Στα γήπεδα των social media, όλο και περισσότερες ομάδες πλέον δεν μένουν μόνο στην ενημέρωση του σκορ, στον πανηγυρισμό των μεταγραφών και στη λογική του «άντε να πούμε και τίποτα πιασάρικο για τον οπαδό να τον πωρώσουμε». Προσέχουν παραπάνω την αισθητική των posts, σχολίαζουν αρκετά από όσα συμβαίνουν εκτός της ποδοσφαιρικής φούσκας και ανοίγουν τα αποδυτήρια τους έστω με μικρές δόσεις για να μην τελειώνουν οι αγώνες μετά το σφύριγμα της λήξης. Εκτός κι εκτός έδρας, τα ιντερνετικά παιχνίδια έχουν νεόυς κανόνες και συστήματα κι εξελίσσονται συνεχώς. Όπως συμβαίνει και με τον ΟΦΗ.

Μετά τον Φώτη Βλαχόπουλο του Ηρακλή, έδωσα πάσα στον Μανώλη Βογιατζάκη, ο οποίος έχει αναλάβει τις επίσημες σελίδες της κρητικής ομάδας και ανεξάρτητα με την ομάδα που υποστηρίζω πολλά χιλιόμετρα μακριά του, πολλές εικόνες με το #monoofi, μαζί με τον σεβασμό κερδίζουν φυσικά και τα likes.

– Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα social media του ΟΦΗ; 

Ασχολήθηκα από την πρώτη στιγμή που μου έγινε η πρόταση να αναλάβω τη Διεύθυνση Επικοινωνίας της ομάδας, τον Οκτώβριο του 2018. Είναι ξεκάθαρο ότι στις μέρες μας αποτελεί το κυρίαρχο όχημα για την επικοινωνία των θέσεων κάθε ομάδας προς τον κόσμο της, αλλά και βασικός τρόπος για να πείσουμε τους φιλάθλους να γίνουν πιο ενεργοί στον τομέα των κοινωνικών δράσεων. Προσωπικά, δεν είχα ασχοληθεί στο παρελθόν ενεργά με τα Social άλλης ομάδας, αφού ως το 2018 και για τα προηγούμενα σχεδόν 20 χρόνια εργαζόμουν ως ρεπόρτερ και όχι στο τμήμα επικοινωνίας μιας ΠΑΕ. 

– Ποιες ήταν οι πρώτες σκέψεις για το πώς θα κινηθούν τα posts και ποιο ήταν το στοιχείο που ήθελες οπωσδήποτε να προβάλλεις προς τα έξω σχετικά με την κουλτούρα της ομάδας;

Καλώς ή κακώς, είτε μας αρέσει είτε όχι, όταν υπάρχει κάτι μετρήσιμο, στην προκειμένη περίπτωση τα νούμερα, θα πρέπει να μας απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο θα τα αυξήσουμε. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή, μαζί με τη συνεργάτιδά μου, Μένια Σιδεράκη, κινούμαστε ως προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, το Instagram το παραλάβαμε κάτω από 3000 followers και πλέον έχουμε ξεπεράσει τους 20.000, δίχως να έχει μπει ένα ευρώ για αγορά “fake” ακολούθων. Επιθυμούμε όμως να βρίσκουμε τρόπους ώστε να συνδυάζουμε την αύξηση των followers με τις δράσεις και την κουλτούρα της ομάδας. Η Κρήτη, οι άνθρωποι και οι παραδόσεις της είναι επίσης μια παράμετρος που μας απασχολεί και θέλουμε να τη βάζουμε στην εξίσωση. Αυτές είναι οι δικές μας νίκες. Στόχος μας είναι να κινούμαστε με βάση τα όσα πρεσβεύει αυτή η ομάδα και οι άνθρωποί της, σεβόμενοι πάντα την ιστορία του ΟΦΗ.

– Σχετικά με την επικοινωνία της εικόνας και την αισθητική των αθλητικών social media, ποιες είναι οι νέες τάσεις που “τρεντάρουν” περισσότερο τώρα και ποιες επιλέγεις κι ο ίδιος;

Την τελευταία τετραετία προσπαθούμε να παρακολουθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα Social Media των ομάδων στο εξωτερικό και φυσικά να ακολουθούμε κι εμείς τις νέες τάσεις. Τα Social Media συνεχώς εξελίσσονται, άρα αν κάποιος επιλέγει να μείνει σταθερός σε μια ενδεχομένως «επιτυχημένη συνταγή», θα μείνει πίσω σε βάθος χρόνου. Δεν υπάρχει τέτοιο περιθώριο. Ο ΟΦΗ είναι μεγάλη ομάδα κι αυτό θα πρέπει να το αποδεικνύει σε όλους τους τομείς, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα εντός γηπέδου, για το οποίο είναι άλλοι υπεύθυνοι. Αν δεν είσαι συνεχώς σε εγρήγορση και δεν ακολουθείς τις νέες τάσεις, αναπόφευκτα ο κόσμος, ιδιαίτερα οι πιο νεαρές ηλικίες, θα σου γυρίσουν την πλάτη. Σίγουρα έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, αλλά είμαι πάντα της άποψης ότι πρέπει να γίνονται σταθερά βήματα, ακόμα κι αν είναι μικρά. Αυτή τη στιγμή τα βίντεο μικρής διάρκειας έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, ιδιαίτερα στο Instagram, το facebook και το tik tok (σύντομα θα προσθέσουμε και το συγκεκριμένο).
Οι μετρήσεις δείχνουν ότι ο κόσμος ναι μεν θέλει να δει ένα βίντεο στο κινητό του για να νιώσει ότι βρίσκεται «εντός» της αγαπημένης του ομάδας, αλλά προτιμά να έχει μικρή διάρκεια για να συνεχίσει άμεσα την περιήγηση στο διαδίκτυο. Να μη χάσει χρόνο σε ένα βίντεο, αφού όλα γίνονται πλέον πιο γρήγορα και ο ελεύθερος χρόνος είναι ελάχιστος. Εκτός φυσικά από το youtube, στο οποίο είναι επιβεβλημένο να γίνονται αναρτήσεις με βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας. Αυτό προτιμάμε να κάνουμε κι εμείς είτε πρόκειται για μια δήλωση ενός εκ των πρωταγωνιστών της ομάδας μας είτε για οποιοδήποτε άλλο θέμα.

– Στην εποχή της υπερπληροφόρησης από πολλά μέσα ταυτόχρονα, τι πρέπει να προσέχει κάποιος στο δικό σου κομμάτι ώστε να μεταφέρει ένα μήνυμα με το σωστό τρόπο;

Καταρχάς για εμάς είναι πολύ σημαντικό να κρατήσουμε τους φιλάθλους κοντά μας, ως επόμενο βήμα μετά την κίνηση που θα κάνουν για ένα πρώτο «like» ή «follow» στις σελίδες μας. Απαραίτητο στοιχείο που πρέπει να προσέχουμε αποτελεί ο σεβασμός προς τον κόσμο που μας ακολουθεί και φυσικά οι κινήσεις μας να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με όσα πρεσβεύει η ομάδα και οι άνθρωποι που βρίσκονται στη διοίκησή της. Εννοείται ότι έχουμε κάνει και λογικά θα συνεχίσουμε να κάνουμε λάθη, γιατί αυτό συμβαίνει πάντα με όσους δουλεύουν και εξελίσσονται. Ο κόσμος γνωρίζει όμως ότι ακόμα κι αυτά δεν είναι κακοπροαίρετα, αφού μοναδικό μας μέλημα είναι η καλύτερη δυνατή εικόνα της ομάδας μας.

– Όσον αφορά την επικαιρότητα και τις συζητήσεις που γίνονται ξανά για την οπαδική βία, τι είναι αυτό που σε προβληματίζει περισσότερο τώρα αλλά και αυτό που σου βγάζει μια αισιοδοξία;

Αυτό που με προβληματίζει περισσότερο είναι ότι τόσα χρόνια ούτε η πολιτεία, ούτε οι αρχές του ποδοσφαίρου, ούτε και οι παράγοντες των ομάδων έχουν πάρει μια κοινή απόφαση που θα μας κάνει να αισιοδοξούμε. Ξαφνικά όλοι ευαισθητοποιηθήκαμε από τον θάνατο του Άλκη, λες και ανακαλύψαμε ένα πρωί ότι υπάρχει οπαδική βία στην Ελλάδα. Εννοείται με απόλυτο σεβασμό στη μνήμη του Άλκη, μου φάνηκε υποκριτικό όλο αυτό που έγινε, όχι από τους φιλάθλους, αλλά από τις ομάδες, αφού την ίδια στιγμή υπάρχουν αρκετοί εντός του χώρου μας που κάνουν κινήσεις οι οποίες υποθάλπουν τη βία στο ποδόσφαιρο. Αν υπάρχει κάτι αισιόδοξο απ’ όλα όσα συνέβησαν είναι ότι οι ίδιοι οι οπαδοί των ομάδων ανέλαβαν δράση και επικοινώνησαν μεταξύ τους για να δείξουν ότι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Μακάρι… Είναι σίγουρα ένα βήμα. Είμαι μάλιστα χαρούμενος που οι οπαδοί του ΟΦΗ είναι μεταξύ αυτών που ανέλαβαν δράση και τους αξίζουν συγχαρητήρια.

 -Ποια πιστεύεις πρέπει να είναι η αφετηρία ώστε να βρεθεί μια ουσιαστική λύση για τέτοιες συμπεριφορές και τραγικές ενέργειες;

Αν η πολιτεία και οι αρχές του ποδοσφαίρου δεν πάρουν αποφάσεις χωρίς «…ναι μεν αλλά», χωρίς να υπάρχουν ποινές – χάδια, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει.

– Θυμάσαι κάποια χαρακτηριστική προσωπική σου ιστορία που την έχεις συνδέσει με τον ΟΦΗ; 

Θυμάμαι πολλές στιγμές, αλλά θα σταθώ σε δύο. Η πρώτη στις 2/11/93 στον αγώνα με την Ατλέτικο Μαδρίτης, τον οποίο παρακολούθησα ως φίλαθλος με τον θείο μου από τη Θύρα 1 και είδαμε από τόσο κοντά τα γκολ της πρόκρισης. Μου έκανε τεράστια εντύπωση ο παλμός στις εξέδρες. Η δεύτερη στις 21/3/99, όταν βρέθηκα στην Ελευσίνα για ρεπορτάζ στον αγώνα Πανελευσινιακός – ΟΦΗ (έκανα πρακτική στον Sprint FM τότε), όταν ο Παύλος Αδάμος τραυματίστηκε σοβαρά. Με επηρέασε πολύ ως άνθρωπο η συγκεκριμένη στιγμή γιατί κατάλαβα πόσο πολύ διακινδυνεύουν οι ποδοσφαιριστές μέσα στο γήπεδο και δεν ισχύει πάντα η φράση «κάνουν το χόμπι τους άθλημα».  

-Τι είναι αυτό που σ’ αρέσει περισσότερο όσον αφορά την ανταπόκριση του κόσμου στα posts των σελίδων σας;

Το μεγαλύτερο ποσοστό των φιλάθλων του ΟΦΗ επικροτεί τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε όλες τις κινήσεις της ομάδας κι αυτό άλλωστε αποδεικνύεται από την κατακόρυφη μετρήσιμη αύξηση που έχουμε την τελευταία τριετία. Φυσικά θα υπάρχουν και διαφωνίες, θα υπάρχουν και αντίθετες απόψεις. Όλα είναι καλοδεχούμενα, αρκεί να μην βρίζουμε ή να προσβάλλουμε ανθρώπους. Το να διαφωνεί κάποιος με το αν η διοίκηση, ο προπονητής, οι ποδοσφαιριστές ή εμείς κάνουμε καλά τη δουλειά μας είναι αναφαίρετο δικαίωμα. Πρέπει να γίνεται κριτική για να βελτιώνουμε τα λάθη μας. Το θέμα είναι πάντα ο τρόπος.

– Παρακολουθείς σελίδες άλλων ομάδων και τι παρατηρείς περισσότερο;

Φυσικά παρακολουθώ. Οφείλω να το κάνω γιατί πολλές φορές παίρνουμε ιδέες, τις εξελίσσουμε ή τις προσαρμόζουμε στα δεδομένα της δικής μας ομάδας. Εγώ είμαι λάτρης των social media της Liverpool αλλά σίγουρα παίζει ρόλο και το γεγονός ότι υποστηρίζω τη συγκεκριμένη ομάδα στο εξωτερικό. Κάνουν όμως εξαιρετική δουλειά, η οποία αναμφισβήτητα είναι αξιοπρόσεκτη. Για να αναφερθούμε όμως και στα δικά μας, οι ελληνικές ομάδες πράγματι έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια ως προς την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων. Σίγουρα έχει παίξει σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι δόθηκε χώρος και αρμοδιότητες σε νέα παιδιά, με ανοιχτά μυαλά και πρωτοποριακές ιδέες. Πάντα μου αρέσει να παρακολουθώ τι γίνεται, να μαθαίνω, να κρατάω τις ενδιαφέρουσες κινήσεις και να τις αξιοποιώ όσο το δυνατόν περισσότερο στην δική μας ομάδα.

– Πώς θα χαρακτήριζες τον κόσμο της ομάδας και τους Κρητικούς γενικά ως φιλάθλους; Εσύ πηγαίνεις στο γήπεδο και ως οπαδός;

Οι Κρητικοί αγαπάμε πολύ το ποδόσφαιρο κι αυτό αποδεικνύεται από το πόσο μεγάλο ενδιαφέρον έχουμε ακόμα και για τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα. Όχι μόνο για τη «βιτρίνα» της Super League. Ο κόσμος του ΟΦΗ έχει δώσει μεγάλο αγώνα για να βλέπει σήμερα την αγαπημένη του ομάδα να εκπέμπει υγεία και να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στο χώρο του ελληνικού ποδοσφαίρου. Ανεξάρτητα από τις διαφωνίες, που ενδεχομένως μπορεί να υπάρχουν και είναι απολύτως λογικό σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον, άπαντες γνωρίζουν ότι όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται πάντα με γνώμονα το καλό της ομάδας μας. Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, λόγω της θέσης μου βρίσκομαι έτσι κι αλλιώς συνεχώς δίπλα στην ομάδα. Άλλωστε όσοι ασχολούμαστε με τον χώρο, αγαπάμε το ποδόσφαιρο.

INFO ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΝΑΚΙ ΣΟΥ 

-Facebook Page
-Instagram
-YouTube