Όλοι γνωρίζουμε το λεγόμενο «χάσμα γενεών». Το, σε όλα τα επίπεδα, κενό μεταξύ μιας γενιάς που προηγήθηκε και αυτής που ακολούθησε. Αυτό βέβαια δίνει ένα μοναδικό χαρακτήρα σε κάθε μία ξεχωριστά, ωστόσο, η αποδοχή του χάσματος δεν σημαίνει ότι δημιούργει αυτόματα και γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ τους. Για παράδειγμα, οι Μillennials (αυτοί που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1994/6) όσο μεγάλωναν αναπτυσσόταν μαζί τους το ίντερνετ, ενώ η Gen Z (αυτοί που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012) βρήκε έτοιμο έναν ψηφιακό κόσμο να βουτήξει και να περιπλανηθεί σε url και να αναπνεύσει σε δυαδικό σύστημα 0/1. Αυτή η διαφορά, φυσικά, τους επηρέασε στον τρόπο που ζουν αλλά και στο πώς βγαίνουν ραντεβού, τι προτιμούν στο σεξ και τι σημασία του δίνουν.

Η έρευνα Dating Diaries της Eharmony, που βασίζεται σε δημοσκόπηση σε πάνω από 2.000 άτομα, αποκαλύπτει τις διαφορές στο πώς οι δύο γενιές βλέπουν το σεξ και τα ραντεβού. Το συμπέρασμα; Οι millennials εκτιμούν το σεξ στις σχέσεις περισσότερο από τη Gen Z, ωστόσο η τελευταία είναι πιο «περιπετειώδης» σεξουαλικά.

Το εντυπωσιακό 91% των millennials που έχουν σχέση κάνουν σεξ τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 78% της Gen Z, γεγονός που δείχνει πού βρίσκονται οι προτεραιότητές τους. Εν τω μεταξύ, η Gen Z είναι πιο πιθανό να κάνει σεξ χωρίς προφυλάξεις (26%) από ό,τι οι millennials (16%). Είναι επίσης πιο «ευέλικτοι» στην κρεβατοκάμαρα, με το 46% να χρησιμοποιεί περισσότερες από 6 στάσεις, σε σύγκριση με το 40% των millennials.

«Η Gen Z τείνει να είναι πιο απελευθερωμένη σεξουαλικά από ό, τι millennials -οι οποίοι έχουν μια πιο “παραδοσιακή” προσέγγιση στα ραντεβού- και αισθάνονται πιο σίγουροι για τον εαυτό τους εξερευνώντας τη σεξουαλικότητά τους με λιγότερα όρια και περιορισμούς», εξηγεί η ειδική Laurel House του Dating Diaries.

Ωστόσο, υπάρχουν σημεία όπου αυτές οι δύο γενιές ευθυγραμμίζονται. Το στίγμα των ΣΜΝ (σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσημάτα) και του HIV είναι διάχυτο σε όλες τις γενιές, με το 64% των εργένηδων σε όλες τις γενιές να δηλώνουν ότι δεν θα έβγαιναν ραντεβού με κάποι@ με ΣΜΝ. Σε μια πιο θετική σημείωση της έρευνας, το 65% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θα έβγαινε ξανά ραντεβού μετά το πρώτο στο οποίο έκαναν σεξ.

«Παρόλο που ξεπερασμένες τάσεις όπως ο κανόνας των “τριών ραντεβού” δεν ισχύουν πλέον, είναι σημαντικό να θέτετε σαφείς προσδοκίες πριν ξεκινήσετε μια σεξουαλική σχέση», συνιστά η House. «Αν είστε κάποιος που νιώθει ότι δένετε συναισθηματικά μετά το σεξ, τότε ίσως μια σχέση “slow burn” (ας πούμε, παραδοσιακή) είναι η καλύτερη προσέγγιση που πρέπει να ακολουθήσετε. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας και με τον σύντροφό σας για να αποφύγετε να ραγίσει η καρδιά σας».

Η Gen Z, πριν φτάσει στο σημείο του σεξ, ενδιαφέρεται για τη συναισθηματική σύνδεση (25%) παρά για τη σεξουαλική χημεία (19%) ή για την αίσθηση ασφάλειας και υγιεινής (18%). Οι Millennials, από την άλλη, δίνουν προτεραιότητα στη σεξουαλική χημεία (24%), στη συναισθηματική σύνδεση (23%) και στη δυνατότητα μιας μακροχρόνιας σχέσης (20%).

Όσο για το καλοκαίρι, η πλειοψηφία των singles της Gen Z (53%) δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να κάνει σχέση αυτή την περίοδο, ενώ το 38% θέλει να «απολαύσει καταστάσεις» και το 28% επιθυμεί το «φαινόμενο της σχέσης» (να περνάμε δηλαδή λιγότερο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους λόγω συντρόφου).

«Καθώς η θερμοκρασία ανεβαίνει, το ίδιο συμβαίνει και με τις σεξουαλικές ορμές των εργένηδων που βγαίνουν ραντεβού, με αποτέλεσμα να έλκονται από τον καλοκαιρινό έρωτα ή το “SumLuv”», σχολίασε η House. «Ένα “SumLuv” φλερτ μπορεί να μετατραπεί σε “SumMore” αν η νοοτροπία σας αλλάξει και τόσο εσείς όσο και ο σύντροφός σας θέλετε κάτι μακροπρόθεσμο».

Οι περισσότεροι από τη Gen Z (57%), έχουν γνωρίσει τουλάχιστον τους μισούς από τους “SumLuv” ή “SumMore” εραστές/συντρόφους τους σε εφαρμογές γνωριμιών και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παρ’ όλα αυτά, αν ανήκετε σε αυτή την γενιά, θα πρέπει να προσέξετε τα εξής: η δημοσίευση κακόγουστων memes απωθεί την Gen Z (42%), όπως απωθητικοί είναι και οι influencers (38%), η συχνή χρήση GIFs (32%), η μην ενεργή παρουσία στα social media (31%) και τα ανελέητο chatting πριν φτάσουν στο σημείο του ραντεβού (30%).

Παράλληλα, το 25% της Gen Z επιθυμεί να κρατήσει την επικοινωνία «εκτός σύνδεσης», δηλαδή εκτός social media, και το 21% θέλει να περάσουν κάποιοι μήνες πριν ανεβάσουν κάτι στο προφίλ τους που να φανερώνει «σχέση». Το 13% των singles της Gen Z δεν θέλουν να μοιραστούν καθόλου τη σχέση τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σχετικά με την άντληση πληροφοριών και γνώσης για θέματα που αφορούν το σεξ, η Gen Z χρησιμοποιεί τα social media στο 41%, σε αντίθεση με το αντίστοιχο ποσοστό των millennials που είναι στο 23%. Οι singles, είτε της Gen Z είτε της Millennial γενιάς, εμπιστεύονται τους φίλους τους για αυτά τα θέματα (39%), τα site πορνογραφικού περιεχομένου (34%) και τα social media (32%).

Τέλος, και οι δύο γενιές έχουν πλέον κουραστεί με τα dating apps και το ασταμάτητο swiping -το 49% της Gen Z αναφέρει ότι δυσκολεύεται να διακρίνει ποιο προφίλ είναι αληθινό και ποιο ψεύτικο.

Ενώ λοιπόν οι millennials και η Gen Z αντιμετωπίζουν διαφορετικά θέματα γύρω από το σεξ και το προσεγγίζουν με ξεχωριστό τρόπο, είναι σαφές ότι όλες οι γενιές μαζί προσπαθούν να καταλάβουν τι διάολο παίζει τις σχέσεις και τα ραντεβού.