Σαν σήμερα πριν από 15 χρόνια, το ελικόπτερο που πιλοτάριζε ο Colin McRae συνετρίβη κοντά στο σπίτι του Σκωτσέζου, από δικό του λάθος, όπως έδειξαν οι μετέπειτα έρευνες. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, όλοι οι επιβάτες του ελικοπτέρου σκοτώθηκαν. Εκτός από τον McRae, ο οποίος ήταν 39 ετών, το ατύχημα αυτό στοίχισε επίσης τη ζωή στον 5χρονο γιο του, Johnny, στον 6χρονο φίλο του, Ben Porcelli, και στον φίλο του McRae, Graeme Duncan. Ο Colin McRae ήταν ένας διάβολος ή μάλλον οδηγούσε σαν αυτόν. Κορόιδευε τη μοίρα χιλιάδες φορές, οδηγώντας γρήγορα εκεί που οι άλλοι δεν μπορούσαν. Μια ζωή σε μια στροφή, όπως και άλλοι θρύλοι της μηχανοκίνησης. Περπάτησε σε τεντωμένο σχοινί. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που πέθανε σε ατύχημα, ήταν ίσως αυτό που τον ιντρίγκαρε, αυτό που ήθελε να εξερευνήσει. Στις καμπύλες του υπήρχαν η ζωή και ο θάνατος. Όμως τελικά δεν κερδίζεις απέναντι στη μοίρα, ακόμα και αν είσαι ο McRae.  Ο Σκωτσέζος έτρεχε με οτιδήποτε είχε κινητήρα. Νικητής από την ηλικία των δεκαεπτά ετών, ήταν απλά ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς ράλι, ένας θρύλος. Το απροσδόκητο δεν ήταν ότι πέθανε από βίαιο θάνατο, αλλά ότι παρέμεινε ζωντανός μέχρι και 39 χρόνια. Βλέποντάς τον να οδηγεί σε κάνει να αισθάνεσαι ότι πρέπει να παρακολουθήσεις εκ νέου μαθήματα οδήγησης, γιατί έκανε απίστευτους ελιγμούς, κυριολεκτικά αδιανόητους, παραμένοντας όμως πεισματικά πάνω στο δρόμο.

Ο τρόπος οδήγησής του ήταν ένα φαινόμενο που καθήλωσε χιλιάδες οπαδούς, όχι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά σε όλο τον κόσμο. Έγραψε τις πιο όμορφες και έντονες σελίδες των παγκόσμιων ράλι της δεκαετίας του ’90 και των αρχών της τρίτης χιλιετίας, εμπλουτίζοντάς τες με μύθους και θρύλους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η δημιουργία του βιντεοπαιχνιδιού “Colin McRae Rally” το 1998, φέρνοντας το άθλημα πιο κοντά σε ένα νεανικό κοινό, το οποίο ανέπτυξε πάθος για τα ράλι και τον Σκωτσέζο οδηγό. Ήταν ο οδηγός  που ξυπνούσε ο συναίσθημα σε όσους παρακολουθούσαν αγώνες ράλι. Είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε την έκφραση «If in doubt flat out». Ιδιόρρυθμος όσο πρέπει σε έναν κορυφαίο, ανταποκρινόταν άψογα στο δέος που προκαλούσε μέσα στην γενικότερη απλότητα των οδηγών ράλι, αλλά με ένα παιχνιδιάρικο βλέμμα που συνοδευόταν από ένα ελαφρύ κοκκίνισμα στα μάγουλα, απλώς για να σε μπερδέψει, πως μπροστά σου στέκεται ένα χωριατόπαιδο από την Σκωτία. Δεν ήταν όμως τέτοιο, ανεξαρτήτως των καταβολών του. Ήταν ένα στυγνό οδηγικό ταλέντο που «κούμπωνε» στο αγωνιστικό με USB και γνώριζε πότε έπρεπε να αφήσει, πότε να πατήσει, που περνάει και που θα… κάνει τούμπες.

Κάθε στροφή διαρκούσε για πάντα γιατί ήταν ένα μεγάλο, τρελό κόλπο χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Με το αυτοκίνητο που έμοιαζε να διαλύεται από τους κραδασμούς και τους θορύβους, κάθε φορά διαφορετικούς, αλλά πάντα στη κόψη του ξυραφιού.. Και δεν έδειχνε να τον νοιάζει καθόλου, συγκεντρωμένος ψυχρά στην επόμενη κίνηση. Σε όλες τις διαδρομές, σε όλες τις καιρικές συνθήκες, με όλους τους τύπους φωτισμού. Ένα υπερφυσικό αυτοκίνητο και ένας απίστευτος έλεγχος νεύρων. Και μια απαράμιλλη τύχη που τον είχε προστατέψει μαγικά από τον ίδιο του τον εαυτό. Μέχρι την παράδοση. «Στο τέλος της ημέρας, μπλέχτηκα σε όλο αυτό γιατί μου αρέσει να οδηγώ αυτοκίνητα και να τα οδηγώ όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αν επρόκειτο να με θυμούνται για κάτι, θα ήθελα να είναι γι’ αυτό. Οι ευθείες είναι για τα γρήγορα αυτοκίνητα, οι στροφές είναι για τους γρήγορους οδηγούς. Είσαι εδώ για να περάσεις καλά, όχι για πολύ καιρό», είχε πει όταν τον είχαν ρωτήσει πως αισθάνεται με τον τρόπο που οδηγεί.

Ο Colin McRae, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 1992 έως το 2003 και στη συνέχεια αγωνίστηκε σποραδικά μέχρι το 2006, αναδείχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι το 1995, με ένα Subaru Impreza. Το 1999, μεταγράφηκε από τη Subaru στη Ford για ένα ποσό ρεκόρ, φέρνοντας για πρώτη φορά έναν οδηγό ράλλυ, σε επίπεδο παρόμοιο με αυτό των οδηγών της Formula 1. Το 2003, μετακόμισε στη Citroen, όπου συμμετείχε για τελευταία φορά, με πλήρη εμπλοκή, στο WRC. Αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για εκατοντάδες οδηγούς, ενώ με την τεράστια προσωπικότητα του έφερε εκατομμύρια νέους κοντά στο θεσμό, κάνοντας το WRC γνωστό σε ένα ευρύτερο και λιγότερο ειδικό κοινό. Ήταν ένα ατόφιο ταλέντο, το οποίο έφυγε από τη ζωή έχοντας προλάβει να αφήσει το στίγμα του στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα, και όχι μόνο στους αγώνες ράλι.

Ο  Colin ήταν ένας άγγελος του ρίσκου, που το αναζητούσε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Ένα συνεχές στοίχημα που τον έκανε μύθο τοποθετώντας τον στο πάνθεο των οδηγών. Μην αναρωτηθείς αν μπορείς να οδηγήσεις σαν κι αυτόν στη γη… όχι, απλά δεν μπορείς.