Οι θαμώνες του ήταν η ελίτ της Νέας Υόρκης και της underground κουλτούρας ενώ ανάμεσά τους συναντούσες τους Andy Warhol, Elizabeth Taylor και Mick Jagger.

Το θρυλικό κλαμπ Studio 54 ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 1977 από τους επιχειρηματίες Steve Rubell και Ian Schrager, οι οποίοι δαπάνησαν περίπου 400.000 δολάρια για την ανακατασκευή και ανακαίνιση του χώρου, που χτίστηκε το 1927 για να γίνει όπερα.

Η επιτυχία του διάσημου κλαμπ της δεκαετίας του ’70 σφραγίστηκε από τον κανόνα του ιδιοκτήτη του, Steve Rubell, για το πετυχημένο πάρτι: «Το κλειδί για ένα καλό πάρτι είναι να γεμίσεις ένα δωμάτιο με καλεσμένους πιο ενδιαφέροντες από σένα».

Το 1978, μόλις έναν χρόνο μετά τη μετατροπή του από θέατρο σε κέντρο νυχτερινής διασκέδασης, το «Studio 54» είχε αποφέρει στον Rubell περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια, με τον ιδιοκτήτη να ισχυρίζεται υπερήφανα ότι «μόνο η Μαφία βγάζει πιο πολλά λεφτά».

Η λειτουργία του θρυλικού κλαμπ θα διακόπτονταν, ωστόσο, απρόοπτα τον Δεκέμβριο του 1979, όταν σε έφοδο της Εφορίας θα ανακαλύπτονταν σακούλες με χρήματα, που ήταν καλά κρυμμένες σε κρυψώνες του κτηρίου.

Ας διαβάσουμε μερικές αξέχαστες και συναρπαστικά εξωπραγματικές ιστορίες και καταστάσεις από τις ημέρες του θρυλικού Studio 54.

Τη βραδιά των εγκαινίων του Studio 54, ακόμη και η αναμονή για να μπεις μέσα ήταν ένα ξέφρενο πάρτι

Το Studio 54 ξεκίνησε δυναμικά τη ζωή του και οι άνθρωποι ήθελαν απεγνωσμένα να μπουν από την πρώτη νύχτα που άνοιξε. Παραδόξως, ένας από τους πρώτους ανθρώπους που μπήκαν ποτέ στο κλαμπ ήταν ο Ντόναλντ Τραμπ. Σύμφωνα με το Daily Beast, αυτός και οι φίλοι του δεν είχαν κανένα πρόβλημα να μπουν μέσα επειδή εμφανίστηκαν νωρίς και ήταν ουσιαστικά οι πρώτοι στην ουρά. Σύντομα όμως το πλήθος άρχισε να παίρνει τεράστιες διαστάσεις και σχηματίστηκε μια τεράστια ουρά.

Οι άνθρωποι που ήταν εκεί ορκίζονται ότι ήταν πρόθυμοι να περιμένουν για ώρες και να ελπίζουν ότι θα τους προσέξουν και θα τους προσκαλέσουν να περάσουν το βελούδινο σχοινί που τους κρατούσε μακριά από όλη τη διασκέδαση στο εσωτερικό του κλαμπ. Ωστόσο, μέχρι να μπουν μέσα, στην ουρά έγινε το… έλα να δεις.

Ένας γιατρός είχε φέρει μαζί του ένα τεράστιο κουτί με Quaaludes (συνταγογραφούμενο ηρεμιστικό με υπνωτικές επιδράσεις, ήταν τεράστια ποσότητα τη δεκαετία του ’70 και κλασικά γνωστά ως “panty droppers”). Τα μοίρασε σε ανθρώπους γύρω του και περίμεναν τα 15-20 λεπτά για να δράσουν. Μόλις το έκαναν, ξεκίνησε ένα τρελό σεξουαλικό όργιο. Άνδρες και γυναίκες έβγαζαν τα απόκρυφά τους μέρη… στη φόρα και όλοι άρχισαν να χουφτώνουν αγνώστους. Αλλοι έκαναν σεξ απροκάλυπτα, περιμένοντας στην ουρά. Στο όρθιο.

Οι άνθρωποι έκαναν τα πάντα προκειμένου να μπουν μέσα

Οι πορτιέρηδες του κλαμπ είχαν τεράστια δύναμη. Ο επικεφαλής τους, ο Marc Benecke, ήταν μόλις 19 ετών, αλλά η θέση του τον καθιστούσε έναν από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη Νέα Υόρκη. Σύμφωνα με το Rolling Stone, ο κόσμος του πρόσφερε τα πάντα για να μπει μέσα. Μερικές φορές χιλιάδες δολάρια άλλαζαν χέρια. Ο Independent λέει ότι άλλοι και άλλες πρόσφεραν μέχρι και το σώμα τους αντί για χρήματα.

Όταν το σεξ και τα χρήματα δεν λειτουργούσαν, οι άνθρωποι γίνονταν βίαιοι. Οι κοντινοί κάδοι σκουπιδιών έπρεπε πάντα να αδειάζουν από μπουκάλια και άλλα πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν επικίνδυνα βλήματα. Ένα βράδυ ένας άνδρας που απέτυχε να περάσει την είσοδο του κλαμπ, γύρισε πίσω και κρατούσε ένα όπλο. Γι’ αυτό και οι πορτιέρηδες έπρεπε τακτικά να συνοδεύονται στο σπίτι τους στο τέλος της νύχτας για την ασφάλειά τους.

Άλλοι πάλι, προσπαθούσαν να είναι… πιο ύπουλοι. Δεν ήταν και τόσο ασυνήθιστο για τους ανθρώπους να κατεβαίνουν από το γειτονικό κτίριο χρησιμοποιώντας πλήρη εξοπλισμό αναρρίχησης, προσπαθώντας να μπουν στην αυλή πάνω από έναν τοίχο 10 μέτρων με συρματόπλεγμα στην κορυφή. Ένας τύπος προσπάθησε να εισέλθει στο κλαμπ μέσα από έναν αεραγωγό. Κόλλησε και βρέθηκε νεκρός και κοκαλωμένος μετά από μερικές ημέρες.

Οι θαμώνες έκαναν τα πιο εξωφρενικά πράγματα στις VIP areas

Η γεμάτη πίστα ήταν το μέρος για να δεις και να φανείς, αλλά δεν ήταν απαραίτητα όλα όσα έκαναν οι άνθρωποι στο Studio 54. Γιατί υπήρχαν και μέρη που μπορούσαν να πάνε για να κάνουν τα πιο ακραία πράγματα.

Η Grace Jones θυμήθηκε σε ένα άρθρο της για το Elle ότι επειδή ο χώρος ήταν αρχικά θέατρο, υπήρχε ακόμα μια περιοχή με μπαλκόνι που ήταν πιο ιδιωτική. Εκεί, λέει η ίδια, “μπορούσες να εξαφανιστείς στις σκιές και να κάνεις ό,τι θες”.

Αλλά αν αυτό δεν ήταν αρκετό, πάνω από το μπαλκόνι υπήρχε το “Rubber Room”, το αγαπημένο του καστ του Saturday Night Live, που ήταν καλυμμένο με επιφάνειες που καθαρίζονται εύκολα καθώς τα σωματικά υγρά και η σκόνη κόκας μπορεί να είναι δύσκολο να αφαιρεθούν υπό κανονικές συνθήκες.

Ένας δημοσιογράφος που βρισκόταν συχνά εκεί είπε: “Ακόμα κι αν δεν έκανες σεξ με κάποιον κάθε βράδυ, ένιωθες ότι μπορούσες”. Αλλά αν ήσουν πραγματικά διάσημος, υπήρχε το υπόγειο, εκεί όπου βρισκόταν ένα είδος ανεπίσημου VIP χώρου – σε ένα ήδη VIP κλαμπ – και που εκεί πήγαιναν οι μεγάλες διασημότητες για τα ιδιωτικά τους ραντεβού.

Οι μπάρμεν ήταν μέρος της διασκέδασης

Ο συνιδιοκτήτης Steve Rubell ήταν ομοφυλόφιλος, οπότε οι μπάρμαν στο κλαμπ ήταν όλοι νεαροί και όμορφοι άντρες. Η στολή τους ήταν ένα μικροσκοπικό σορτσάκι και τίποτα άλλο.

Ένας νεαρός Alec Baldwin ήταν σερβιτόροε εκεί και ο θρύλος λέει ότι παραιτήθηκε επειδή ήταν πολύ… ερεθισμένος από όλες τις σκηνές σεξ και λαγνείας που παρατηρούσε κάθε βράδυ.

Το New York Magazine πήρε συνέντευξη από πρώην υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένου του μπάρμαν Scott Taylor. Ο Τέιλορ ουσιαστικά απλά εμφανίστηκε την πρώτη νύχτα και προσφέρθηκε να εργαστεί. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην πραγματικότητα έβγαζε τα σκουπίδια και σκούπιζε, ενώ οι συνάδελφοί του διασκέδαζαν.

Ένας άλλος εργαζόμενος, ο Lenny 54, είπε ευθέως στον Rubell ότι η στολή του ήταν «γελοία για να δουλεύει», και αντί γι’ αυτό επρόκειτο να αράξει και να διασκεδάσει τις διασημότητες μιλώντας τους και κάνοντας πλάκε με αυτούς. Όντως, έκτοτε τον προμήθευαν με ναρκωτικά και του έδιναν κανονικό μισθό για να κάνει τον… ανιματέρ των διασήμων.

Τα πάρτι ήταν εντελώς υπερβολικά και over the top

Αν μια κανονική νύχτα στο Studio 54 ήταν τρελή, ήταν τα ειδικά θεματικά πάρτι που ήταν εντελώς εξωφρενικά και υπερβολικά. Οι ιδιοκτήτες προσπαθούσαν πάντα να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους και αυτό οδηγούσε σε μερικά over the top σκηνικά.

Μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν ποτέ στο κλαμπ ήταν αυτή της τότε συζύγου του Mick Jagger, Bianca πάνω σε ένα λευκό άλογο που οδηγούνταν στην πίστα από έναν γυμνό άνδρα καλυμμένο με γκλίτερ. Η Bianca δήλωσε κατόπιν στους Financial Times ότι δεν εμφανίστηκε πάνω στο άλογο, αλλά αντίθετα, οι ιδιοκτήτες του κλαμπ της το παρουσίασαν όταν έφτασε εκεί, ως έκπληξη για τα γενέθλιά της. Η ίδια πάντως ανέβηκε σε αυτό και έκανε ιππασία για λίγα λεπτά εντός του κλαμπ.

Το Rolling Stone ανέφερε ότι όταν η Dolly Parton ήρθε στη Νέα Υόρκη για μια συναυλία, οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν ότι ο καλύτερος τρόπος για να κάνουν μια τραγουδίστρια της κάντρι να αισθανθεί άνετα ήταν να μετατρέψουν το κλαμπ σε… φάρμα. Υπήρχαν άλογα, γαϊδούρια και μουλάρια που έτρεχαν μέσα στο κλαμπ, καθώς και κοτόπουλα σε ένα μαντρί. Η Πάρτον κατέληξε να μην περάσει καθόλου καλά με όλο αυτό το θέαμα και κάθισε ήσυχα στο τραπέζι της για το μεγαλύτερο μέρος της βραδιάς.