Η Δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) θα κάνει την εμφάνισή της και σε άλλο ένα εργαλείο της Google, και αυτή τη φορά πρόκειται για την ανακάλυψη πραγμάτων που μπορείτε να κάνετε όταν περιηγείστε στο Google Maps.

Την Πέμπτη, ο τεχνολογικός γίγαντας ανακοίνωσε μια νέα λειτουργία των Χαρτών Google που ενσωματώνει μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) μέσα στη λειτουργία περιήγησης. Αν ψάχνετε για κοντινά εστιατόρια, δραστηριότητες, ψώνια κ.λπ. μπορείτε να τα αναζητήσετε με μια προτροπή όπως «πιτσαρίες χωρίς γλουτένη που είναι φιλικές προς τους σκύλους».

Το Google Maps θα αναλύσει τα δεδομένα της προτροπής, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών των επιχειρήσεων, των αξιολογήσεων, των κριτικών και των φωτογραφιών, για να σας δώσει μια περίληψη των αποτελεσμάτων που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη.

Η Google έχει μπει δυναμικά στη Γεννητική Τεχνητή Νοημοσύνη

Το «πείραμα πρώιμης πρόσβασης» θα είναι πρώτα διαθέσιμο σε επιλεγμένους τοπικούς οδηγούς για να συλλέξουν πληροφορίες και σχόλια. Αυτό θα είναι ένα κρίσιμο βήμα, καθώς οι απαντήσεις της γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης συχνά περιέχουν ανακρίβειες.

Το Generative AI για τους Χάρτες Google ακολουθεί τα βήματα άλλων εργαλείων που ξεκίνησαν πρόσφατα για την παροχή περιλήψεων των κριτικών. Το Amazon διαθέτει ένα εργαλείο που μοιράζεται τα κυριότερα σημεία των κριτικών στα προϊόντα του, ενώ την περασμένη εβδομάδα, το Yelp εγκαινίασε το δικό του εργαλείο για περιλήψεις κριτικών που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη για επιχειρήσεις στην πλατφόρμα.

Αυτές οι κινήσεις, όπως αυτή της Google, είναι ένα λογικό επόμενο βήμα για τις εταιρείες που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης με τρόπους φιλικούς προς τον καταναλωτή. Αλλά, όπως φαίνεται στο εργαλείο της Amazon, οι περιλήψεις της γεννητικής ΤΝ δεν είναι πάντα αξιόπιστες. Υπάρχει επίσης η ανησυχία ότι οι περιλήψεις που δημιουργούνται από την ΤΝ είναι συχνά γενικές και υπερβολικά απλουστευμένες, γεγονός που δεν είναι χρήσιμο για τους χρήστες που αναζητούν διαφοροποιημένες και διαφορετικές προοπτικές.

Το SGE (Search Generative Experiment) της Google βρίσκεται ακόμα στα Labs, το πεδίο δοκιμών της εταιρείας, αλλά το SGE αξιοποιεί τη γενεσιουργό ΤΝ για να παρέχει συνοπτικές απαντήσεις σε ερωτήματα της Google στο Google Search, γεγονός που έχει ήδη εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη χρήση περιεχομένου από εκδότες, ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί επισκεψιμότητα στα ειδησεογραφικά site.

Το αν το SGE θα κυκλοφορήσει στην τρέχουσα μορφή του μένει να το δούμε. Όμως η λειτουργία γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης των Google Maps ήρθε για να μείνει και να συμβάλλει στην εισαγωγή ενός νέου τρόπου αλληλεπίδρασης των χρηστών με τη Google.

Πηγή: Mashable