Μετά την «πρωτιά» του στο Ράλι Σουηδίας, ο Φινλανδός οδηγός της Toyota ολοκλήρωσε τις 20 ειδικές διαδρομές του αγώνα στην Κροατία σε 2 ώρες, 48 λεπτά και 21.5 δευτερόλεπτα, αφήνοντας 4.3 δεύτερα πίσω του τον Εσθονό οδηγό της Hyundai και παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019, Ott Tanak (2:48:25.8). Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Βέλγος Thierry Neuville με Hyundai (2:50:42.5), ο οποίος, παρά το ατύχημα που είχε στην τελευταία ειδική του αγώνα, την Power Stage, και το οποίο προκάλεσε ζημιά και δύο κλαταρισμένα ελαστικά στο αυτοκίνητό του, κατάφερε να τερματίσει, αφήνοντας τέταρτο τον Craig Breen με Ford. Ο Jari-Matti Latvala, o επικεφαλής στην ομάδα της Toyota στο WRC, παραδέχτηκε ότι πίστευε ότι η νίκη είχε χαθεί για τον Rovanpera, αφού είδε να εξανεμίζεται το προβάδισμα που είχε, όταν μια ξαφνική βροχή έπιασε την ομάδα με την λάθος επιλογή των ελαστικών της στην προτελευταία ειδική διαδρομή και καθώς δεν υπήρχε ενδιάμεσο σέρβις ή ζώνη τοποθέτησης ελαστικών, μαρτυρούσαν πως ο Φινλανδός θα έχανε τον αγώνα .Ο Rovanpera να χάσει τη διαφορά των 28,4 δευτερολέπτων που είχε δημιουργήσει από τον Ott Tanak της Hyundai, ο οποίος βοηθήθηκε με ένα καταλληλότερο συνδιασμό ελαστικών (δύο μαλακά και δύο βρεγμένα) σε σύγκριση με τα δύο σκληρά και τα δύο βρεγμένα που είχαν τοποθετηθεί στο Toyota GR Yaris του Rovanpera. Παρά το μειονέκτημα των ελαστικών, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Rovanpera κατάφερε να καλύψει το προβάδισμα 1,4 δευτερολέπτων του Tanak στην τελευταία power stage και να κερδίσει τον αγώνα με διαφορά 4,3 δευτερολέπτων.

Ο Latvala είχε ήδη χαρακτηρίσει τις έξι νίκες του Rovanpera στις οκτώ ειδικές της Παρασκευής, ως την καλύτερη επίδοση του οδηγού του μέχρι σήμερα με αυτοκίνητο WRC, αλλά έμεινε άναυδος από την οδήγηση του στο θρίλερ της τελευταίας ειδικής διαδρομής. “Είναι ένα παιδί-θαύμα μπορώ να σας πω”, δήλωσε ο Latvala. “Ήταν μια καταπληκτική επίδοση. Δεν πίστευα ότι θα μπορούσε να κερδίσει την τελευταία ειδική και κατά συνέπεια και τον αγώνα. Στα χαρτιά ήμασταν σίγουροι ότι ο Tanak είχε καλύτερα ελαστικά και θα κέρδιζε, αλλά δεν ξέρω από πού έβγαλε αυτή την μαχητικότητα. Δεν έχω λόγια να περιγράψω την οδήγηση που έκανε”. Ο Rovanpera δήλωσε ότι το Σαββατοκύριακο ήταν το δυσκολότερο της καριέρας του μέχρι σήμερα, αλλά δεν ήταν διατεθειμένος να εγκαταλείψει την προσπάθειά του για τη νίκη παρά τις πιθανότητες που ήταν εναντίον του στην τελευταία ειδική. “Νομίζω ότι αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο δύσκολα Σαββατοκύριακα, οι συνθήκες ήταν πραγματικά δύσκολες και όλοι είχαν προβλήματα”, δήλωσε ο Rovanpera.

“Είχαμε το κλατάρισμα χθες και σήμερα χάσαμε πολύ χρόνο με την επιλογή των ελαστικών. Είναι ωραίο που κέρδισα.Όταν είδα τις εικόνες από το power stage, πόσο λασπωμένο ήταν και γνωρίζοντας ότι ο Ott είχε τα μαλακά ελαστικά, ήμουν αρκετά σίγουρος ότι θα ήταν δύσκολο να τον φτάσω, αλλά αποφάσισα να προσπαθήσω ούτως ή άλλως, γιατί πάντα πρέπει να προσπαθείς”, ανέφερε ο Κάλε. Η δεύτερη νίκη του Rovanpera στους τρεις αγώνες WRC μέχρι τώρα, η πρώτη νίκη ήταν στη Σουηδία τον Φεβρουάριο, δημιούργησε ένα προβάδισμα 29 βαθμών έναντι του Thierry Neuville της Hyundai, ο οποίος τερμάτισε τρίτος στην Κροατία. Μετά από αυτόν τον τελευταίο θρίαμβο, ο Latvala πιστεύει ότι ο Rovanpera είναι πλέον διεκδικητής του τίτλου. “Ο χαρακτήρας που έδειξε στον αγώνα, δείχνει για μένα ότι τώρα είναι πραγματικός διεκδικητής τώρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Έχει ωριμάσει τόσο γρήγορα φέτος, που είναι έτοιμος να παλέψει για το πρωτάθλημα. Όταν ήμουν στην ηλικία του, κανείς δεν ήταν στο επίπεδο που είναι αυτός”, πρόσθεσε ο Latvala.

Η Hyundai σφράγισε ένα διπλό βάθρο, καθώς ο Thierry Neuville τερμάτισε τρίτος, μετά από μια σειρά ποινών και ατυχιών με χαρακτηριστικότερη στην power stage που είδε το i20 N του, σχεδόν να αναποδογυρίζει όταν έπεσε σε χαντάκι και να τερματίζει με δύο κλαταρισμένα λάστιχα. Μια τιτάνια προσπάθεια από τον Βέλγο για να κρατηθεί στο βάθρο των νικητών, όπως και έγινε. Ο Breen ηγήθηκε της επίθεσης της M-Sport καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά αναγκάστηκε να αρκεστεί στην τέταρτη θέση, αφού είδε την Κυριακή να εξανεμίζεται η διαφορά των 4,9 δευτερολέπτων από τον Neuville. Ο Elfyn Evans μάζεψε τους απαραίτητους βαθμούς στην πέμπτη θέση, αφού οι ελπίδες του για ένα βάθρο εξαφανίστηκαντην Παρασκευή, αφού μετά από  δύο κλαταρίσματα στο μπροστινό αριστερό μέρος, δεν μπόρεσε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Ο Evans ανέβηκε στην πέμπτη θέση αφού ο Oliver Solberg της Hyundai αποσύρθηκε από το ράλι μετά τη έξοδό του στην 9η ειδική του Σαββάτου, με αποτέλεσμα το i20 N του να πάρει φωτιά.

Επόμενος αγώνας WRC Ράλι Πορτογαλίας, 19.05. – 22.05.2022