Ταξίδια με αεροπλάνα, πλοία και τρένα, η άφιξη του Διαδικτύου, ο ιός του AIDS, συσκευές καθημερινής χρήσης όπως τηλέφωνα και υπολογιστές.

Ακολουθούν μερικά απλά παραδείγματα του πώς να εκτεθείς ανεπανόρθωτα και ανά πάσα στιγμή με μελλοντολογικές προβλέψεις πιο άστοχες και από στραβοκλωτσιά του Λιονέλ Μέσι.

«Θα περάσουν πολλά χρόνια – ούτε καν στην εποχή μου – μέχρι μια γυναίκα να γίνει πρωθυπουργός».
Μάργκαρετ Θάτσερ, 1969, δέκα χρόνια πριν την εκλογή της.

«Ό,τι έχει εφευρεθεί, έχει ήδη εφευρεθεί. Δεν υπάρχει χώρος για άλλες εφευρέσεις».
Τσαρλς Ντούελ, ανώτατο στέλεχος του αμερικανικού γραφείου για νέες πατέντες, 1899

«Ο ήχος τους δεν μας αρέσει. Η μουσική με κιθάρες είναι πλέον εκτός μόδας».
Ντικ Ρόου, ο υπεύθυνος της δισκογραφικής εταιρίας Decca που άκουσε (και στη συνέχεια απέρριψε) ένα τότε νέο συγκρότημα, τους Beatles, 1962.

«Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το βιβλίο μου μπορεί να εξάψει τα θρησκευτικά πάθη».
Κάρολος Δαρβίνος, στον πρόλογο του βιβλίου του «Περί της Καταγωγής Των Ειδών», 1869

«Αν κάτι μείνει αναλλοίωτο στο χρόνο, αυτό είναι ο ρόλος των γυναικών».
Ντέιβιντ Ράισμαν, συντηρητικός αμερικανός κοινωνιολόγος, 1967

«Θα έχει τελειώσει μέχρι τον Ιούνιο».
Το περιοδικό Variety για την έκρηξη του rock ‘n roll, Άνοιξη του 1955

«Θα είστε σπίτια σας πριν το φθινόπωρο».
Ο Κάιζερ Γουλιέλμος στα γερμανικά στρατεύματα τον Αύγουστο του 1914, στις αρχές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

«Σιγά! Ο ιός αυτός είναι μια άκακη γατούλα».
Πίτερ Ντούεσμπεργκ, καθηγητής μοριακής βιολογίας, για τον ιό του AIDS, 1988.

«Ο άνθρωπος δεν θα καταφέρει να πετάξει για τα επόμενα πενήντα χρόνια».
Ο Ουίλμπουρ Ράιτ στον αδελφό του, Ορβιλ, μετά την πρώτη τους αποτυχία να πετάξουν, 1901

«Αυτές οι πανηγυρικές διακηρύξεις είναι ανάξιες της πραγματικής επιστήμης».
Σερ Γουίλιαμ Ζίμενς σχετικά με την ηλεκτρική λυχνία του Τόμας Εντισον, 1880

«Το άλογο είναι εδώ και θα μείνει –το αυτοκίνητο είναι απλά μια καινοτομία, μια άπατη».
Ο πρόεδρος της τράπεζας Michigan Savings Bank συμβουλεύει τον δικηγόρο του Χένρι Φορντ να μην επενδύσει τα χρήματά του στην Ford Motor Co., 1903.

«Ποιος ο λόγος να έχουμε ένα προσωπικό κομπιούτερ σπίτι μας;»
Κεν Ολσεν, πρόεδρος και ιδρυτής της Digital Equipment Corp. (DEC), 1977.

«Το ραδιόφωνο δεν έχει μέλλον».
Λόρδος Κέλβιν, σκωτσέζος μαθηματικός και φυσικός, πρώην πρόεδρος του Royal Society, 1897.

«Το ταξίδι στο διάστημα είναι αρλούμπες».
Σερ Χάρολντ Σπένσερ Τζόουνς Harold Spencer Jones, βασιλικός αστρονόμος του Ηνωμένου Βασιλείου, 1957, δυο εβδομάδες πριν οι Ρώσοι στείλουν τον Σπούτνικ σε τροχιά γύρω από τη Γη.

«Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη ότι θα καταφέρουμε κάποτε να παράγουμε πυρηνική ενέργεια».
Να και σε κάτι που δεν έπεσε μέσα ο πάντα σπουδαίος Αλβέρτος Αϊνστάιν, 1932.

«Διάολε, ποιος θεατής θα ήθελε τους ηθοποιούς του να μιλάνε;»
H. M. Ουόρνερ, συνιδρυτής της κινηματογραφικής εταιρείας Warner Brothers, 1927.

«Η τηλεόραση δεν θα αντέξει επειδή οι άνθρωποι θα βαρεθούν κάποια στιγμή να κοιτάνε ένα χαζοκούτι όλη την ώρα».
Ντάριλ Ζάνουκ, κινηματογραφικός παραγωγός της 20th Century Fox, 1946.

«Το ταξίδι με τρένο μεγάλης ταχύτητας είναι μια ουτοπία επειδή μπορεί να προκαλέσει ασφυξία κι άλλα προβλήματα υγείας στους επιβάτες».
Δόκτωρ Διονύσιος Λάρντερ (1793-1859), καθηγητής Φυσικής Φιλοσοφίας κι Αστρονομίας του University College London.

«Η φαντασία μου αδυνατεί να δει οποιαδήποτε πιθανότητα μελλοντικής κατασκευής ενός υποβρύχιου σκάφους».
Χέρμπερτ Τζορτζ Ουέλς, βρετανός συγγραφέας φανταστικής λογοτεχνίας, 1901.

«Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να βυθιστεί ο Τιτανικός. Το πλοίο είναι αβύθιστο».
Φίλιπ Φράνκλιν, αντιπρόεδρος της White Star Line, η οποία είχε κατασκευάσει τον Τιτανικό, 1912

«Οι ακτίνες Χ είναι μια απλή επιστημονική φάρσα».
Λόρδος Κέλβιν, μαθηματικός, φυσικός και πρόεδρος της Βασιλικής Εταιρείας, 1883

«Αυτό το “τηλέφωνο” έχει πάρα πολλές ελλείψεις προκειμένου να θεωρηθεί σοβαρά ως ένα αξιόπιστο μέσο επικοινωνίας».
William Orton, πρόεδρος της Western Union, 1876

Και ο καλύτερος όλων, ο Τόμας Εντισον:

«Ο φωνογράφος δεν έχει καμία εμπορική προοπτική».
Τόμας Εντισον, 1880.

«Οι δυνατότητες αυτού του νέου μέσου, του αεροπλάνου, έχουν ένα όριο και σύντομα θα πρέπει να στραφούμε κάπου αλλού».
Τόμας Εντισον, 1895