Ο Νίκι Λάουντα υπήρξε εμβληματική μορφή της Φόρμουλα 1. Τα δυο του βασικά χαρακτηριστικά ήταν η μεθοδικότητα στην προετοιμασία και η αποφασιστικότητα στους αγώνες. Είναι ο μοναδικός πιλότος στην ιστορία που έχει κερδίσει παγκόσμια πρωταθλήματα της Φόρμουλα 1 και με τη Ferrari και με τη McLaren. Είχε αναδειχθεί συνολικά τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1975, 1977 , 1984 ) ενώ συνολικά, είχε ανέβει στο βάθρο 54 φορές. Την 1η Αυγούστου 1976 είχε ένα φρικτό δυστύχημα κατά τη διάρκεια του γκραν πρι του Νίρμπουργκρινγκ από το οποίο κατάφερε να βγει ζωντανός και να συνεχίσει να στέφεται πρωταθλητής. Αφού κρέμασε την αγωνιστική του στολή, ασχολήθηκε και με τις επιχειρήσεις ιδρύοντας τρεις αεροπορικές εταιρίες, ανάμεσά τους και την Lauda Air.
Ο Νίκι Λάουντα γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1949 στη Βιέννη από εύπορη οικογένεια. Ο λόγος που αγάπησε το μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν ένα Mini Cooper που του χάρισε η γιαγιά του όταν ήταν 20 ετών. Αρχικά οι γονείς του ήταν αντίθετοι με αυτή του την απόφαση αλλά εκείνος ήταν τόσο αποφασισμένος που τελικά τους έκανε να αλλάξουν γνώμη. Και κάπως έτσι ξεκίνησε να γράφει ιστορία.
Τρία χρόνια αργότερα, το 1972, έκανε το ντεμπούτο του στη Φόρμουλα 1 με την ομάδα της March ενώ το 1974 πήρε μεταγραφή στη Ferrari. Τον αμέσως επόμενο χρόνο, ο συνδυασμός των ικανοτήτων του και της ποιότητας του μονοθεσίου τον έστεψαν για πρώτη φορά παγκόσμιο πρωταθλητή.
Την 1η Αυγουστου 1976 ενεπλάκη στο σοκαριστικό ατύχημα που θα μπορούσε να του κοστίσει τη ζωή. Ενώ βρισκόταν στο τιμόνι της Φεράρι στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, στη Γερμανία,το μονοθέσιό του έπεσε με πολύ μεγάλη ταχύτητα πάνω σε έναν τοίχο και πήρε φωτιά. Ο Νίκι Λάουντα ήταν εγκλωβισμένος για ένα ολόκληρο λεπτό μέσα στο αυτοκίνητό του μέχρι να καταφέρουν να τον απεγκλωβίσουν ζωντανό τρεις άλλοι οδηγοί. Σχεδόν κανείς δεν πίστευε ότι ο Λάουντα θα έβγαινε ζωντανός από το φλεγόμενο κόκπιτ. Εκείνος όμως, όχι μόνον επέζησε, αλλά μόλις ενάμησι μήνα αργότερα, κι ενώ ακόμη βρισκόταν υπό ιατρική παρακολούθηση έχοντας σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό του, πήρε μέρος στο Γκραν Πρι της Μόντσα αφήνοντας άπαντες άναυδους. Ο συγκεκριμένος αγώνας, ενέπνευσε την πλοκή της ταινία “Rush” (2013). Ήταν η χρονιά που ο Λάουντα έδινε μάχη μέχρι και τον τελευταίο αγώνα με τον αντίπαλό του Βρετανό Τζέιμς Χαντ, ο οποίος στην επική αυτή τελική αναμέτρηση, αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
O τοξικός καπνός που είχε εισπνεύσει στο ατύχημα του 1976 επιβάρυνε και μακροπρόθεσμα την υγεία του με αποτέλεσμα να κάνει δυο μεταμοσχεύσεις νεφρών μία το 1997 και μία το 2005, ενώ έκανε και επείγουσα μεταμόσχευση πνεύμονα τον Αύγουστο του 2018. Τίποτα από αυτά δεν τον σκότωσε. Ο Νίκι Λάουντα πέθανε ήρεμος στον ύπνο του σε ηλικία 70 ετών στο σπίτι του στη Βιέννη στις 20 Μαΐου 2019.
Tην αμέσως επόμενη χρονιά, το 1977 ο Νίκι Λάουντα στέφθηκε για δεύτερη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Ferrari ενώ δυο χρόνια αργότερα, το 1979 αποφάσισε να αποσυρθεί (για λίγο όπως αποδείχθηκε) ώστε να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις. Ίδρυσε την αεροπορική εταιρια Layda Air, την πρώτη του αεροπορική εταιρία, καθώς ως “πιλότος” είχε μεγάλη αγάπη και για τους αιθέρες.
Το 1982 επέστρεψε στη Φόρμουλα 2, αυτή τη φορά με την ομάδα της McLaren, με την οποία και κατέκτησε τον τρίτο και τελευταίο τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή δυο χρόνια αργότερα, δηλαδή το 1984.
Μετά την ολοκλήρωση της καριέρας του ως οδηγός, ο Νίκι Λάουντα, συνέχισε να ασχολείται με το μηχανοκίνητο από διάφορα πόστα: Υπήρξε σύμβουλος της Ferrari, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Jaguar, σχολιαστής στη γερμανική τηλεόραση και μέτοχος της ομάδας της Mercedes.