Η έμπνευση του Αλέξανδρου Λιώκη αποτυπώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στην Alfa Romeo Tonale, που καταφέρνει να μαγνητίζει τα βλέμματα όλων. Μια ιταλίδα καλλονή στο κέντρο των εντυπώσεων, των επιδόσεων και του σχεδιασμού.

Η Tonale είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της ιταλικής εταιρείας και ουσιαστικά μπαίνει με αυτήν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η σχεδίαση είναι ξεχωριστή και απευθύνεται στο συναίσθημα. Οι έντονες γραμμές, το ξεχωριστό μπροστινό τμήμα με την τριγωνική μάσκα που δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται, οι χαρακτηριστικές Alfa Romeo ζάντες που θυμίζουν καντράν παλιού τηλεφώνου με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και το όμορφο πίσω μέρος είναι στοιχεία που δεν περνούν απαρατήρητα, ενώ απουσιάζουν οι ψεύτικες απολήξεις των εξατμίσεων.

Οι διαστάσεις της Tonale είναι 4,528 μέτρα μήκος, 1,841 μέτρα πλάτος και το ύψος της φτάνει τα 1,601 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,636 μέτρα. Διαστάσεις που δίνουν άφθονους χώρους στο εσωτερικό και την ανάλογη άνεση στους επιβάτες. Το μοντέλο υιοθετεί στη σχεδίασή της θρυλικά στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, όπως τη χαρακτηριστική GT γραμμή στο προφίλ και στο τελείωμα των πίσω παραθύρων, τα χαρακτηριστικά 3+3 φωτιστικά εμπρός (τα οποία είναι και full-LED που προέρχεται από την 156) και το V στο πίσω παρμπρίζ (Alfa Romeo 145).

Το εσωτερικό της Tonale είναι πολυτελές. Τα υλικά είναι αρίστης ποιότητας, ενώ το παλιό δένεται με το καινούριο με ξεχωριστό τρόπο. Η οθόνη αφής είναι 12,25 ιντσών μέσω της οποίας ο οδηγός χειρίζεται ένα πάρα πολύ καλό σύστημα infotainment, πλούσιο σε δυνατότητες, εύχρηστο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών, που παραμετροποιείται διατηρώντας πολλά στοιχεία από παλιότερα μοντέλα.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή οπτική. Στο εσωτερικό θα βολευτούν χωρίς προβλήματα τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ μπορεί και ένα πέμπτο άτομο χωρίς να αναγκαστεί να κάνει μεγάλες υποχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 500 λίτρα, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, θήρες USB και ασύρματη φόρτιση κινητού. Πολύ πλούσιο είναι και το πακέτο των τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού, το οποίο μάλιστα κατατάσσει την Tonale σε επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.

Η σημαία στη βάση της κονσόλας, ο διακόπτης εκκίνησης start-stop στο τιμόνι, οι κόκκινες ραφές και τα τεράστια σταθερά αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι για τις χειροκίνητες αλλαγές, αναδεικνύουν την ιταλική κουλτούρα.

Η Tonale της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη TCT. Μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου παρεμβάλλεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 20 ίππων και 55 Nm ροπής. Έτσι το σύνολο απέδιδε 160 ίππους 240 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει σχεδιαστεί ειδικά για να συνεργάζεται με υβριδικά συστήματα και αξιοποιώντας τον εξαιρετικά αποδοτικό κύκλο Miller λειτουργεί σε υψηλή συμπίεση (12,5:1), ενώ το σύστημα ψεκασμού έχει επίσης πολύ υψηλή πίεση (350 bar). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χαρίζει στην Tonale τόσο την απαραίτητη σπιρτάδα, όσο και την οικονομία χρήσης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του ΑΠΕ, η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου ήταν περίπου 6,9 λίτρα/100χλμ., νούμερο που απέχει αρκετά από τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Μέσα στην πόλη όμως η κατανάλωση ήταν ένα λίτρο λιγότερο, καθώς το υβριδικό σύστημα έδειξε τις δυνατότητές του.

Οδηγικά, το μοντέλο άφησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων καλές εντυπώσεις. Οι αναρτήσεις είναι σχεδιασμένες να προσφέρουν άνεση, είναι σφικτές, ενώ υπάρχουν ανεξάρτητα σε όλους τους τροχούς γόνατα McPherson. Οι μεγάλες ζάντες 20 ιντσών δεν κουράζουν και δείχνουν να ταιριάζουν απόλυτα στο γενικό σύνολο. Τα προγράμματα δίνουν τον ανάλογο τόνο του τρόπου με τον οποίο επιθυμεί ο οδηγός να οδηγήσει. Στο πρόγραμμα Dynamic αλλάζει η αίσθηση του τιμονιού, του κινητήρα και των αναρτήσεων. Η πρόσφυση είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ οι εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες της Brembo με τους αεριζόμενους δίσκους δεν θα εξαντλήσουν σχεδόν ποτέ τα όρια και τις αντοχές τους. Οι 160 ίπποι μπορεί να είναι ικανοί να κινήσουν το 1.525 κιλών όχημα, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Τα μεγάλα paddles χαρίζουν άνετη σπορ οδήγηση.

Τέλος, η τιμή της Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale της δοκιμής μας, με τους 160 ίππους βρίσκεται στα 47.000 ευρώ, ενώ γενικά η τιμή της Tonale ξεκινάει από τα 37.300 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση οι τιμές μπορούν να χαρακτηριστούν υψηλές, όμως μιλάμε για μια καθαρόαιμη ιταλίδα καλλονή.