Χρησιμοποιείτε φτηνιάρικα κλισέ, υπερβολικούς υπερθετικούς χαρακτηρισμούς ή επίθετα που δήθεν… κόβουν την ανάσα για να περιγράψετε τον επαγγελματικό εαυτό σας;

Γράφετε πράγματα για τον εαυτό σας που στην πραγματικότητα δεν θα είχατε ποτέ το θάρρος να πείτε;

Μήπως είστε λίγο υπερβολικοί όταν χρησιμοποιείτε κάποια επίθετα που (θα θέλατε να) σας περιγράφουν ως επαγγελματίες; Για χαλαρώστε λίγο.

Ακολουθούν 10 επίθετα, έννοιες ή λέξεις που είναι καλοδεχούμενες και υπέροχες όταν τις χρησιμοποιούν άλλοι άνθρωποι για να σας περιγράψουν – αλλά δεν πρέπει ποτέ να τις χρησιμοποιείτε για να περιγράψετε τον εαυτό σας (σημείωση: πολλές από αυτές κάνουν ετήσια εμφάνιση στις λίστες του LinkedIn με τις πιο υπερβολικά χρησιμοποιημένες λέξεις και φράσεις).

10 επίθετα που δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε ποτέ

«Καινοτόμος»
Οι περισσότερες εταιρείες ισχυρίζονται ότι είναι καινοτόμες. Οι περισσότεροι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι είναι καινοτόμοι. Οι περισσότεροι, ωστόσο, δεν είναι καινοτόμοι. Και αυτό δεν πειράζει, διότι η καινοτομία δεν είναι προϋπόθεση για την επιτυχία. Αλλά ακόμη και αν είστε καινοτόμος, μην το λέτε. Αποδείξτε το.

«Με τεράστια εμπειρία»
Ας πούμε ότι όντως έχετε «τεράστια εμπειρία στον σχεδιασμό ιστοσελίδων». Ωραία, αλλά αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα, καθώς μπορεί να είστε ακόμα ο χειρότερος σχεδιαστής στον κόσμο. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τι έχετε κάνει: πόσες επιτυχημένες ιστοσελίδες έχετε δημιουργήσει ή πόσες εφαρμογές για συγκεκριμένους πελάτες έχετε αναπτύξει.  Μην μας πείτε πόσο καιρό το κάνετε. Πείτε μας τι έχετε κάνει με συγκεκριμένα παραδείγματα.

«Επικεντρωμένος στο αποτέλεσμα»
Αλήθεια; Όντως εστιάζετε στο να κάνετε αυτό για το οποίο πληρώνεστε;

«Υπεύθυνος»
Το «υπεύθυνος» έχει δύο όψεις. Μπορείς να είσαι υπεύθυνος γενικά (όλοι μας θα θέλαμε να είμαστε) ή μπορείς να είσαι υπεύθυνος για κάτι συγκεκριμένο. Το «υπεύθυνος» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα παθητικής γλώσσας που παρακαλεί να γίνει ενεργητική. Μην μας λέτε για τι είστε υπεύθυνοι. Πείτε μας τι κάνατε. Τα επιτεύγματα είναι πάντα πιο εντυπωσιακά από τα επίθετα.

«Δημιουργικός»
Κάποιες συγκεκριμένες λέξεις δεν έχουν πλέον αντίκτυπο όταν γράφονται έτσι απλά. Η λέξη «δημιουργικός» είναι μία από αυτές. Άλλες παρόμοιες λέξεις ή επίθετα είναι τα «αποτελεσματικός» ή «ομαδικός παίκτης». Ορισμένοι από αυτούς τους όρους μπορεί να σας περιγράφουν πραγματικά, αλλά από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τους πάντες, έχουν χάσει τον αντίκτυπό τους.

10

«Ειδικός / Γκουρού»
Οι άνθρωποι που προσπαθούν να είναι έξυπνοι μόνο και μόνο προκειμένου να φανούν έξυπνοι, κάθε άλλο παρά έξυπνοι είναι. Μην αυτοαποκαλείστε με χαρακτηρισμούς όπως «σοφός» ή «γνώστης» -σιγά μην είστε και νίντζα. Αν αναφέρεστε στον εαυτό σας με αυτόν τον τρόπο, είναι προφανές ότι προσπαθείτε πολύ σκληρά να εντυπωσιάσετε τους άλλους ανθρώπους – ή, ενδεχομένως, τον ίδια σας τον εαυτό.

«Επιμελητής / Curator»
Τα μουσεία έχουν επιμελητές. Οι βιβλιοθήκες έχουν επιμελητές. Το να τουιτάρετε και να ανεβάζετε απλά συνδέσμους και links σε ειδήσεις και πράγματα που βρίσκετε ενδιαφέροντα, αυτό αυτομάτως δεν σας καθιστά «επιμελητή» ή «αυθεντία».

«Παθιασμένος»
Ναι, ακούγεστε υπερβολικός / ή. Το πάθος δεν πληρώνει το νοίκι. Kαι σίγουρα δεν σε κάνει καλύτερο επαγγελματία.

«Μοναδικός»
Τα δακτυλικά αποτυπώματα είναι μοναδικά. Οι νιφάδες χιονιού είναι μοναδικές. Εσείς ενδεχομένως και να είστε μοναδικοί – αλλά η επιχείρησή σας μάλλον δεν είναι. Όμως αυτό δεν πειράζει, γιατί οι πελάτες σας δεν ενδιαφέρονται για το «μοναδικό»- ενδιαφέρονται κυρίως για το «καλύτερο». Δείξτε τους ότι είστε καλύτεροι από τον ανταγωνισμό και στο μυαλό των πελατών σας θα είστε μοναδικοί – και μάλιστα χωρίς ποτέ να το έχετε ισχυριστεί οι ίδιοι.

«Serial Entrepreneur»
Λίγοι άνθρωποι είναι ικανοί να ξεκινήσουν και να διατηρήσουν πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις στη σειρά. Αυτοί, ναι, είναι όντως… κατά συρροή επιχειρηματίες. Οι υπόλοιποι από εμάς ξεκινούν μια επιχείρηση που αποτυγχάνει ή τα πάει καλά. Δοκιμάζουμε κάτι άλλο και συνεχίζουμε να το επαναλαμβάνουμε μέχρι να βρούμε μια φόρμουλα που λειτουργεί. Αυτοί οι άνθρωποι είναι επιχειρηματίες. Να είστε περήφανοι που είστε «απλοί» επιχειρηματίας (και όχι απαραίτητα… κατά συρροή), γιατί έτσι πρέπει να είστε.