συμπερίληψη και την εικόνα του σώματος.

«Τα χαμηλοκάβαλα στις μέρες μας δεν είναι, ως επί το πλείστον, τόσο χαμηλά ή στενά όσο παλαιότερα, έχουν πολύ πιο άνετη και κολακευτική εφαρμογή και το πιο σημαντικό είναι ότι έχουν φτιαχτεί με γνώμονα τη συμπερίληψη του μεγέθους», δήλωσε. «Στο τέλος της ημέρας, το θέμα είναι να φοράτε αυτό που αγαπάτε και με το οποίο νιώθετε άνετα».

Οι influencers του #Y2KStyle περνούν πολύ χρόνο αποτίοντας φόρο τιμής στις εμπνεύσεις τους για τη μόδα της δεκαετίας του 2000. Η Cothran ανέφερε την Britney Spears ως την αγαπημένη της, λέγοντας ότι περιστασιακά κοιτάζει τα παλιά ρούχα της ποπ σταρ όταν χρειάζεται νέες ιδέες- για την Jacquell, είναι η Aaliyah, χωρίς αμφιβολία.

Η Porter, εν τω μεταξύ, λατρεύει την Xtina. «Η Christina Aguilera είναι πραγματικά η βασίλισσα του χαμηλοκάβαλου, και έχει προμηθεύσει μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες εμφανίσεις του Y2K», δήλωσε η Porter. «Το προσωπικό της στυλ έχει σαφώς επηρεάσει τις διασημότητες σήμερα, όπως την Kylie Jenner, η οποία αναδημιούργησε το look της από το μουσικό βίντεο κλιπ του ‘Dirrty’».

Οι τάσεις ομορφιάς και μαλλιών της εποχής επιστρέφουν επίσης. Μία από τις αγαπημένες τάσεις της Maisel-Chmaj για το Y2K είναι το body glitter, και η Cochran δημοσίευσε πρόσφατα ένα βίντεο-σεμινάριο για το πώς να φτιάξετε τα μαλλιά σας σε δύο αγκαθωτούς κότσους, αλά Hilary Duff.

«Παγωμένη» σκιά ματιών και το πολύ-πολύ lip gloss.

Η Alyssa Lorraine, μια 31χρονη μακιγιέζ και κομμώτρια στη Νέα Υόρκη, έχει γίνει γνωστή στο TikTok αναδημιουργώντας μερικές από τις καλύτερες τάσεις ομορφιάς του Y2K, όπως η «παγωμένη» σκιά ματιών και το πολύ-πολύ lip gloss. Πρόσφατα έκανε μια καμπάνια με την Rimmel, χρησιμοποιώντας τα προϊόντα της για να δημιουργήσει εμβληματικά μακιγιάζ της δεκαετίας του 2000 και δείχνοντας στις ακολούθους της πώς να το κάνουν οι ίδιες.

Για αυτούς τους influencers, το γενικό θέμα του στυλ της δεκαετίας του 2000 είναι αυτό που πιστεύουν ότι η γενιά τους χρειάζεται τώρα: διασκέδαση και χαρά. Δεν θα μπορούσαμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε λίγη λάμψη από αυτή τη δεκαετία;

«Τα 90s υποδήλωναν μια φωτεινή και πολύχρωμη χρονική περίοδο με πολλή λάμψη και αυτοκόλλητα όπως καρδιές, αστέρια και πεταλούδες», δήλωσε η Maisel-Chmaj. «Μας ξύπνησε τη νοσταλγία που χρειαζόμασταν σε μια εποχή που μας στεναχωρεί».

Η Stephenson συμφώνησε, λέγοντας ότι βλέπει τον εναγκαλισμό της γενιάς της με το στυλ Y2K ως αντίδραση στις αντιξοότητες που αντιμετώπιζε.

«Είναι φυσικό ότι βγαίνοντας από την πανδημία η μόδα θα στρεφόταν σε πιο πολύχρωμες, εκφραστικές και νεανικές τάσεις», είπε. «Αυτό μοιάζει πολύ με την εκτόξευση της δεκαετίας του ’20 και του ‘30 μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εμείς ως κοινωνία γιορτάζουμε καθώς βγαίνουμε από την άλλη πλευρά των δύσκολων καιρών, και η μόδα μας το αντανακλά αυτό. Το στυλ Y2K είναι γεμάτο χρώμα, διασκεδαστικές σιλουέτες και νεανική υπερβολή».