Θυμάμαι ακόμη τη στιγμή που το Instagram μού “πέταξε” ένα χορηγούμενο story για ένα επιτραπέζιο που μου έκανε θετική εντύπωση, κάποιο The Couple Game, που μέχρι τότε δε γνώριζα την ύπαρξή του. Και πώς να το γνωρίζω, άλλωστε, αφού τα επιτραπέζια της Ροδούλας Ιατρούδη και του Μάριου Χατζηαγγελάκη θα λέγαμε πως συνδυάζουν την DIY προσέγγιση με τη νεανική επιχειρηματικότητα, χωρίς να υπάρχουν από πίσω μεγάλες εταιρείες να σαπορτάρουν ένα τέτοιο πρότζεκτ και να το προωθήσουν παντού. Ωστόσο, τα παιδιά του The Couple Game, κατάφεραν κάτι αξιοσημειώτο, και ίσως δείγμα των καιρών μας: επένδυσαν προσωπικό χρόνο, χρήματα και κόπο για να υποστηρίξουν μια απρόσμενη ιδεά που είχαν -ο Μάριος συγκεκριμένα, όπως μας αφηγήθηκαν-, να επαναφέρουν δηλαδή ξανά τις κάρτες στο τραπέζι μας με έναν άκρως διασκεδαστικό τρόπο.

Η διαδρομή τους, φυσικά, δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα -τι πιο σύνηθες για μια νέα επιχείρηση στην Ελλάδα. Έχασαν τον ύπνο τους, άκουσαν παράπονα, απογοητεύτηκαν, κι όμως δεν τα παράτησαν. Η ιστορία της Ροδούλας και του Μάριου θα μπορούσε να είναι ο καθρέφτης οποιασδήποτε αντίστοιχης προσπάθειας νέων στη χώρα μας να μπουν με ένα δικό τους προϊόν στην αγορά, όπου ο κανόνας έχει τη φωτεινή επιγραφή της αποτυχίας για διάφορους λόγους, όμως οι ίδιοι τα κατάφεραν. Επιζώντες του γραφειoκρατικού μηχανισμού και των αλγορίθμων, που ενίοτε είναι βοηθητικοί, το The Couple Game έφτασε μέχρι το γραφείο του Olafaq και άπλωσε όχι μόνο τις κάρτες των επιτραπεζίων του στο τραπέζι, αλλά μας υπενθύμισε πόσο σημαντικό είναι να είσαι πιστός στην ιδέα σου, να την υποστηρίζεις με κάθε δυνατό τρόπο και όταν φτάσεις στο σημείο να πεις «Όλα ή τίποτα» να δίνεις και τα ρέστα σου.

– Παιδιά, τι σας ενέπνευσε να ασχοληθείτε με τα επιτραπέζια;
Ροδούλα: Πριν ασχοληθούμε το κομμάτι των επιτραπεζίων είχαμε μια μικρή εταιρεία marketing, ένα μικρό marketing agency, το οποίο τρέχαμε και δουλεύαμε πάρα πολύ, αλλά σύντομα καταλάβαμε ότι η παροχή υπηρεσιών είναι ένας πολύ δύσκολος τομέας και ένας δύσκολος χώρος που απαιτεί γερό στομάχι. Δεν έχει στάνταρ ωράριο, έχεις να κάνεις με τη συμπεριφορά των συνεργάτων σου, οπότε κάπως είχαμε αρχίσει να κουραζόμαστε ψυχολογικά με όλο αυτό, και θέλαμε επειδή είχαμε πελάτες που ήταν στο εμπόριο να μπούμε σε αυτό το κομμάτι. Παράλληλα, ήμασταν πολύ μεγάλοι φαν των επιτραπεζίων -κάθε εβδομάδα αγοράζαμε κι άλλο. Κάποια στιγμή, λοιπόν, προέκυψε η σκέψη «Πώς μπορούμε να κάνουμε εμείς ένα δικό μας;» Ξεκινήσαμε δειλά να ψάχνουμε πώς μπορούμε να το στήσουμε, να το λειτουργήσουμε και πώς μπορούμε να το φτιάξουμε, γιατί τα παράγουμε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Όλα είναι ελληνικά, από το κουτί μας μέχρι οτιδήποτε άλλο.

The Couple Game
Φωτ.: Γιάννης Παπαϊωάννου / Olafaq

– Κοιτάξατε και τον ανταγωνισμό, τι λείπει στην αγορά δηλαδή, ή το πήγατε καθαρά δημιουργικά πιστεύοντας στην ιδέα;
Ρ: Στην αρχή, καθαρά δημιουργικά. Δεν είδαμε κομμάτι του ανταγωνισμού, αλλά είπαμε «Εμείς αυτό θέλουμε να βγάλουμε και αυτό θα κάνουμε». Και στην αρχή το πήγαμε πολύ χαλαρά. Είχαμε 10 τεμάχια στοκ και το ανεβάσαμε στο TikTok με τη σκέψη «Εντάξει, ας το ξεκινήσουμε», γιατί μέχρι να πάρει κάποια views κ.λπ. θα περάσει κάποιος χρόνος. Όμως, με το που το ανεβάσαμε, κάναμε ένα refresh και είδαμε 2 χιλιάδες views, μετά 10 χιλιάδες και όλο αυξανόταν. Οπότε την πρώτη μέρα είχαμε 100 παραγγελίες με 10 τεμάχια απόθεμα… (γέλια)

@thecouplegame Tag your partner 😉 #thecouplegame #επιτραπεζιο #ζευγαρι #μικρέςεπιχειρήσεις ♬ Beat Automotivo Tan Tan Tan Viral – WZ Beat

– Και πώς το καλύψατε αυτό;
Μάριος: Να σημειώσω, για εκείνη την πρώτη μέρα, πως δεν πιστεύαμε ότι θα κάναμε πωλήσεις. Οπότε επειδή ήμασταν ακόμη σε διαδικασία προετοιμασίας δεν είχαμε λύσει βασικά προβλήματα: δεν είχαμε ταμειακή μηχανή, δεν είχαμε συνεννοηθεί με εταιρείες courier για τις παραδόσεις, ακόμη το ψάχναμε, και μέσα σε μία μέρα τα μάθαμε όλα (γέλια). Βρήκαμε ταμειακή και αγοράσαμε, εκδόθηκαν κλειδάριθμοι, βρήκαμε μεταφορικές, πολλά.

Ρ: Μιλήσαμε με τον προμηθευτή να μας φτιάξει άλλα 90 κομμάτια (γέλια). Αλλά επειδή το βίντεο συνέχιζε να παίρνει views οι πωλήσεις αυξανόντουσαν και τις επόμενες μέρες.

Μ: Δεν ξέραμε και τι πρέπει να προμηθευτούμε σε στοκ, συν ότι τον πρώτο καιρό η διαδικασία παραγωγής δεν ήταν αυτοματοποιημένη στον βαθμό που είναι τώρα. Για παράδειγμα, οι κάρτες έβγαιναν μία μία και φτιάχναμε σταδιακά τις τράπουλες και να τις συσκευάσουμε. Για να το κάνουμε αυτό, συν όλες τις δουλειές που έπρεπε να γίνουν, δουλεύαμε 24ωρα.

– Οι δυο σας;
Μ: Ναι, οι δυο μας και ο πατέρας μου (γέλια). Δεν έβγαινε ο χρόνος με τίποτα.

The Couple Game
Φωτ.: Γιάννης Παπαϊωάννου / Olafaq

– Το ξεκινήσατε με δική σας χρηματοδότηση ή το ψάξατε με επενδύσεις;
Μ: Με δικά μας χρήματα.

Ρ: Όχι απλά με δικά μας χρήματα, με τα τελευταία μας. Υπήρχε μια περίοδος που το agency που τρέχαμε πήγαινε πολύ καλά στη διαφήμιση πριν τον Covid, αλλά μόλις πέρασε αυτή η περίοδος μάς άγγιξε ένα φαινόμενο που επηρέασε αρκετές επιχειρήσεις.

Μ: Άρχισαν οι επιχειρήσεις να κόβουν τους προϋπολογισμούς τους στο marketing -πολλές επιχειρήσεις εντελώς, άλλες στη μέση. Οπότε είτε έφευγαν είτε έλεγαν «θα σου δώσω τα μισά λεφτά».

– Ρε παιδιά, πόσο χρονών είστε και έχετε κάνει τόσα πράγματα;
Ρ: Εγώ 25.

Μ: Κι εγώ 28.

– Μπήκατε από νωρίς στο επαγγελματικό παιχνίδι με ρίσκα, και όχι απλώς να κάνετε κάτι, να πιάσετε μια δουλειά. Βουτήξατε στα βαθιά.
Ρ: Αυτό [το agency] ξεκίνησε σαν ευκαιρία. Τότε ήμουν στη Λαμία και σπούδαζα, και κάποια στιγμή, ενώ δούλευα σε ένα γραφείο, κατάλαβα ότι στη Λαμία και στις γύρω περιοχές υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις αλλά σε επίπεδο marketing ήταν άγονη γη -δεν υπήρχε κανείς να τους εξυπηρετήσει. Οπότε το είδα σαν ευκαιρία και ξεκίνησα να δουλεύω με κάποιους, μετά ήρθαν κι άλλοι και όλο αυτό μεγάλωσε. Ξεκίνησα νωρίς, αλλά είναι πολύ ψυχοφθόρα δουλειά. Για παράδειγμα, σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία υπάρχουν άνθρωποι που το έχουν σπουδάσει αυτό, ή είναι πολύ ενημερωμένοι, και έτσι μπορείς να συνεννοηθείς. Όταν όμως πας να κάνεις κάτι τέτοιο στην επαρχία, με ηλιακό μέσο όρο επιχειρηματία τα 50 χρόνια, υπάρχουν συγκεκριμένες αντιλήψεις. Φυσικά υπάρχουν και αυτοί που είναι «πολύ μπροστά», όπως λέμε, αλλά θα σου συμβούν διάφορα. Υπήρχε πελάτισσα που με πήρε τηλέφωνο να μου πει ότι έχω βάλει link στο post της που οδηγεί στον ανταγωνιστή. Λέω «αποκλείεται να το έχω κάνει αυτό». Να μην τα πολυλογώ, είχε δει το hashtag και νόμιζε ότι είναι link.

Μ: Επειδή όταν πατάς στο hashtag σου δείχνει και άλλα post.

Ρ: Μας ανάγκασε να μην ξαναβάλουμε hashtag στα post της γιατί την εκνεύριζαν… (γέλια)

– Μπορείτε να μου περιγράψετε το ταξίδι του brainstorming για τη δημιουργία ενός επιτραπέζιου;
Ρ: Ένα βράδυ έρχεται ο Μάριος και μου λέει «Έχω να σου πω μια ιδέα. Να φτιάξουμε ένα παιχνίδι με κάρτες, γιατί είναι και το πιο εύκολο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε παραγωγή στην Ελλάδα, και το πρώτο παιχνίδι να είναι σεξουαλικό». Ήταν πολύ ιδιαίτερη ιδέα, δεν το είχα ξαναδεί κάπου. Ο Μάριος έχει πολύ περισσότερες ιδέες, εγώ είμαι πιο πρακτικός άνθρωπος. Αν μου πεις κάτι, θα σου πω «OK, πρέπει να γίνει αυτό, αυτό κι αυτό». Ξεκινήσαμε λοιπόν να το σκεφτόμαστε όλο και πιο πολύ, ενώ ο Μάριος το πίστεψε λίγο παραπάνω. Ναι μεν είπα «Πάμε να το κάνουμε», αλλά δούλευα περισσότερες ώρες στην παλιά μας επιχείρηση γιατί από εκεί βγάζαμε τα λεφτά μας και αυτή ήταν προτεραιότητά μας. Ο Μάριος το είχε πιστέψει πάρα πολύ από την αρχή και αφιέρωνε πολύ περισσότερες ώρες από μένα σε αυτό, για να κάνει και τον σχεδιασμό. Μετά έκανα κι εγώ join στο παιχνίδι, να σχεδιάσουμε κάρτες, να το φτιάξουμε όλο εμείς, από τα γραφικά μέχρι το περιεχόμενο.

Μ: Από τις κάρτες μέχρι τα κουτιά, όλο το τελικό προϊόν είναι δικό μας.

Ρ: Το site, το marketing, τα πάντα.

– Θυμάστε ποια ήταν η πρώτη κάρτα που φτιάξατε ή το πρώτο περιεχόμενο μιας κάρτας;
Μ: Δε θυμάμαι το πρώτο περιεχόμενο γιατί ήταν πολλά μαζί. Οι πρώτες 40 κάρτες δηλαδή βγήκαν πολύ γρήγορα.

Ρ: Και δεν τις είχαμε σχεδιάσει όπως είναι τώρα -ήταν οριζόντιες, μικρές και μωβ.

Μ: Έγιναν πολλές αλλαγές μέχρι να καταλήξουμε στην τελική τους μορφή.

– Τραβήξατε εσείς κάποια κάρτα, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας των παιχνιδιών, που να έγραφε «Παράτησε το και προσπάθησε ξανά ή δοκίμασε κάτι άλλο»;
Ρ: Στην αρχή ζοριστήκαμε πάρα πολύ, ειδικά εκείνες τις πρώτες μέρες [σ.σ. εννοεί με το πρώτο βίντεο στο TikTok]. Θυμάμαι ότι ήταν Πέμπτη που έγινε ο χαμός. Είχαμε πέσει και σε κακούς επαγγελματίες. Ένας λογιστής μας είχε πει κάτι που δεν ίσχυε και έπρεπε να κάνουμε πράγματα από την αρχή και γρήγορα, και μετά υπήρχε το κομμάτι της παραγωγής, που τότε δεν συνεργαζόμασταν με τους ανθρώπους που συνεργαζόμαστε τώρα. Δεν κοιμόμασταν εκείνες τις μέρες, ήταν πολύ έντονες.

Μ: Ακόμη και τον λίγο χρόνο που είχαμε για να κοιμηθούμε, από το άγχος και την πίεση, δεν μπορούσαμε να τον εκμεταλλευτούμε. Επίσης τα χρήματα μας τελείωναν και κάθε μήνα μπαίναμε μέσα. Τα τελευταία χρήματα που είχαμε τα επενδύσαμε σε αυτό ενώ οι λογαριασμοί έτρεχαν.

– Παρ’ όλα αυτά δεν το παρατήσατε.
Ρ: Όχι. Όμως εκείνες τις μέρες υπήρξε η σκέψη «Ωραία, έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα ας επιστρέψουμε τα λεφτά στον κόσμο που έχει παραγγείλει το επιτραπέζιο. Ας το κάνουμε καλύτερα αργότερα ή ας μην το κάνουμε καθόλου».

Μ: Τις πρώτες παραγγελίες, όπως καταλαβαίνεις, καθυστερήσαμε να τις παραδώσουμε.

Ρ: Και ο κόσμος ήταν πολύ δύσπιστος, με το δίκιο του, γιατί ήμασταν μια επιχείρηση με ένα site που το έφτιαξε εκείνη τη στιγμή και στα social media είχαμε 2 followers, εμάς τους δύο. Με το που αργήσαμε στις παραδόσεις έγινε ένας χαμός.

Μ: Τηλέφωνα και παράπονα, τύπου «Πού είναι η παραγγελία μου;»

Ρ: «Θα σας κάνω μήνυση αν δεν μου το στείλετε».

– Βρεθήκατε στα σχοινιά του ρίγνκ.
Ρ: Ναι, και είπαμε «Όλα ή τίποτα». Ή θα δώσουμε ό,τι έχουμε για να προχωρήσει και να πάει καλά ή θα επιστρέψουμε τα χρήματα και όπως ξεκίνησε έτσι θα τελειώσει.

Μ: Αλλά, παρ’ ό,τι υπήρχε μια τέτοια “έντονη” μερίδα κόσμου, ήταν η μειοψηφία. Σου φαίνονται πολλοί γιατί αν σε μία μέρα απαντήσεις σε 10-15 τηλέφωνα που σου φωνάζουν, σου φαίνονται πολλοί. Υπήρξε όμως κόσμος που έδειξε κατανόηση, «Ναι, OK, κανένα πρόβλημα», «Πάρτε τον χρόνο σας» κ.λπ.

– Δημιουργικά έχετε φτάσει ποτέ σε αδιέξοδο;
Μ: Προς το παρόν, όχι. Ακόμη έχουμε να δώσουμε.

Ρ: Έχουμε ζοριστεί δημιουργικά σε συγκεκριμένα παιχνίδια, όπως στο Quiz Game που βασίζεται στην ελληνική πραγματικότητα, με trends κ.λπ. Όταν ξεκινήσαμε να το κάνουμε, ενώ τα υπόλοιπα μας έβγαιναν εύκολα και το διασκεδάζαμε, μας δυσκόλεψε πάρα πολύ. Είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα παιχνίδι quiz.

The Couple Game
Φωτ.: Γιάννης Παπαϊωάννου / Olafaq

– Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μαγικό συστατικό της συνταγής των παιχνιδιών σας; Αυτό που κάνει τους παίχτες να παίξουν ξανά.
Ρ: Έχουμε φτιάξει παιχνίδια που συμβαδίζουν με την εποχή μας αλλά και με το πώς έχει στο μυαλό του την ψυχαγωγία ένας νέος άνθρωπος. Υπάρχουν κλασικά παιχνίδια στρατηγικής και άλλα που έχουν δημιουργηθεί πριν πολλά χρόνια, που εννοείται έχουν την αδιαμφισβήτητη αξία τους, αλλά εμείς καλύπτουμε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς που είχε κενό. Υπάρχει κόσμος που δεν είναι φαν των “βαριών” επιτραπεζίων αλλά ταυτόχρονα θέλει να παίξει κάτι με την παρέα του. Και είτε να βγει έξω είτε να μαζευτούν σε ένα σπίτι, να μην ασχοληθούν με το κινητό και να κάνουν κάτι διασκεδαστικό, που να συνδυάζει τα social media. Για παράδειγμα, υπάρχει μια κάρτα μας που λέει «Ανέβασε story τον διπλανό σου» και άλλα πολλά.

Μ: Γι’ αυτό και πολύς κόσμος επιλέγει να παίρνει ως δώρο σε άλλους τα επιτραπέζιά μας.

Ρ: Και σε μπάτσελορ τα βλέπουμε πολύ! Αυτό θέλαμε να πετύχουμε. Να φέρουμε το επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες και να το κάνουμε προσβάσιμο σε όλους, να φτιάξουμε διαφορετικά πράγματα. Έχουμε παιχνίδια για ζευγάρια, παιχνίδια για LGBTQ ζευγάρια, για γυναικοπαρέες, για ποδόσφαιρο, έχουμε quiz. Υπάρχει ποικιλομορφία, μπορείς να το παίξεις με την παρέα σου, με τ@ σύντροφό σου, υπάρχει κάτι σύγχρονο σε όλο αυτό.

– Κάνατε δοκιμές με φίλους και μεταξύ σας για να δείτε αν οι ιδέες σας με τις κάρτες όντως προσφέρει διασκέδαση και κάτι το διαφορετικό; Πολλές φορές στο μυαλό μας κάτι βγάζει νόημα αλλά στην πράξη δεν ισχύει το ίδιο.
Ρ: Στην αρχή δεν το ήξερε κανείς. (γέλια) Μόνο οι γονείς του Μάριου, που όπως είπαμε ο πατέρας του μας βοήθησε με τις κάρτες, αλλά και αυτοί το έμαθαν αργότερα. Επειδή το πρώτο μας παιχνίδι ήταν σεξουαλικό, και στην Ελλάδα υπάρχουν τεράστια ταμπού σε αυτό το κομμάτι, έχουμε κάνει εξίσου μεγάλη προσπάθεια να μην θεωρούνται τα παιχνίδια μας σεξουαλικά με τον κακό τρόπο. Θέλουμε να μπούμε σε μια λογική, και με το The Couple Game: LGBTQ+ Edition που βγάλαμε αργότερα, ότι το Couple Game είναι ένα επιτραπέζιο όπως όλα τα υπόλοιπα, είναι σεξουαλικό, αλλά OK. Όλοι κάνουμε σεξ, είναι φυσιολογικό. Προσπαθήσαμε πολύ γι’ αυτό και νομίζω το πετύχαμε. Αν brandαρεις ένα παιχνίδι ότι είναι μόνο σεξουαλικό, μπορεί ο άλλος να νιώσει άβολα να το πάρει από το ράφι ενός καταστήματος. Ενώ αν πεις ότι είναι απλά ένα επιτραπέζιο, που αυτό είναι δηλαδή, βοηθάς τον άλλον να αφήσει πίσω του την ντροπή και να κάνει όντως αυτό που θέλει.

– Πώς το πετυχαίνετε αυτό;
Ρ: Αρχικά κάναμε μια προσπάθεια στα social media να χρησιμοποιήσουμε τις κάρτες με έναν κάπως αστείο τρόπο, με punchlines κ.α., για να το δει ο κόσμος λίγο πιο πολύ στην πλάκα και διασκεδαστικά.

Μ: Επάνω στις κάρτες υπάρχουν σύμβολα, δηλαδή, ας πούμε, δεν υπάρχει αισχρολογία. Αντικαθιστούμε λέξεις με emojis, εικόνες κ.λπ.

Ρ: Οπότε και από γραφιστικής άποψης, όταν το βλέπει ο άλλος, δεν υπάρχουν λέξεις που θα τον σοκάρουν. Και όλο το υπόλοιπο κομμάτι του branding είναι κάπως έτσι, να το δούμε λίγο πιο χαλαρά και στην πλάκα.

[Τα παιδιά φέρνουν στο τραπέζι τα επιτραπέζιά τους. Βλέπω το Girls Night και λέω «Νομίζω αυτό ήταν το πρώτο που είδα στα social media». «Δούλεψε καλά ο αλγόριθμος» σχολιάζει ο Μάριος, και γελάμε.]

– Αν η μέχρι στιγμής πορεία σας έπαιρνε τον τίτλο ενός επιτραπέζιου, ποιος θα ήταν αυτός;
Ρ: Από τα δικά μας;

– Όχι απαραίτητα. Θα μπορούσε να είναι Monopoly, Stratego, Ναυμαχία, Γκρινιάρης, Cluedo, δεν ξέρω, οτιδήποτε.
Ρ: Θέλει σκέψη αυτό…

– OΚ, πάμε παρακάτω και επανερχόμαστε. Θέλω να διαλέξετε 5 κάρτες που να αντιπροσωπεύουν τη διαδρομή σας μέχρι στιγμής.

Φωτ.: Γιάννης Παπαϊωάννου / Olafaq

Κάρτα «Ποιος ήταν ο κωδκός που στέλναμε σε μήνυμα για σωματική άσκηση κατά τη διάρκεια του covid-19;»: όλα ξεκίνησαν τότε.

Κάρτα «Τι πουλούσε ο επιχειρηματίας γνωστού τηλεοπτικού σόου επενδύσεων που έγινε γνωστός με τη φράση “Και μιλάμε για πράφιτ”;»: για προφανείς λόγους, λόγω της εμφάνισής μας στο Dragons’ Den.

Κάρτα «Κλείσε τα μάτια σου και γλύψε ότι βάλω μπροστά στο πρόσωπό σου»: η πρώτη κάρτα του The Couple Game που έγινε viral.

Κάρτα «Ποια χρονια κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το TikTok»: το θεωρούσαμε σύμμαχό μας, αλλά πλέον έχουν πέσει τα views σε όλους τους creators. Σε ωθεί να κάνεις περισσότερες διαφημίσεις, γιατί για να φτάσεις τα views που είχες κάποτε πρέπει να παράγεις συνεχώς content, τύπου 5 βίντεο την ημέρα. Και όταν δεν είσαι ινφλουένσερ, που αυτό είναι η δουλειά σου, είναι πολύ δύσκολο.

Κάρτα «Πες πόσα λεφτά έχεις στον λογαριασμό σου ή πιες 2γουλιές»: τη διαλέξαμε γιατί ξεκινήσαμε το The Couple Game με τα τελευταία μας λεφτά, με άγχος.

– Ετοιμάζετε καινούργια παιχνίδια;
Μ: Πέρυσι βγάλαμε 6 παιχνίδια. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα θέλαμε και ακόμα 6 για φέτος.

Ρ: Θα βγάλουμε και expansion για το The Couple Game και το Μέθυσε Ποιος. Επίσης, θα βγει σίγουρα ακόμα ένα παιχνίδι για ζευγάρια αλλά με λίγο διαφορετική προσέγγιση. Προς το παρόν αυτά είναι στα σκαριά, για άμεσα. Ίσως επίσης να εμπλουτίσουμε το LGBTQ+ Edition με περισσότερες κάρτες.

Μ: Όχι expansion, νέα έκδοση. Θα καταργηθεί αυτό που υπάρχει τώρα δηλαδή.

– Μήπως και σκεφτήκατε τον τίτλο του επιτραπέζιου για την πορεία σας;
Ρ: Το Stratego που είπες δεν είναι κακό. Όταν αρχίζεις και μπαίνεις βαθιά μέσα σε αυτό, και προσπαθείς να μην περιορίσεις αυτό που κάνεις και να το αναπτύξεις, έχει πολλά challenge που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις και σχετίζονται με τη στρατηγική. Υπάρχει στρατηγική ακόμη και στους συνεργάτες σου. Είναι πολύ σκληρός χώρος.

The Couple Game
Φωτ.: Γιάννης Παπαϊωάννου / Olafaq

– Ενώ για εμάς, ένα επιτραπέζιο, είναι κάτι διασκεδαστικό.
Μ: Και σε ένα πιο γενικό πλαίσιο να το σκεφτείς, αυτό της επιχειρηματικότητας, όταν είσαι μια ελληνική επιχείρηση, που δεν είναι πολυεθνική, έχεις μια συνεχή πίεση και άγχος για την επόμενη μέρα. Τώρα μπορεί να πηγαίνει κάτι καλά, αλλά αν δε σχεδιάσεις με στρατηγική αύριο μπορεί να μην υπάρχεις. Έτσι είναι η αγορά.

– Ναι, γιατί μόνο μια ιδέα μπορεί να μην είναι αρκετή.
Ρ: Σίγουρα. Στο εξωτερικό υπάρχουν ευκαιρίες για νέους επιχειρηματίες, αλλά στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα γιατί αν δε σε ξέρει κανένας, δε σε λένε Βαρδινογιάννη ρε παιδί μου ή δεν έχεις τον πατέρα σου μέσα σε μια μεγάλη επιχείρηση για να μεσολαβήσει, όταν δεν είσαι στον κύκλο της επιχειρηματικότητας -ένας πολύ μικρός κύκλος στην Αθήνα που όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους- είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσεγγίσεις κόσμο και να πεις ότι θα κάνεις κάτι δυνατό για το brand σου, μια συνεργασία, να βάλεις το προϊόν σου σε ένα μεγάλο κατάστημα. Εμάς, για παράδειγμα, για να μπούμε σε ένα μεγάλο κατάστημα -σε έναν μήνα περίπου θα συμβεί- μας πήρε περίπου έναν χρόνο. Και μετά από τηλεοπτική προβολή [σ.σ. εννοεί το Dragons’ Den στον Ant1].

M: Και ήμασταν τυχεροί γιατί βρήκαμε με τα χίλια ζόρια μία επαφή για να μας υποδείξει τον κατάλληλο άνθρωπο που πρέπει να μιλήσουμε. Και μετά αυτός ο άνθρωπος να μας υποδείξει κάποιον άλλον, που αυτός εν τέλει είδε το email που του στείλαμε και μας απάντησε θετικά. Αλλά πριν απ’ αυτό είχαμε κάνει δεκάδες τηλέφωνα, είχαμε στείλει δεκάδες email…

Ρ: Που δεν οδηγούσαν πουθενά. Και αυτό ήταν ένα από τα βασικά μας κίνητρα να πάμε στο Dragons’ Den, και για την τηλεοπτική προβολή, γιατί ενώ όλη η διαφήμιση έχει πάει στο διαδίκτυο η τηλεόραση έχει ακόμη κάποια δύναμη.

– Πώς πήγε το Dragons Den; Πώς σας φάνηκε;
Ρ: Κάναμε deal με τον Χάρη Βαφειά. Ήταν μια ωραία εμπειρία και η παραγωγή σε βοηθάει να δείξεις με ωραίο τρόπο το προϊόν σου. Οι Dragons είναι πολύ φιλικοί, αλλά πριν μπούμε είχαμε άγχος πώς θα τους φανούν τα επιτραπέζιά μας. Πήγε πολύ καλά! Τώρα είμαστε σε συζητήσεις να δούμε πώς θα συνεχίσουμε.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Couple Game (@thecouplegame.gr)

– Παιδιά, πού μπορούμε να βρούμε τα επιτραπέζιά σας;
Μ: Από το site μας και επίσης συνεργαζόμαστε με αρκετά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, τα οποία μπορεί να τα βρει ο κόσμος από τα highlights των Instagram stories μας.