Oι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας συχνά μας λένε ότι τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν περισσότερο μέσα στα επόμενα 10 χρόνια από ό,τι τα τελευταία 100, με την ηλεκτροκίνηση, την αυτονομία, τη συνδεσιμότητα, την κοινή χρήση αυτοκινήτων και την αστικοποίηση να είναι όλα λέξεις-κλειδιά που θα ακούγονται όλο και πιο συχνά. Ένα πράγμα που είναι σίγουρο είναι ότι η αύξηση της τιμής στα καύσιμα αλλάζει τις συνήθειές μου ως προς την οδήγηση, και η διαδρομή μου των 34 χιλιομέτρων από και προς την Αθήνα -προς το παρόν- με προβληματἰζει. Το ίδιο συμβαίνει και με την υπόλοιπη οικογένειά μου, οι διαδρομές που κάνουμε έχουν αλλάξει. Πώς θα λειτουργούσε λοιπόν αν είχαμε την δυνατότητα να έχουμε ένα μικρό EV που θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας μου; Και αν αυτό το αυτοκίνητο ήταν το Citroen Ami;
Το Ami καταφέρνει και κάνει την ηλεκτροκίνηση, με τετράτροχο επώνυμο όχημα, προσιτή στον μέσο καταναλωτή. Ένα 100% ηλεκτρικό microcar με μηδενικές εκπομπές CO2 που μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και από νέους 16 ετών, χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου. Προσφέρει εύκολη πρόσβαση στα αστικά κέντρα και αποτελεί την ασφαλή εναλλακτική λύση έναντι των δικύκλων, των ποδηλάτων, των πατινιών, αλλά και των ΜΜΜ. Η δε μπαταρία του, για την πλήρη φόρτισή της, χρειάζεται μόλις τρεις ώρες σε πρίζα του κοινού οικιακού δικτύου –όπως ακριβώς ένα smartphone. Με το Citroën Ami η ηλεκτροκίνηση γίνεται κυριολεκτικά προσβάσιμη σε όλους και με ένα ιδιαίτερα λογικό κόστος.
Το Ami είναι ένας σύγχρονος τρόπος μετακίνησης. Απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη την καθημερινή μετακίνηση στο κέντρο των πόλεων και που δεν θέλουν να χρισιμοποιήσουν δίκυκλο. Σε εκείνους που θα το χρειαστούν για τις μετακινήσεις τους ως δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο, αλλά και σε αυτούς που στον ελεύθερο χρόνο τους επιθυμούν ευκολία και ασφάλεια στις αστικές μετακινήσεις. Αν δεν οδηγήσεις όμως ένα Ami δεν μπορείς να καταλάβεις τι είναι το Ami.
Είναι ένα έξυπνο μέσο, το κατάλληλο όχημα για πολλαπλές μετακινήσεις μέσα στον αστικό ιστό. Είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, οπότε είναι ελαφρύ -μέχρι να μπω μέσα- ενώ υπάρχουν μόνο τέσσερις επιλογές για χρωματιστές λεπτομέρειες και αυτοκόλλητα. Το μπροστινό και το πίσω μέρος είναι πανομοιότυπα, εκτός από τα φώτα που είναι διαφορετικά, κόκκινα στο πίσω μέρος, λευκά στο μπροστινό μέρος, και οι δύο πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά μεταξύ τους. Ναι, έτσι ακριβώς, πόρτα του συνοδηγού ανοίγει με τον συμβατικό τρόπο, ενώ η πόρτα του οδηγού είναι ανοιγόμενη προς τα πίσω. Υπάρχει επίσης πολύ γυαλί, αν και τα πλευρικά παράθυρα είναι σπαστά και αναδιπλώνονται προς τα πάνω για να ανοίξουν, ένας φόρος τιμής στο εμβληματικό 2CV που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1948. Το Ami έχει θέσεις για δύο άτομα και η καμπίνα είναι αρκετά ψηλή. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει συρόμενη λειτουργία για ρύθμιση κατά μήκος και στο αριστερό του μέρος υπάρχουν τρεις επιλογές για το κιβώτιο ταχυτήτων, D, N, R. Tο κάθισμα του συνοδηγού είναι σταθερό.
Το Citroen Ami μπορείτε να το οδηγήσετε χωρίς να ανησυχείτε για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας, μια και η τελική του ταχύτητα είναι 45 km/h. Σε αντίθεση με τις πανοραμικές οροφές των περισσότερων αυτοκινήτων, το γυάλινο πάνελ βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, δίνοντας εξαιρετική θέα προς τα πάνω και προς τα έξω. Α, και δεν υπάρχει καθρέφτης οπισθοπορείας, μόνο χαριτωμένοι καθρέφτες στις πόρτες. Η Citroen έχει κάνει το Ami εύκολο στη χρήση – αν και το μπουτόν της πόρτας είναι λίγο δύσχρηστο. Μόλις μπείτε μέσα, απλά γυρίζετε το κλειδί, περιμένετε το ηχητικό σήμα, επιλέγετε οδήγηση και ξεκινάτε. Τα φώτα παραμένουν μόνιμα αναμμένα, αλλά μην ξεχάσετε να σβήνετε τα φλας χειροκίνητα μόλις στρίψετε. Δεν είναι εξαιρετικό στο βρεγμένο, όχι λόγω απώλειας πρόσφυσης, αλλά επειδή ο ένας υαλοκαθαριστήρας και ο ανεμιστήρας μίας ταχύτητας δεν είναι οι καλύτεροι στο να καθαρίζουν το νερό ή τα θολά τζάμια, εμποδίζοντας έτσι την ορατότητα.
Με μήκος μόλις 95 ίντσες, το Ami δεν προσφέρει πολύ χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας. Αλλά ενώ η διθέσια καμπίνα είναι στενή σε σύγκριση με ένα κανονικό αυτοκίνητο, είναι αρκετά προφανές ότι η Citroen ξόδεψε πολύ χρόνο για το σχεδιασμό της προκειμένου να την κάνει όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρη και πρακτική. Το Ami στερείται σαφώς οποιουδήποτε φανταχτερού χαρακτηριστικού, αλλά φαίνεται μοντέρνο και χαριτωμένο. Το ταμπλό είναι ένα απλό κομμάτι πλαστικού, αλλά το επάνω τμήμα σχεδιάστηκε ως αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα. Δεν υπάρχει πίνακας οργάνων και οθόνη infotainment, αλλά μία θήκη που είναι προσαρτημένη στην κολόνα του τιμονιού και σχεδιάστηκε για να χωράει ένα smartphone. Μέσω της εφαρμογής My Citroen και το DAT@MI μπορείτε να χρησιμοποιείτε το smartphone ως ταμπλό για πλοήγηση και ψυχαγωγία. Υπάρχει μια μικρή οθόνη πίσω από το τιμόνι, αλλά εμφανίζει μόνο βασικές πληροφορίες σχετικά με το σύστημα κίνησης του Ami.Το Citroen Ami είναι προφανώς πολύ μικρό για τις περισσότερες ανάγκες ενός οδηγού.
Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, το Ami διαθέτει μια μεγάλη εσοχή στα πόδια που μπορεί να χωρέσει μικρή βαλίτσα. Υπάρχει και ένας δεύτερος αποθηκευτικός χώρος στο πίσω μέρος, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν θα πάρετε το Ami στις διακοπές ή σε μακρινά ταξίδια, εκτός αν το φορτώσετε σε φορτηγό. Για να αντισταθμίσει την έλλειψη χώρου και χαρακτηριστικών, η Citroen προσφέρει μερικά κιτ εξατομίκευσης για το Ami. Το ωραίο είναι ότι πρόκειται για πακέτα του στιλ “κάνε το μόνος σου”, που πρέπει να εγκαταστήσεις.Το Citroen Ami είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 5,5 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας των 6 kW λειτουργεί στα 48 Volt και επιτρέπει στο Ami να αναπτύξει τελική ταχύτητα 45 km/h. Είναι κάτι παραπάνω από αρκετό για ένα τετράτροχο που υποτίθεται ότι πρέπει να οδηγείτε στην πόλη. Η μπαταρία φορτίζει πλήρως σε μόλις τρεις ώρες από μια τυπική πρίζα και παρέχει αυτονομία έως και 70 km (43,5 μίλια).Η φόρτιση είναι απλή. Ένα καλώδιο αξιοπρεπούς μήκους κρυμμένο μέσα στην πόρτα συνδέεται σε μια συμβατική πρίζα και η μπαταρία των 5,5 kWh μπορεί να αναπληρωθεί κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Μας αρέσει λοιπόν ένα αυτοκίνητο που δεν έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, μπορεί να φιλοξενήσει μόνο δύο άτομα, είναι αργό και η αυτονομία του είναι πολύ μικρή για μεγάλες αποστάσεις; Tο Ami δεν είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο, οπότε δεν θα πρέπει να το κρίνουμε με τους ίδιους κανόνες. Το Ami απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν χρειάζονται αυτοκίνητο σε τακτική βάση. Θα μπορούσε επίσης να είναι ένα δεύτερο όχημα που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για σύντομες διαδρομές στην πόλη, ειδικά αν μιλάμε για μεγάλες και πολυσύχναστες πόλεις ή περιοχές όπου είναι δύσκολο να παρκάρεις και σου σπάνε τα νεύρα. Το Ami μας αρέσει γιατί μαζί του απολαμβάνουμαι την καθημερινότητα της πόλης και αυτό μας κάνει χαρούμενους…αρκεί να μην ξεχαστούμε και βγούμε στον αυτοκινητόδρομο.
info:https://configurator.citroen.gr/ami