Η BMW παρουσίασε πρόσφατα στην έκθεση Consumer Electronics Show (CES) 2023 στο Λας Βέγκας δύο  πρωτότυπα αυτοκίνητα που δείχνουν τον τρόπο που τα μελλοντικά αυτοκίνητα θα μπορούν να ανταποκρίνονται και να αντανακλούν τις διαθέσεις των ιδιοκτητών τους, τις δικές τους ψυχολογικές διαθέσεις. Τα δύο αυτοκίνητα, τα οποία μοιάζουν βασικά ίδια, ονομάζονται και τα δύο I Vision Dee concept, με το Dee να σημαίνει “Digital Emotional Experience” (Ψηφιακή Συναισθηματική Εμπειρία). Η μία έκδοση του αυτοκινήτου διαθέτει ένα πάνελ αμαξώματος που αλλάζουν χρώμα και μπορούν να εμφανίζουν μια πλήρη γκάμα χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των τροχών. Πρόκειται για μια βελτίωση σε σχέση με το “χρωματικά μεταβαλλόμενο” πρωτότυπο όχημα που παρουσίασε η BMW πέρυσι στη CES, το οποίο άλλαζε μόνο σε διάφορες αποχρώσεις του γκρι. Το BMW I Vision Dee μπορεί πλέον να διαμορφώσει το εξωτερικό του σε έως και 32 χρώματα.


Η δεύτερη έκδοση I Vision Dee σχεδιάστηκε για να επιδείξει νέες ιδέες για τη ” διαδραστική σύνδεση με τον χρήστη “, η οποία περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί και οι επιβάτες αλληλεπιδρούν με το όχημα τόσο μέσα όσο και έξω από το αυτοκίνητο. Το εξωτερικό του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του μπροστινού μέρους, της περιοχής γύρω από τους προβολείς και της “μάσκας” (η οποία είναι στην πραγματικότητα ένας πίνακας οθόνης) μπορεί να εμφανίζει διάφορα σχήματα και χρώματα, δημιουργώντας την εμφάνιση εκφράσεων του προσώπου και δείχνοντας διαφορετικές διαθέσεις ή αντιδράσεις, όπως έγκριση, ευτυχία ή έκπληξη.  “Με το BMW I Vision Dee, επιδεικνύουμε τι είναι εφικτό όταν το hardware και το software συγχωνεύονται. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης για να μετατρέψουμε το αυτοκίνητο σε έναν έξυπνο συνεπιβάτη. Αυτό είναι το μέλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων – και, επίσης, για την BMW: η συγχώνευση της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση”, δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. “Ταυτόχρονα, το BMW I Vision Dee είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς τη NEUE KLASSE. Με αυτό το όραμα, κοιτάμε μακριά στο μέλλον και υπογραμμίζουμε την τεράστια σημασία της ψηφιοποίησης για τις επερχόμενες γενιές προϊόντων μας”.


Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης μια οθόνη head-up display που εκτείνεται σε ολόκληρο το παρμπρίζ, ένα χαρακτηριστικό που η BMW σχεδιάζει να εφαρμόσει σε οχήματα παραγωγής από το 2025. Όπως και με άλλες head-up displays, οι προβαλλόμενες εικόνες, οι οποίες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ενδείξεις πλοήγησης ή πιο σύνθετα στοιχεία, θα ήταν κανονικά ως επί το πλείστον διαφανείς. Στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, οι εικόνες μπορούν επίσης να προβάλλονται στα πλευρικά παράθυρα. Για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα ψηφιακό άβαταρ που θα προβάλλεται στο πλευρικό παράθυρο ως οθόνη χαιρετισμού όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα. Το είδος του περιεχομένου που προβάλλεται στις οθόνες του παρμπρίζ και των παραθύρων ελέγχεται με τη χρήση ενός “Mixed Reality Slider”, το οποίο είναι ένα προβαλλόμενο χειριστήριο στο ταμπλό που ανιχνεύεται από αισθητήρες στην επιφάνεια. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πέντε διαφορετικών επιπέδων ψηφιακού περιεχομένου στις οθόνες του παραθύρου, που κυμαίνονται από βασικές πληροφορίες οδήγησης έως πληροφορίες επαυξημένης πραγματικότητας που αφορούν το εξωτερικό περιβάλλον, ή ακόμη και πλήρως εικονικούς κόσμους που αποκρύπτουν τα πάντα έξω. Το BMW I Vision Dee, με τις έξυπνες, σχεδόν ανθρώπινες ικανότητές του, καθοδηγεί τους οδηγούς όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στο ψηφιακό τους περιβάλλον.


“Μια BMW ζει από τις απαράμιλλες ψηφιακές επιδόσεις της. Το BMW I Vision Dee αφορά την τέλεια ενσωμάτωση των εικονικών και φυσικών εμπειριών”, δήλωσε ο Frank Weber, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για την Ανάπτυξη. “Όποιος υπερέχει στην ενσωμάτωση του καθημερινού ψηφιακού κόσμου του πελάτη στο όχημα σε όλα τα επίπεδα, θα καταφέρει να κυριαρχήσει στο μέλλον της κατασκευής αυτοκινήτων. Με το BMWI Vision Dee, δείχνουμε πώς το αυτοκίνητο μπορεί να ενσωματωθεί απρόσκοπτα στην ψηφιακή σας ζωή και να γίνει ένας πολύτιμος σύντροφος. Το ίδιο το όχημα γίνεται η είσοδος σας στον ψηφιακό κόσμο – με τον οδηγό να έχει πάντα τον έλεγχο”, δήλωσε ο Adrian van Hooydonk, επικεφαλής του BMW Group Design. “Εφαρμοσμένη με τον σωστό τρόπο, η τεχνολογία θα δημιουργήσει αξιόλογες εμπειρίες, θα σας κάνει καλύτερους οδηγούς και απλά θα φέρει τους ανθρώπους και τις μηχανές πιο κοντά”. Το I Vision Dee είναι σεντάν και όχι SUV, σε αντίθεση με το περσινό concept της CES, καθώς το σεντάν παραμένει “στον πυρήνα της μάρκας BMW”, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία.