Ο Εσθονός οδηγός θα ξεκινήσει το τελευταίο σκέλος της Κυριακής με ένα τεράστιο πλεονέκτημα 46,0 δευτερολέπτων έναντι του Craig Breen της M-Sport Ford, αφού απομακρύνθηκε σε μια καταστροφική μέρα για τον τον πρωτοπόρο της Παρασκευής Esapekka Lappi. Το σκηνικό ήταν έτοιμο για μια συναρπαστική μάχη, αφού ο Lappi προηγήθηκε του Tänak κατά 0,7sec κατά τη διάρκεια της απογευματινής ημέρας, αλλά εγκατέλειψε στην Tempio Pausania του Σαββάτου, όταν η ισχυρή σύγκρουση πάνω σε έναν βράχο ξερίζωσε τον πίσω αριστερό τροχό. Η εγκατάλειψη του Lappi άφησε τον Tänak ολομόναχο στην πρώτη θέση καθώς κέρδισε έξι από τις επτά ειδικές διαδρομές της ημέρας. Αν και οι ελπίδες του για τον τίτλο μπορεί να είναι λίγες μετά από το κακό ξεκίνημα στη σεζόν, η νίκη εδώ θα σήμαινε πολλά για τον Tänak. Δεν έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Arctic Rally Finlandτο 2021, δηλαδή πριν από 461 ημέρες.
“Ήταν μια καλή μέρα”, είπε ο Tänak. “Στο αυτοκίνητο είχαμε αρκετά καλή αίσθηση. Οι δρόμοι κρατούσαν καλά το απόγευμα και ήταν αρκετά ευχάριστο. Στο πρώτο στάδιο σήμερα το πρωί, όταν ο Esapekka ήταν ακόμα στη μάχη, πιέσαμε πάρα πολύ. Μετά από αυτό, θα έλεγα ότι επιβραδύναμε, αλλά οι χρόνοι εξακολουθούσαν να έρχονται. Υποθέτω ότι, αν έχεις διάθεση, έτσι πρέπει να είναι. Έχουμε ξαναβρεθεί σε αυτή τη θέση και ξέρουμε πώς είναι. Δεν έχει τελειώσει τίποτα μέχρι να περάσουμε τη γραμμή του τερματισμού, οπότε ας πούμε ότι είναι καλύτερα να μην το σκεφτόμαστε ακόμα”, πρόσθεσε. Ο Breen ήταν ο μόνος οδηγός που έσπασε το σερἰ του Tänak κερδίζοντας τη μία ειδική από τις επτά ειδικές διαδρομές σε μιαπολύ ζεστή και σκονισμένη ημέρα. Ο Ιρλανδός ξεκίνησε τρίτος πριν πάρει τη δεύτερη θέση όταν ο team-mate του Pierre-Louis Loubet έπαθε κλατάρισμα στην πρώτη ειδική της ημέρας. Στη συνέχεια πιέστηκε από τον Dani Sordo της Hyundai το πρωί, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει μια διαφορά, 20,8 δευτερόλεπτα στο τέλος της ημέρας.
Ο Loubet οδήγησε ώριμα και έφερε το Puma του στην τέταρτη θέση. Βρέθηκε πίσω από τον Sordo κατά 25,0 δευτερόλεπτα, και είχε 51,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πέμπτο Kalle Rovanperä. Ο Rovanperä μπήκε στην πρώτη πεντάδα στα τέλη της ημέρας, όταν ο Adrien Fourmaux τράκαρε το Ford του στην τελευταία ειδική του Monte Lerno Di Pattada και η διαδρομή ακυρώθηκε με κόκκινη σημαία. Ο Takamoto Katsuta είχε σχεδόν τέσσερα λεπτά διαφορά από τους πρωτοπόρους. Χωρίς μεσημεριανό σέρβις, αναγκάστηκε να οδηγεί προσεκτικά καθώς είχε πρόβλημα με το ψυγείο. Ο Gus Greensmith ήταν έβδομος, ενώ η υπόλοιπη βαθμολογία αποτελούνταν από αυτοκίνητα της κατηγορίας υποστήριξης. Ο επικεφαλής του WRC2 Nikolay Gryazin προηγήθηκε των Jan Solans και Chris Ingram, οι οποίοι συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο Thierry Neuville της Hyundai είχε στόχο να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας, αφού τερμάτισε την Παρασκευή στην ένατη θέση μετά από προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, η τύχη του Βέλγου τελείωσε στην τρίτη πρωινή ειδική διαδρομή, όταν μια ανατροπή τον έθεσε εκτός μάχης για την ημέρα. Αφού επανεκκίνησε μετά την εγκατάλειψή του την Παρασκευή, ο Elfyn Evans δεν τα κατάφερε και πάλι, όταν βλάβη στην πίσω ανάρτηση έθεσε εκτός λειτουργίας το Yaris του το απόγευμα.
Τα πληρώματα θα κατευθυνθούν βόρεια του Alghero κατά μήκος της ακτής την Κυριακή για να αντιμετωπίσουν τις δοκιμασίες Monte Baranta (14,51 χλμ.) και Sassari-Argentiera (7,10 χλμ.). Και οι δύο ειδικές διαδρομές θα διεξαχθούν δύο φορές την τελευταία ημέρα, με την τελευταία να είναι ο τόπος διεξαγωγής της Wolf Power Stage που δίνει μπόνους βαθμούς, η οποία ξεκινά στις 12:18 τοπική ώρα. Όπως έχει γίνει παράδοση, όποιος βγει πρώτος από το φινάλε θα βουτήξει στη συνέχεια -μαζί με όλη την ομάδα του- στο λιμάνι του Alghero.
info: http://www.wrc.com