Η Red-Bull κατέκτησε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών στην Formula 1, καθώς ο Max Verstappen είδε πρώτος την καρό σημαία, στο ιαπωνικό Grand Prix, που διεξήχθη στην πίστα της Σουζούκα. Ο Ολλανδός «πιλότος», ο οποίος οδεύει… ολοταχώς για το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, επικράτησε στο 13ο GP της σεζόν από τα 16 που έχουν γίνει μέχρι στιγμής κι εκτός συγκλονιστικού παροόπτου, θα κατακτήσει τον τίτλο στον αγώνα που θα γίνει στο Κατάρ (6-8 Οκτωβρίου). Ο Verstappen κέρδισε με μια άψογη οδήγηση από την pole χωρίς αντίπαλο, αφού κατάφερε και κράτησε τη μύτη του μπροστά στην πρώτη στροφή.
Ο Ολλανδός κέρδισε τον Norris διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο από την αρχή,και τερμάτισε με διαφορά 19,4 δευτερολέπτων στο τέλος, με το μονοθέσιό του να είναι μια κατηγορία από μόνο του. Ήταν μια επίδοση ενδεικτική για το πώς η Red Bull κατέκτησε τον τίτλο των κατασκευαστών τόσο σύντομα. Ο ομόσταυλός του Sergio Pérez, ο οποίος εγκατέλειψε, πρέπει τώρα να ξεπεράσει τον Verstappen κατά έξι βαθμούς στον αγώνα σπριντ στο Κατάρ για να τον εμποδίσει να διεκδικήσει τον τίτλο το επόμενο Σάββατο στη Ντόχα. Πράγματι, μια δύσκολη αποστολή. Θα είναι η πρώτη φορά που ο τίτλος θα κριθεί από τον αγώνα μικρής διάρκειας.
Η Red Bull έχει εξασφαλίσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών, ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα μετά από μόλις 16 αναμετρήσεις με έξι αγώνες να απομένουν. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα της ομάδας και το έκτο από την ίδρυσή της το 2005. Η RB19 ήταν απόλυτα κυρίαρχη σε αυτή τη σεζόν. Σε 16 αγώνες έχει χάσει μόνο μία φορά, από τον Carlos Sainz στη Σιγκαπούρη.
Ο Verstappen έχει ηγηθεί της επίθεσής τους και αν ο Pérez ήταν πιο κοντά στον team-mate του σε περισσότερες περιπτώσεις, ίσως να είχαν κερδίσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών πολύ νωρίτερα. Οι υπόλοιπες ομάδες έχουν αρκετό δρόμο να διανύσουν για να πλησιάσουν τη Red Bull, αλλά αυτός ήταν ένας τίτλος που η ομάδα άξιζε απόλυτα. Δεν είχαν μόνο ένα πανίσχυρο μονοθέσιο αλλά ήταν σχεδόν άψογη λειτουργικά σε τέτοιο σημεία ώστε σε κάθε αγώνα η συνολική απόδοση της ομάδας να γίνεται σημείο αναφοράς.
Εκκινώντας από την pole position, μπροστά σε περισσότερους από 100.000 (!) θεατές, ο Max Verstappen διατήρησε οριακά το προβάδισμά του στην πρώτη στροφή, καθώς τόσο ο Piastri όσο και ο Norris έκαναν εξαιρετική εκκίνηση. Ο Norris πέρασε εξωτερικά για να πάρει τη δεύτερη θέση, αλλά ο Verstappen κράτησε τη θέση καθώς έμπαιναν στην Esses της Suzuka. Ωστόσο ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από πολλές συγκρούσεις στην εκκίνηση.
Μετά από μια ολιγόλεπτη περίοδο με αυτοκίνητο ασφαλείας για συντρίμμια, ο αγώνας συνεχίστηκε στον πέμπτο γύρο με τον Verstappen να κρατάει άνετα το προβάδισμά του. Αρκετοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του Pérez, αναγκάσθηκαν να επιστρέψουν στα πιτ για να επισκευάσουν το μονοθέσιό τους μετά από επαφή με την Mercedes του Lewis Hamilton. Τα πράγματα στη συνέχεια πήγαν από το κακό στο χειρότερο για τον Μεξικανό, ο οποίος τελικά «πέταξε πετσέτα» στο πρώτο τρίτο του αγώνα. Ωστόσο, ο Pérez επέστρεψε στην πίστα στον 40ο γύρο του αγώνα (από τους 53) για να εκτίσει ποινή πέντε δευτερολέπτων που δέχθηκε, αφού κρίθηκε ένοχος για την σύγκρουση με τον Μάγκνουσεν και στην συνέχεια γύρισε στο… γκαράζ.
Ο Verstappen ωστόσο είχε ξεφύγει από τον όγδοο γύρο με προβάδισμα δύο δευτερολέπτων από τον Norris. Οι πρωτοπόροι άρχισαν να μπαίνουν στα πιτ στον 14ο γύρο, με τον Piastri να μπαίνει για νέα σκληρά ελαστικά. Εν τω μεταξύ, ένα μικρό λάθος του Hamilton επέτρεψε στον Russell να του επιτεθεί ξανά και για άλλη μια φορά πήγαν ελαστικό με αλαστικό με τον Hamilton να αναγκάζει τον team mate του να κάνει wide.
Ο Verstappen έκανε το πρώτο του στοπ στον 15ο γύρο, ενώ ο Norris είχε χάσει χρόνο, επιβραδυνόμενος από τον Pérez που ετοιμαζόταν να εγκαταλείψει το μονοθέσιό του πίσω από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Norris μπήκε στα πιτ στον 17ο γύρο, αλλά ο Piastri είχε κερδίσει χρόνο στα πιτ κάτω από το VSC και αφού τα στοπ τακτοποιήθηκαν, είχε διεκδικήσει τη δεύτερη θέση από τον Norris πίσω από τον Verstappen.
Ο Norris παραπονέθηκε στην ομάδα του ότι ήταν ταχύτερος από τον Piastri και η McLaren τους άλλαξε στον 27ο γύρο, με τη μάχη τους να γίνεται πλέον ξεκάθαρα με τον Russell και όχι με τον Verstappen, ο οποίος είχε πλέον 13 δευτερόλεπτα διαφορά και βρισκόταν σε δικό του αγώνα.
Ο δεύτερος γύρος των pit stop ξεκίνησε στον 35ο γύρο με τον Piastri να ανοίγει και πάλι την κούρσα, ο Norris σταμάτησε στον 36ο γύρο και κράτησε τη δεύτερη θέση μπροστά από τον Russell, πριν ο Verstappen μπει στον 37ο γύρο.
Το πλάνο της Mercedes είχε ανεβάσει τον Russell στην τρίτη θέση, αλλά αυτό σήμαινε πολύ δρόμο για να αντέξουν τα ελαστικά του και ο Άγγλος πέρασε από τον Leclerc με πιο φρέσκια γόμα, στη συνέχεια άλλαξε από την ομάδα με τον Hamilton και έπεσε άλλη μια θέση πίσω από τον Sainz. Η ενημέρωση της ομάδας μεταξύ του Hamilton και του Russell, ο οποίος ήταν έβδομος, ήταν κάτι παραπάνω από ζωηρή.
Πολύ πιο μπροστά, ο αγώνας είχε τελειώσει προ πολλού, με τον Verstappen να μην απειλείται από τους Norris και Piastri και να εξασφαλίζει μόνος του τον τίτλο των κατασκευαστών για την ομάδα του. Ο Sainz τερμάτισε έκτος για τη Ferrari, ο Fernando Alonso όγδοος για την Aston Martin και οι Esteban Ocon και Pierre Gasly ένατος και δέκατος για την Alpine.
Ο Verstappen, λίγο μετά τον τερματισμό, δήλωσε: «Είναι ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο και είναι υπέροχο να κερδίζεις εδώ. Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα, ήταν να κερδίσουμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, μπράβο σε όλους στο εργοστάσιο, έχουμε μια απίστευτη χρονιά».
Η πρώτη δεκάδα στον αγώνα της Σουζούκα:
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1:30:58.421 2. Λάντο Νόρις (Βρετανία/McLaren-Mercedes) 19.387 3. Οσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren-Mercedes) 36.494 4. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 43.998 5. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes) 49.376 6. Κάρλος Σάϊνθ Τζ. (Ισπανία/Ferrari) 50.221 7. Τζόρτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) 57.659 8. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin-Mercedes) 1:14.725 9. Εστεμπάν Οκον (Γαλλία/Alpine-Renault) 1:19.678 10. Πιερ Γκασλί (Γαλλία/Alpine-Renault) 1:23.155
Βαθμολογία οδηγών
1. Μαξ Φερστάπεν 400 βαθμοί
2. Σέρχιο Πέρες 223
3. Λιούις Χάμιλτον 190
4. Φερνάντο Αλόνσο 174
5. Κάρλος Σάϊνθ Τζ. 150
6. Σαρλ Λεκλέρκ 135
7. Λάντο Νόρις 115
8. Τζόρτζ Ράσελ 115
9. Οσκαρ Πιάστρι 57
10. Λανς Στρολ) 47
11. Πιέρ Γκασλί 46
12. Εστεμπάν Οκόν 38
13. Αλεξάντερ Αλμπόν 21
14. Νίκο Χούλκενμπεργκ 9
15. Βαλτέρι Μπότας 6
16. Ζου Γκουανγιού 4
17. Κέβιν Μάγκνουσεν 3
18. Γιούκι Τσουνόντα 3
19. Λίαμ Λόσον 2
20. Λόγκαν Σάρτζεαντ) 0
21. Νικ Ντε Βρις 0
22. Ντάνιελ Ρικιάρντο 0
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Red Bull 623 βαθμοί
2. Mercedes 305
3. Ferrari 285
4. Aston Martin-Mercedes 221
5. McLaren-Mercedes 172
6. Alpine-Renault 84
7. Williams-Mercedes 21
8. Haas-Ferrari 12
9. Alfa Romeo-Ferrari 10
10. AlphaTauri-Red Bull 5