Τα αυστραλιανά πανεπιστήμια αναγκάστηκαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουν τις εξετάσεις και άλλες αξιολογήσεις τους εν μέσω φόβων ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) για να γράφουν τις εκθέσεις τους.

Τα μεγαλύτερα ιδρύματα εκπαίδευσης έχουν προσθέσει νέους κανόνες που αναφέρουν ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί αντιγραφή, με ορισμένους φοιτητές να έχουν ήδη συλληφθεί να χρησιμοποιούν το λογισμικό. Αλλά ένας ειδικός σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης προειδοποίησε ότι τα πανεπιστήμια βρίσκονται σε μια «κούρσα τεχνολογιών» που δεν μπορούν να την κερδίσουν.

Το ChatGPT, το οποίο παράγει κείμενο για οποιοδήποτε θέμα, ως απάντηση σε μια προτροπή ή ένα ερώτημα. Ξεκίνησε τον Νοέμβριο από την OpenAI και έχει ήδη απαγορευτεί σε όλες τις συσκευές στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης λόγω ανησυχιών για τον «αρνητικό αντίκτυπο στη μάθηση των μαθητών» και την πιθανότητα λογοκλοπής.

[διαβάστε εδώ το άρθρο μας για το ChatGPT]

Στο Λονδίνο, ένας ακαδημαϊκός δοκίμασε το ChatGPT κάνοντάς του μία ερώτηση από τις εξετάσεις του μαθήματός του το 2022 και η απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν «συνεκτική, περιεκτική και εμμένει στα σημεία, κάτι που οι μαθητές συχνά αποτυγχάνουν να κάνουν», προσθέτοντας ότι θα έπρεπε να «θέσει ένα διαφορετικό είδος εξετάσεων» ή να στερήσει από τους μαθητές την πρόσβαση στο ίντερνετ σε μελλοντικές εξετάσεις.

Στην Αυστραλία, οι ακαδημαϊκοί έχουν αναφέρει ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του ChatGPT και παρόμοιων τεχνολογιών να παρακάμπτουν το λογισμικό τους κατά της λογοκλοπής, παρέχοντας παράλληλα γρήγορη και αξιόπιστη ακαδημαϊκή γραφή. Οκτώ κορυφαία πανεπιστήμια της χώρας, δήλωσαν ότι αναθεώρησαν τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγουν τις φετινές τους αξιολογήσεις λόγω της αναδυόμενης τεχνολογίας ΤΝ.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των οκτώ πανεπιστημίων, δρ Matthew Brown, δήλωσε ότι τα ιδρύματά του «αντιμετωπίζουν προληπτικά» την τεχνητή νοημοσύνη μέσω της εκπαίδευσης των φοιτητών, της κατάρτισης του προσωπικού, του επανασχεδιασμού των αξιολογήσεων και των στοχευμένων τεχνολογικών και άλλων στρατηγικών ανίχνευσης. «Τα πανεπιστήμιά μας έχουν αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγουν τις αξιολογήσεις το 2023, συμπεριλαμβανομένων των εποπτευόμενων εξετάσεων και επαναφοράς τεστ με χαρτί και στυλό».

[διαβάστε εδώ τις 23 προβλέψεις για την τεχνητή νοημοσύνη το 2023]

Η τελευταία πολιτική ακαδημαϊκής ακεραιότητας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ αναφέρει πλέον ρητά τη «δημιουργία περιεχομένου με χρήση τεχνητής νοημοσύνης» ως μορφή αντιγραφής. Εκπρόσωπος δήλωσε ότι, ενώ έχουν παρατηρηθεί λίγες περιπτώσεις αντιγραφής και οι περιπτώσεις ήταν γενικά «χαμηλού επιπέδου», το πανεπιστήμιο προετοιμάζεται για αλλαγές στον επανασχεδιασμό των αξιολογήσεων και τη βελτίωση των στρατηγικών ανίχνευσης.

«Γνωρίζουμε, επίσης, ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους φοιτητές να μάθουν και θα αποτελέσει μέρος των εργαλείων που χρησιμοποιούμε στην εργασία μας στο μέλλον – γι’ αυτό πρέπει να διδάξουμε στους φοιτητές μας πώς να τη χρησιμοποιούν νόμιμα», ανέφερε.

Το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας άλλαξε τον τρόπο αξιολόγησης ώστε να βασίζεται σε εργαστηριακές δραστηριότητες και εργασίες πεδίου, θα χρονομετρήσει τις εξετάσεις και θα εισαγάγει περισσότερες προφορικές παρουσιάσεις.

Ο Toby Walsh, καθηγητής τεχνητής νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, δήλωσε ότι οι καθηγητές βρίσκονται σε «συσκέψεις κρίσης» σχετικά με το πώς θα βαθμολογούνται οι εξετάσεις τη νέα χρονιά και αν υπάρχουν πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση της λογοκλοπής. «Οι άνθρωποι την χρησιμοποιούν ήδη [την ΤΝ] για να υποβάλουν εκθέσεις», είπε. «Θα έπρεπε να είχαμε αντιληφθεί ότι αυτό θα ερχόταν», συμπλήρωσε. «Αλλά είναι [η ΤΝ] ένα βήμα προς την αλλαγή – είναι προσβάσιμη, έχει ωραίο περιβάλλον εργασίας και είναι εύκολο να παίξει κανείς με αυτήν».

Ο Walsh δήλωσε ότι με την άφιξη πιο προηγμένων προγραμμάτων, συμπεριλαμβανομένου του GPT-4 από το OpenAI, η «απλή απαγόρευση» της πλατφόρμας είναι «μη ρεαλιστική».

«Θα αποτύχει καθώς υπάρχει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται VPN, και έτσι χάνεται το νόημα», είπε. Με το VPN ο χρήστης μπορεί να παρακάμπτει εγχώριες/τοπικές απαγορεύσεις και περιορισμούς καθώς φαινομενικά μπαίνει στο δίκτυο μέσω IP άλλης χώρας. «Υπάρχουν τεχνικές λύσεις, όπως το ψηφιακό υδατογράφημα, αλλά μπορείτε απλά να τρέξετε ένα άλλο πρόγραμμα πάνω του για να το καταστρέψετε. Είναι ένας “αγώνας τεχνολογιών” που δεν πρόκειται ποτέ να τελειώσει και δεν πρόκειται ποτέ να κερδίσουμε». Ο Walsh δήλωσε ότι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης έχει μεγάλες δυνατότητες για καινοτομία και εξορθολογισμό στον τομέα της εκπαίδευσης.

[διαβάστε εδώ το άρθρο μας για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη φαντάζεται το επάγγελμά μας]

«Οι καθηγητές μισούν τη βαθμολόγηση εκθέσεων και με τις κατάλληλες υποδείξεις τους ένα σύστημα ΤΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βαθμολόγηση και την ενημέρωση που οι καθηγητές δεν θα είχαν το χρόνο ή την υπομονή να κάνουν», είπε. «Δεν θέλουμε να καταστρέψουμε τον γραμματισμό, αλλά μήπως οι αριθμομηχανές κατέστρεψαν τον αριθμητισμό;»

Το Πανεπιστήμιο Flinders ήταν ένα από τα πρώτα στην Αυστραλία που εφάρμοσε ειδική πολιτική κατά της αντιγραφής με τη χρήση υπολογιστή. Ο αναπληρωτής αντιπρύτανης του, καθηγητής Romy Lawson, δήλωσε ότι η διατήρηση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας σε μια εποχή ταχέως μεταβαλλόμενης τεχνολογίας αποτελεί συνεχή πρόκληση. «Ανησυχούμε για την εμφάνιση ολοένα και πιο εξελιγμένων text generator, με πιο πρόσφατη το ChatGPT, τα οποία φαίνεται να είναι ικανά να παράγουν πολύ πειστικό περιεχόμενο και να αυξάνουν τη δυσκολία ανίχνευσης», σχολίασε. «Αντί να απαγορεύσουμε στους φοιτητές να χρησιμοποιούν τέτοια προγράμματα, στοχεύουμε να βοηθήσουμε το ακαδημαϊκό προσωπικό και τους φοιτητές να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για την υποστήριξη της μάθησης».

Εκπρόσωπος του UNSW Sydney δήλωσε ότι το πανεπιστήμιο γνώριζε πως φοιτητές είχαν χρησιμοποιήσει προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για τις εργασίες τους, τις οποίες υπέβαλαν ως δικές τους.

«Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, με αυτόν τον τρόπο, υπονομεύει την ακαδημαϊκή ακεραιότητα και αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα που αντιμετωπίζουν όλα τα εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά ιδρύματα, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο», ανέφερε.

Με πληροφορίες από The Guardian