Ο Κώστας Μπακογιάννης επεσήμανε στο πρόσφατο φόρουμ των Δελφών το εξής:

«Γίνονται αρχαιολογικές εκσκαφές διότι από κάτω έχουμε μια ολόκληρη πολιτεία, την Πολιτεία του Πλάτωνα, την οποία την έχουμε επιχωματώσει».

Εμείς ενθουσιαστήκαμε γιατί μάθαμε, επιτέλους, και κάτι καινούργιο παρακολουθώντας έναν πολιτικό.

Ύστερα, σκεφτήκαμε κι άλλα πράγματα και θαύματα της αρχαιότητας που, μετά βεβαιότητος, είναι θαμμένα κάτω από την Αθήνα, αλλά δεν έχει τολμήσει κανείς να βγει και να το πει.

Ιδού η λίστα του Olafaq.gr:

1.Τα λείψανα του συζύγου της ποιήτριας Σαπφούς (κάτω από το six dogs)
2.Το πιθάρι του Διογένη (κάτω από το Ρομάντσο)
3.Τα όστρακα των εξοστρακισμών (αυτά δεν είναι ακριβώς θαμμένα, τα έχουν βρει οι φασαίοι και τα κάνουν κοσμήματα)
4. Η πρώτη ποιητική συλλογή του Σωκράτη, δασκάλου του Αριστοτέλη που είχε κατοικίδιο τον Βουκεφάλα (κάτω από το Φίλιον)
5.Τα αθλητικά παπούτσια των δρομέων στους Ολυμπιακούς (ναι, η Nike λέγεται έτσι από την ελληνική λέξη Νίκη)
6.Το smartwatch του Σπύρου Λούη (θαμμένο βαθιά κάτω από το Τσέλσι στο Παγκράτι)
7.Τέσσερις και μισός στηθόδεσμοι των ωραιότερων Ελληνίδων ηθοποιών που έπαιζαν στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο και στο Περοκέ τον Αργυρού Αιώνα του Περικλή (αυτοί οι στηθόδεσμοι κανείς δεν ξέρει πού είναι θαμμένοι, αλλά φήμες λένε ότι χρησιμοποιούνται σε ψευτοκουλτουριάρικα Only Fans accounts)
8. Το πρώτο ενέσιμο λεξοτανίλ με δακτυλικά αποτυπώματα Ιπποκράτη (θαμμένο κάτω από την Αγίας Ζώνης στην Κυψέλη)
9.Τζιβάνες από τους μπάφους της Πυθίας (θαμμένες παντού, σε όλη, όλη, όλη την πόλη και την χώρα)
10.Το μπάσο του Απόλλωνα με μια χορδή σπασμένη (κάτω από τις Χίλιες και Δύο Νύχτες στου Ψυρρή)

Ύστερα, ήπιαμε μερικά ποτηράκια νερό, συζητήσαμε για τις εκλογές και το τι ΔΕΝ θα ψηφίσουμε, γελάσαμε, κάναμε και ένα lunch break και κάπως επέστρεψαν τα μυαλά στο κεφάλι μας.

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι, λοιπόν:

Η Πολιτεία του Πλάτωνα είναι έργο, είναι κείμενο, όχι αληθινή πολιτεία, πόλη.

Γράφτηκε περίπου το 380 π.Χ.,ή ολοκληρώθηκε γύρω στα 374 π.Χ., σύμφωνα με την Βικιπαίδεια, και είναι παγκόσμιας εμβέλειας γραπτό που έχει ασκήσει μεγάλη επιρροή τόσο στη φιλοσοφία, όσο και στην πολιτική θεωρία.

Στην Πολιτεία, ο Σωκράτης, μαζί με επιφανείς Αθηναίους και ξένους συζητούν τη σημασία της δικαιοσύνης και εξετάζουν κατά πόσο είναι πιο ευτυχισμένος ένας δίκαιος άνθρωπος από έναν άδικο, κατασκευάζοντας μια ουτοπική πολιτεία, την “Καλλίπολη”, με κυβερνώντες τους φιλόσοφους-βασιλείς.

Η αρχική αρχαιοελληνική ονομασία Πολιτεία σημαίνει το δόγμα και τον χαρακτήρα μιας πολιτικής κοινωνίας, δηλαδή το πολίτευμά της. Period, κύιρε Μπακογιάννη.

Επίσης, δεν είναι ντροπή να πείτε ότι κάνατε λάθος, να το διορθώσετε. Σιγά, εμείς είμαστε αλάνθαστοι; Απλώς, επειδή υποτίθεται ότι η Νέα Δημοκρατία ενδιαφέρεται (άρα και γνωρίζει;) για τον ελληνικό πολιτισμό.

Καλά κρασούλια!