Η Μαριέττα Καρπαθίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρόδο, σταυροδρόμι πολιτισμών, τεχνών και μύθων, τόπο ευημερίας. «Έζησα σε ένα σπίτι αντισυμβατικό από κάθε άποψη» λέει η ίδια και μας διηγείται την εντυπωσιακή ιστορία της. Από που έρχεται και που πηγαίνει. «Ξεκινώντας από το ίδιο το κτήριο, βραβευμένο σε διεθνείς διαγωνισμούς, ως αρχιτεκτονικό δόμημα δεν είχε όρια , ανοιχτό προς κάθε κατεύθυνση έφερνε την φύση μέσα με τοίχους από παράθυρα και σχήματα οργανικά, που δημιουργούσαν μια ουτοπία. Το ίδιο και οι γονείς μου, αντισυμβατικοί, μετέωροι μεταξύ των ανθρώπων των τεχνών και των επιχειρήσεων, με μεγάλωσαν σαν ο κόσμος να μην έχει όρια παρά μόνο εμείς.. Από μικρή είχα δείξει ενδιαφέρον για τις τέχνες και ως φυσικό επακόλουθο, λόγω της σχέσης Ρόδου και Ιταλίας ήρθε η επιλογή της Καλών Τεχνών της Ρώμης. Έδωσα εξετάσεις και πέρασα 3η στους 14 νέους φοιτητές εκείνης της χρονιάς. Κάπου εκεί ξεκινάει η καθημερινή μου αναζήτησή σε όλους τους χώρους της τέχνης, που, είμαι βέβαιη θα συνεχιστεί για πάντα. Στο διάβα μου σχεδίασα ξενοδοχεία, μονοκατοικίες, διαμερίσματα και γραφειακά κτίρια, περισσότερο ως έκφραση της καλλιτεχνικής μου ανησυχίας, παρά από επαγγελματική ή βιοποριστική ανάγκη».

– Πως φτάνουμε στην ‘ergon Μykonos;
Η ιστορία της ‘ergon Mykonos ξεκινάει πριν 6 χρόνια και αποτελεί συνέχεια του πρώτου καταστήματος που είχα δημιουργήσει στη Λίνδο της Ρόδου, πρωτοπορώντας στη δημιουργία κοσμημάτων με ημιπολύτιμους λίθους, σανδάλια και εσπαντρίγιες διακοσμημένα στο χέρι, τις περισσότερες φορές κατά παραγγελία. Η επιλογή της Μυκόνου ως αλλαγή τόπου δεν έγινε τυχαία, ήταν ένα μέρος που μου έφερνε όμορφες μνήμες από τα ταξίδια με την μητέρα μου, μια γυναίκα με απίθανο δικό της στυλ, ελεύθερο και πρωτοποριακό, όπως και η Μύκονος. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ‘ergon Mykonos, δίπλα στην είσοδο βάλαμε την επιγραφή «this is not a gallery», μιας και οι επισκέπτες προσδιόριζαν τον χώρο μας ως γκαλερί. Φυσικά η επιγραφή έχει μείνει μέχρι σήμερα σαν το απόλυτο moto του καταστήματός μας. Η μαγική, ενεργειακή δόνηση του νησιού και η τελειότητα στην ατέλεια του κυκλαδικού ειδωλίου, το οποίο στη συνέχεια χρησίμευσε ως ο επαναστατικός μου καμβάς για την σειρά tribute to the idol, με μαγνήτισαν σ’ ένα ταξίδι ζωής και δημιουργίας. H ζεύξη των σύγχρονων ειδώλων -ινδαλμάτων με το κυκλαδικό ειδώλιο, γέννησε την επιτυχημένη σειρά idols με πρώτο πρωταγωνιστή τον David Bowie.

«H ζεύξη των σύγχρονων ειδώλων -ινδαλμάτων με το κυκλαδικό ειδώλιο, γέννησε την επιτυχημένη σειρά idols με πρώτο πρωταγωνιστή τον David Bowie».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ergon Mykonos (@ergon.mykonos)

– Πώς συνδυάζεται η πολυτέλεια με την παράδοση; Έχετε καταφέρει κάτι μοναδικό.
Η ‘ergon Mykonos δημιουργεί ένα προϊόν καθόλα υψηλών προδιαγραφών, από τα καλυτέρα ελληνικά βαμβάκια και τα διάφορα στάδια παραγωγής μας παρακολουθούνται στενά από έμπειρους συνεργάτες. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε καταφέρει την παράδοση του αργαλειού να την κάνουμε πολυτέλεια. Κάθε ρούχο μας κόβεται ένα-ένα στο χέρι και στην συνέχεια ράβεται από έμπειρους τεχνίτες. Δεν υπάρχουν μεγάλες παραγωγές, αυτή είναι μια απόφαση που πήραμε έτσι ώστε να μπορούμε να δώσουμε αγάπη στο κάθε δημιούργημα μας όπως και μια συλλεκτικότητα και διαχρονικότητα στο ρούχο μας. Κάθε κωδικός βγαίνει σε 50 αριθμημένα κομμάτια, πράγμα που κάνει τον καθένα μας αυτόματα συλλέκτη ενός ‘ergon Mykonos. Η παραγωγή γίνεται άμεσα μετά από κάθε παραγγελία έτσι ώστε να προσπαθήσουμε να ελαχιστοποιήσουμε την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας στον πλανήτη και να μην δημιουργούμε πλεονάζουσες ποσότητες ρούχων. Υπάρχει φυσικά και η παραγωγή της χονδρικής όπου γίνεται πάλι κατόπιν παραγγελίας για τα σημεία χονδρικής πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως και για την boutique μας στη Μύκονο αλλά βασισμένη πάντα στις αρχές μας.

Αφού σχεδιάσω τα πρώτα σκίτσα που δίνουν την αίσθηση και την κατεύθυνση του υφάσματος και της νέας collection, τότε μαζί με τη γραφίστρια της εταιρίας δουλεύουμε πάνω σε κανόνες που μας ορίζουν οι μηχανές του αργαλειού.

Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργήσω ένα brand, με όλα τα χαρακτηριστικά του να πιστοποιούν την ελληνική ταυτότητα, λέει η Μαριέττα Καρπαθίου.

– Πόση ελληνικότητα χωράει στο ‘ergon Mykonos;
Χωράει όλη η Ελλάδα. Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργήσω ένα brand, με όλα τα χαρακτηριστικά του να πιστοποιούν την ελληνική ταυτότητα, μέσα από το οποίο θα μπορώ μα εκφράσω την αγάπη μου για την ελληνική τέχνη, συνδυασμένη με τον απόλυτο καθημερινό τρόπο έκφρασης που έχουμε όλοι, την μόδα. Ψάχνοντας θα δεις ότι δεν υπάρχει τίποτα που δεν είναι ελληνικό. Αρχικά είναι η προσπάθεια μιας Ελληνίδας να εκφράσει την δημιουργικότητα της αναδεικνύοντας τις διαφορετικές πτυχές της Ελλάδας με εθνική και πολιτισμική συνέχεια, με δημιουργίες που έχουν αναφορά στην σύγχρονη και παλαιά Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό. Στόχος μου ήταν όλη η δουλειά να γίνεται στον τόπο μου, πρώτη ύλη σχεδιασμός, υφάσματα, δείγματα, παραγωγή. Αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι το ύφασμα, στην ύφανση του οποίου συναντάμε για πρώτη φορά τέτοιο σύνθετο σχεδιασμό. Ο σύγχρονος ελληνικός αργαλειός αν και χρησιμοποιείται και από άλλες εταιρίες στην Ελλάδα δεν μπορεί να συγκριθεί με την δική μας εκδοχή. Έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό ύφασμα με την σφραγίδα και υπογραφή του ‘ergon Mykonos με «επαναστατικό» σχεδιασμό και συγκεκριμένη τεχνοτροπία.

«Αυτό που αναζητά μια γυναίκα σήμερα από το ντύσιμο της είναι έκφραση, άποψη, στυλ, μοναδικότητα και διαχρονικότητα».

– Μιλήστε μου για τη διαδικασία παραγωγής: Από τα υφάσματα μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.
H παραγωγή στην Ελλάδα είναι μια εμπειρία ζωής, μια ζωντανή διαδικασία που στην δική μας περίπτωση περιλαμβάνει πολλούς και αξιόλογους Έλληνες παραγωγούς. Για εμάς η διαδικασία της παραγωγής ξεκινά με την έμπνευση της συλλογής, άρα το πρώτο βήμα είναι ο σχεδιασμός του υφάσματός μας σε σκίτσα. Αφού σχεδιάσω τα πρώτα σκίτσα που δίνουν την αίσθηση και την κατεύθυνση του υφάσματος και της νέας collection, τότε μαζί με τη γραφίστρια της εταιρίας δουλεύουμε πάνω σε κανόνες που μας ορίζουν οι μηχανές του αργαλειού. Βλέπετε οι ίδιες οι μηχανές όπως και η ύφανση, μας κατευθύνουν ως προς τις επαναλήψεις του pattern όπως και για την τελική απόχρωση που θα έχει το ύφασμα μας. Το υφαντό είναι σαν ζωντανός οργανισμός, αφήνει το σώμα να αναπνέει αλλά και αναλόγως με το βάρος και την πλέξη του, ορίζει εκείνο ποια απόχρωση θα έχει το τελικό μας αποτέλεσμα. Μετά από τόσα χρόνια δοκιμών έχουμε καταλήξει πλέον σε ένα ύφασμα που φέρει την δική μας σφραγίδα και αυτό γιατί για πρώτη φορά συναντάμε τόσες πολλές διαφορετικές τεχνοτροπίες μαζί ώστε να έχουμε ένα λεπτό αέρινο ύφασμα από ελληνικό βαμβάκι που σου δίνει την αίσθηση του τυπώματος.

«Το υφαντό είναι σαν ζωντανός οργανισμός, αφήνει το σώμα να αναπνέει αλλά και αναλόγως με το βάρος και την πλέξη του».

– Ποια είναι η φιλοσοφία του brand;
Η φιλοσοφία του brand είναι να δείξουμε με νέα ματιά την δυναμική της Ελλάδας απενοχοποιώντας όλες τις εποχές της, βρίσκοντας σε κάθε περίοδο τα πιο όμορφα στοιχεία και παρουσιάζοντας τα με έναν τρόπο καθημερινό πιο ανάλαφρο, έναν τρόπο που μπορεί η εικόνα ενός όμορφα και με άποψη ντυμένου ανθρώπου να σου φτιάξει την μέρα. Η έμπνευση θα είναι πάντα ελληνική μιας και δεν νομίζω ότι υπάρχει πιο αστείρευτη τροφοδότηση απ’ την ίδια την Ελλάδα και την ιστορία της. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε μικρούς παραγωγούς και γι’ αυτό μοιράζουμε την παραγωγή μας έτσι ώστε να κρατάμε ζωντανή την μικρή και μεσαία παραγωγή στην Ελλάδα.

– Πόση ικανοποίηση σας δίνει το ταμπελάκι made in Greece;
Το ελληνικό ταμπελάκι εκφράζει απλά μέρος της ταυτότητάς μας. Το μέρος αυτό που πιστοποιεί ότι είμαστε παραγωγοί μόδας 100% Ελληνικής προέλευσης. Πέραν αυτού έχουμε την καθημερινή ικανοποίηση να συγκρινόμαστε με brands διεθνή και καταξιωμένα και σε κάθε περίπτωση να προσδιορίζουμε το χώρο που θεωρούμε πως μας ανήκει.

«Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε μικρούς παραγωγούς και γι’ αυτό μοιράζουμε την παραγωγή μας».

– Τι αναζητά μια γυναίκα από το ντύσιμό της σήμερα;
Νομίζω ότι αυτό που αναζητά μια γυναίκα σήμερα από το ντύσιμο της είναι έκφραση, άποψη, στυλ, μοναδικότητα και διαχρονικότητα. Ένα ρούχο που δεν έχει εποχή, χρόνο και διάρκεια που μπορεί να τη ακολουθήσει από το πρωί στη δουλειά μέχρι το βράδυ στην έξοδο της, ένα ρούχο που τοποθετώντας το στην ντουλάπα της το χαϊδεύει κάθε φορά.

Facebook

Instagram

«Ο σύγχρονος ελληνικός αργαλειός αν και χρησιμοποιείται και από άλλες εταιρίες στην Ελλάδα δεν μπορεί να συγκριθεί με την δική μας εκδοχή».
«Η φιλοσοφία του brand είναι να δείξουμε με νέα ματιά την δυναμική της Ελλάδας απενοχοποιώντας όλες τις εποχές της».
«Ένα ρούχο που δεν έχει εποχή, χρόνο και διάρκεια που μπορεί να τη ακολουθήσει από το πρωί στη δουλειά μέχρι το βράδυ στην έξοδο της».