Το αποκαλούν «Domus» και πήρε το όνομά του από τις μονοώροφες κατοικίες που βρέθηκαν στην αρχαία Ρώμη και την Πομπηία -άλλωστε, domus στα λατινικά σημαίνει «σπίτι». Μιλάμε για το, εντυπωσιακό, πανέμορφο και, εντέλει, χρηστικότατο, νέο γιοτ που παρουσίασε η Van Geest Design, μια ολλανδική εταιρεία με έδρα το Αμστερνταμ γνωστή για την κατασκευή πρωτοποριακών ιστιοπλοϊκών σκαφών.

Σχεδιασμένο σε συνεργασία με την Rob Doyle Design, το γιοτ ή τριμαράν (δηλαδή καταμαράν με τρία ξεχωριστά κήτη ή πλωτήρες) είναι κατασκευασμένο και σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμίζει τις αρχαίες ρωμαϊκές κατοικίες απ’ όπου πήρε το όνομά του.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ιστοσελίδα Robb Report, με συνολικό εμβαδόν 800 τετραγωνικών μέτρων, το εσωτερικό του μήκους 43 μέτρων (130 ποδών) γιοτ χωρίζεται σε δύο καταστρώματα και προσφέρει έξι ευρύχωρες καμπίνες επισκεπτών, που περιλαμβάνουν όχι μία αλλά δύο σουίτες. Διαθέτει επίσης κινηματογράφο, σπα, γυμναστήριο, σαλόνι, μπαρ και πισίνα, που όλα τους συγκεντρώνονται γύρω από ένα εντυπωσιακό αίθριο, στα πρότυπα του ρωμαίκού atrium, που συνδέει όλους τους επιμέρους χώρους.

Κάτι σαν ρωμαϊκή έπαυλη δηλαδή, αλλά πλωτή.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by vangeestdesign (@vangeestdesign)

Η Van Geest ισχυρίζεται ότι το «Domus» είναι το πρώτο γιοτ πραγματικά μηδενικών εκπομπών άνω των 750 μικτών τόνων. Προκειμένου λοιπόν να επιτευχθεί αυτός ο περιβαλλοντικός στόχος, το σκάφος κινείται και λειτουργεί με έναν συνδυασμό ηλιακής ενέργειας και κυψελών καύσιμου υδρογόνου.

Πώς θα συμβαίνει αυτό; Κατά τις πρωινές ώρες, όπου θα επικρατεί ηλιοφάνεια, θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, διαμέσου των ηλιακών πάνελ που διαθέτει και τη νύχτα θα στηρίζεται στο σύστημα μπαταρίας για να κινηθεί -ενω ταυτόχρονα διαθέτει και δύο συστήματα παραγωγής ενέργειας με υδρογόνο. Καθώς επίσης είναι εξοπλισμένο με ιστία, θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και την ένταση του ανέμου για επιπλέον ισχύ.

Το εκπληκτικό με το συγκεκριμένο γιοτ είναι ότι, βάσει του σχεδιασμού του, τού επιτρέπει την κίνηση πάνω στο νερό σε γωνία δύο μοιρών, με αποτέλεσμα μειωμένη οπισθέλκουσα, βελτιωμένη ταχύτητα και μέγιστη άνεση με ελάχιστη κύλιση. Αυτή η κλίση είναι που συμβάλλει στο να μειώνει την αντίσταση του νερού και έτσι να κινείται πολύ πιο γρήγορα (και παντελώς αθόρυβα, άρα και ευχάριστα) για τους επιβαίνοντες.

«Ακριβώς επειδή τα σούπερ γιοτ είναι αυτό που είναι τώρα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμείνουν έτσι. Πιστεύουμε αληθινά ότι αυτό το έργο θα επαναπροσδιορίσει το τι μπορεί να είναι ένα ιστιοπλοϊκό σούπερ γιοτ», ανέφερε χαρακτηριστικά το δελτίο τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by vangeestdesign (@vangeestdesign)