Ο Ed Gein είναι ίσως ένας από τους πιο διεστραμμένους και τρομακτικούς κατά συρροή δολοφόνους όλων των εποχών.

Το ερώτημα είναι: οι κατά συρροή δολοφόνοι γεννιούνται έτσι ή δημιουργούνται; Στη ζωή του Ed , είναι σχεδόν βέβαιο ότι η καταπιεστική και τραυματική παιδική του ηλικία έπαιξε ρόλο στο ποιος θα γινόταν – και η μητέρα του, Augusta Wilhemine Gein, ήταν αυτή που αναμφισβήτητα διαμόρφωσε την φρικαλέα προσωπικότητά του.

H Augusta  που ενέπνευσε αργότερα τη μητέρα του Norman Bates στην ταινία Psycho του Alfred Hitchcock, ενστάλαξε φόβο, βία και μίσος στον Ed, που θα τον οδηγούσαν σε αποτρόπαια εγκλήματα.

Πώς ακριβώς δημιούργησε το τέρας που γνωρίζουμε σήμερα ως «Ο χασάπης του Plainfield»; Ας ρίξουμε μια πιο βαθιά ματιά στον σκοτεινό και διαστραμμένο κόσμο της οικογένειας Gein.

Βαθιά θρησκευόμενη και εξαιρετικά παρεμβατική, η Augusta Wilhelmine Gein, έχοντας εμμονή με την αμαρτία, ήλπιζε να προστατεύσει τον γιο της Ed Gein από το κακό – αλλά κατέληξε να μεγαλώσει έναν δολοφόνο.

Γεννημένη το 1878 στο LaCrosse του Wisconsin, η μητέρα του Ed ήταν ένα από τα 8 παιδιά που γεννήθηκαν από τους Γερμανούς μετανάστες Amalia και Frederick Lehrke. Μεγάλωσε με τις παλιές λουθηρανικές πεποιθήσεις ότι κάθε ανθρώπινη πράξη και σκέψη προέρχεται από την αμαρτία και ότι όλοι οι άνθρωποι ήταν καταδικασμένοι για αιώνια τιμωρία στην κόλαση.

Ήταν στις 11 Δεκεμβρίου 1900, όταν η Augusta παντρεύτηκε έναν άντρα με το όνομα George Phillip Gein, του οποίου η μητέρα ήταν επίσης Γερμανίδα μετανάστρια. Λίγο αργότερα, έφεραν στον κόσμο τον πρώτο τους γιο, τον Henry George Gein.

Ήταν εκείνη τη στιγμή που η Augusta συνειδητοποίησε ότι είχε κάνει λάθος που παντρεύτηκε τον George, ωστόσο, λόγω των βαθιά ριζωμένων θρησκευτικών πεποιθήσεών της, η εγκατάλειψη του συζύγου της ήταν εκτός συζήτησης. Ο άντρας της δεν μπόρεσε ποτέ να κρατήσει μια δουλειά και ο αλκοολισμός κυρίευσε τη ζωή του. Ήταν τότε, που η Augusta άρχισε να αγανακτεί μαζί του και στη συνέχεια όλους τους άνδρες.

Καθηλωμένη σε μια ζωή γεμάτη φόβο και ολοένα και πιο φανατικών θρησκευτικών πεποιθήσεων, η Augusta απέκτησε έναν ακόμη γιο (αν και πάντα ονειρευόταν να αποκτήσει μια κόρη). Ο Edward Theodore Gein γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1906.

Αποφασισμένη  ότι ο μικρότερος γιος της δεν θα μεγάλωνε για να γίνει σαν τους άλλους άντρες, έγινε υπερπροστατευτική και αυταρχική απέναντι στον Ed, δημιουργώντας μια παράξενη σχέση μητέρας-γιου. Ο Ed λάτρευε ολοκληρωτικά τη μητέρα του.

Το 1915, η Augusta πήρε την οικογένειά της και μετακόμισε σε μια απομονωμένη αγροικία έξω από το Plainfield, WI, όταν ο Ed ήταν μόλις 8 ετών. Ήταν η προσπάθειά της να είναι όσο πιο μακριά από την ανηθικότητα της πόλης και τους αμαρτωλούς που κατοικούσαν σε αυτήν.

Αυτή η αγροικία θα κατέληγε να είναι το σκηνικό για την περίεργη και στρεβλή ανατροφή του και αργότερα το μέρος όπου θα διαδραματίζονταν τα τερατώδη εγκλήματά του. Τόσο στον Ed όσο και στον αδελφό του Henry απαγορεύτηκε να φύγουν από το αγρόκτημα εκτός από το να πάνε στο δημοτικό σχολείο Roche-a-Cri.

Όταν επέστρεφαν από το σχολείο κάθε μέρα, η Augusta τους ανάγκαζε να διαβάζουν αποσπάσματα της Βίβλου, ενώ επέβαλε τις πεποιθήσεις ότι οι γυναίκες και το ποτό ήταν δύο από τα πιο διαβολικά πράγματα που υπήρχαν. Η Augusta θα πρόσταζε επίσης τους γιους της να παραμείνουν παρθένοι σε όλη τους τη ζωή, επειδή το σεξ ήταν μια αμαρτία που θα τους έστελνε κατευθείαν στην αιώνια καταδίκη και οι γυναίκες ήταν όργανα του Διαβόλου.

Στα δύο αδέρφια Gein απαγορεύτηκε να κάνουν φίλους. Αν οι γονείς ανακάλυπταν ότι μιλούσαν με οποιονδήποτε εκτός οικογένειας, τους τιμωρούσαν με ξύλο.

H εμμονή της με την αγνότητα και την αμαρτία – και η αποφασιστικότητά της να απομονώσει τον γιο της από ό,τι ήταν κακό – μοιραία παραμόρφωσε την προοπτική του γιου της για τον κόσμο. Αυτή η φρικτή παιδική εμπειρία άφησε τον Ed σε σεξουαλική σύγχυση και δημιούργησε μια βαθιά τοξική σχέση με τη μητέρα του.

Και άθελά της μεγάλωσε έναν δολοφόνο.

κατα συρροή δολοφόνους Ed Gein
Πηγή: Serial Killer Databe/ Fandom

Όταν ο πατέρας του Ed πέθανε το 1940, η Augusta και οι γιοι της παρέμειναν στο αγρόκτημα όπου εργάζονταν ως ντόπιοι τεχνίτες. Το 1944, ο Henry πέθανε από ύποπτα αίτια, αφήνοντας τον Ed μόνο με τη μητέρα του στο αγρόκτημα.

Σε βιβλία για τη ζωή του Ed Gein, οι ψυχολόγοι έχουν υποστηρίξει ότι αμφέβαλλε για την αρρενωπότητά του από την παιδική του ηλικία. Είχε κατηχηθεί στο να πιστεύει ότι τα αρσενικά ήταν αδύναμα και σκέφτηκε να γίνει μια ισχυρή γυναίκα όπως η μητέρα του.

Αν και ο Gein πιθανότατα είχε ήδη διαμορφωθεί και σφυρηλατηθεί από την καταπιεστική κατασταλτική συμπεριφορά και την αφύσικη απόρριψη των φυσιολογικών ορμών, τα προβλήματα ψυχικής υγείας του δεν θα διαμορφώνονταν πραγματικά μέχρι να πεθάνουν και οι δύο γονείς του.

Η Augusta υπέστη το πρώτο της εγκεφαλικό στα τέλη του 1944 και άρχισε να επιδεινώνεται γρήγορα. Αμέσως μετά, υπέστη το δεύτερο εγκεφαλικό της το 1945, το οποίο την ορδήγησε στο θάνατο.
Ήταν σε αυτό το σημείο που η συμπεριφορά του Ed έγινε διαβολική ενώ εξακολουθούσε να κρατά τις εμμονικές σκέψεις της μητέρας του όπως ο Norman Bates στο Psycho.

Αρνούμενος να πιστέψει ότι η μητέρα του είχε φύγει για πάντα, ήταν απόλυτα αποφασισμένος να τη φέρει πίσω. Ο Gein ήταν μόνος για πρώτη φορά στη ζωή του και ήταν τότε που ξεκίνησε το “έργο” του μετατρέποντας το κάποτε επιμελώς προσεγμένο σπίτι της μητέρας του σε μουσείο θανάτου.

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αναστήσει σχεδόν τη μητέρα του, ο Ed άρχισε να δολοφονεί γυναίκες που έμοιαζαν ή του θύμιζαν τη μητέρα του και να κλέβει πτώματα από ένα κοντινό νεκροταφείο. Ήθελε να δημιουργήσει ένα «γυναικείο κοστούμι» ώστε να μπορέσει να «γίνει» η μητέρα του.

Ο θρύλος του Gein ως ενός από τους πιο διαταραγμένους και αποτρόπαιους κατά συρροή δολοφόνους όλων των εποχών είχε ξεκινήσει.

Οι γείτονές του άρχισαν να αναφέρουν ότι το σπίτι του Gein μύριζε άσχημα και ότι η εμφάνισή του, όταν εμφανιζόταν σε δουλειές, είχε χειροτερέψει. Ήταν 17 Νοεμβρίου 1957 όταν ο σερίφης ανακάλυψε στην αγροικία που ζούσε ο Ed τις αρρωστημένες “δημιουργίες” του

Η επιμελής νοικοκυροσύνη της Augusta Gein, είχε θαφτεί κάτω από ένα σωρό σκουπιδιών, χαρτιών, βιβλίων, κουτιών, εργαλείων, σκευών και ρούχων, ενώ το σπίτι ήταν χωρίς ρεύμα.

Στον επάνω όροφο, ένα υπνοδωμάτιο και ένα σαλόνι ήταν σφραγισμένο, καρφωμένο και ερημωμένο, που περιείχαν μόνο σκονισμένα έπιπλα. Κάτω όμως από τους σωρούς αντικειμένων και σκουπιδιών βρίσκονταν οι άρρωστες και τρομακτικές χειροποίητες “δημιουργίες του”.

Ο Gein είχε συνδυάσει μια περίεργη σεξουαλική ψύχωση και μια δολοφονική πρόθεση με δεξιότητες που είχε μάθει από τον πατέρα του που είχε τη βυρσοδεψία ως επάγγελμα.

Διαμελισμένα σώματα γυναικών, εντόσθια μέσα σε κατσαρόλες, ενώ το δέρμα κοσμούσε “χειροποίητα” έπιπλα.

Οι αστυνομικοί βρήκαν σκορπισμένα σε όλη την αγροικία ανθρώπινα κεφάλια τυλιγμένα σε σακούλες, εννέα «μάσκες θανάτου» που είχε διαμορφώσει με ανθρώπινες μύτες, σετ χειλιών και μια ζώνη από γυναικείες θηλές.
Θα έβρισκαν επίσης μια συλλογή από γυναικεία γεννητικά όργανα, τέσσερις καρέκλες με υφαντά καθίσματα από ζαχαροκάλαμο που αντικαταστάθηκαν από επεξεργασμένο ανθρώπινο δέρμα, αμπαζούρ με τατουάζ και άκρα και κεφάλια σε κουτιά.

Ο Gein είχε φτιάξει ένα τύμπανο tom-tom από ένα κουτάκι καλυμμένο πάνω και κάτω με τεντωμένο ανθρώπινο δέρμα και ένα δερμάτινο τσαντάκι με λαβή. Είχε κόψει ένα ανεστραμμένο κρανίο στη μέση για να φτιάξει ένα μπολ και είχε φτιάξει μια πολυθρόνα με ανθρώπινα οστά από το χέρι.

Κρανία ήταν στερεωμένα στους στύλους του κρεβατιού του Gein και είχε ένα καλάθι αχρήστων από ανθρώπινο δέρμα. Οι αστυνομικοί βρήκαν επίσης ένα κολάν, φτιαγμένο από δέρμα από ανθρώπινα πόδια και ένα γιλέκο από γυναικείο κορμό με στήθος.

Θεωρούμενος «παράφρων», ο Εντ θα περνούσε τα επόμενα δέκα χρόνια σε ένα άσυλο. Το 1974, ο Εντ θα υπέβαλλε αναφορές ισχυριζόμενες ότι ήταν διανοητικά ικανός και ότι έπρεπε να αφεθεί ελεύθερος – κάθε αίτηση απορρίφθηκε. Σε ηλικία 72 ετών μεταφέρθηκε στο Mendota Mental Institute στην πρωτεύουσα του Wisconsin, Madison. Ανέπτυξε άνοια, καρκίνο και αναπνευστική ανεπάρκεια και πέθανε στη γηριατρική πτέρυγα της Mendota σε ηλικία 78 ετών.

Εμπνευσμένος από τα εγκλήματα του Gein, ο Αμερικανός συγγραφέας Robert Bloch έγραψε το 1959 το μυθιστόρημα τρόμου Psycho. Ο Bloch μετέτρεψε τον Ed Gein σε απομονωμένο φύλακα ξενοδοχείου, Norman Bates, ο οποίος έχει μια μουμιοποιημένη μητέρα στο σπίτι του, την οποία δολοφόνησε, και ντυνόταν σαν και εκείνη. Στην πλοκή του Bloch, κάθε φορά που ο Norman νιώθει έλξη για μια γυναίκα, η «μητέρα» πρέπει να δολοφονήσει τη γυναίκα.

Η κλασική ταινία του Alfred Hitchcock του 1960 Psycho, με πρωταγωνιστές τους Anthony Perkins και Janet Leigh, βασίστηκε στο βιβλίο.

Αφού το “Psycho” αφηγήθηκε την ιστορία του Ed Gein μέσα από τον δικό του ιδιαίτερο φακό, πολλές ταινίες δανείστηκαν πολλά στοιχεία από την ιστορία του. Πόσες φορές δεν έχουμε δει πρωταγωνιστές σε θρίλερ να βρίσκονται σε απομακρυσμένα σπίτια διακοσμημένα με κόκαλα και περίεργα αμπαζούρ;

Αλλά το αριστούργημα του Tobe Hooper του 1974 «The Texas Chainsaw Massacre» είναι ίσως η καλύτερη ταινία εκτός από το «Psycho» που διηγείται την ιστορία του, ενώ στο Silence Of The Lambs, ενέπνευσε το χαρακτήρα Buffalo Bill που σκότωνε γυναίκες για να φτιάξει ένα γυναικείο κοστούμι.

Από μυθιστορήματα, μέχρι τραγούδια από μπάντες όπως οι Slayer και οι Cannibal Corpse και κλασικές ταινίες τρόμου όπως το Psycho και το Texas Chainsaw Massacre — η κληρονομιά του Ed Gein έγινε αφορμή ώστε η τέχνη να εξερευνήσει και να διερευνήσει καθαρτικά τη φρικαλεότητα της ανθρώπινης διαστροφής και μέχρι που μπορεί να φτάσει ένα αρρωστημενο μυαλό.

In the depths of a mind insane
Fantasy and reality are the same!

 

Με πληροφορίες από: Suggest, All that interesting, Crime Reads,