Κλώνοι φωνής τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούνται ήδη σε διάφορα podcast και βίντεο, σύμφωνα με το The Verge, αλλά ήρθε η στιγμή να μπορεί και ο απλός χρήστης να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες AI.

Σήμερα λοιπόν η Samsung ανακοινώνει μια λειτουργία για την mobile assistant της Bixby που επιτρέπει στους χρήστες να κλωνοποιούν τη φωνή τους για να απαντούν σε τηλεφωνικές κλήσεις.

Η ιδέα είναι ότι αν κάποιος σας καλέσει αλλά δεν μπορείτε να απαντήσετε, μπορείτε να πληκτρολογήσετε μια απάντηση και αυτή θα διαβαστεί με ένα ομοίωμα της φωνής σας.

Αυτή η λειτουργία θα είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο για την κορεάτικη γλώσσσα ως εφαρμογή Bixby Custom Voice Creator για συγκεκριμένες συσκευές Samsung (Galaxy S23, S23+ και S23 Ultra). Μπορεί η ποιότητα της φωνής να είναι κακή και, ίσως, ο χρόνος απόκρισης πολύ αργός για να φανεί χρήσιμος, αλλά η κλωνοποίηση φωνών για απάντηση κλήσεων είναι μέσα στα πλαίσια της εξέλιξης.

Όμως η απάντηση σε ηχητικές κλήσεις μέσω προτοπής κειμένου δεν είναι κάτι καινούργιο. Στις συσκευές της Samsung η λειτουργία είναι γνωστή ως Bixby Text Call και εισήχθη με το One UI 5 της εταιρείας για το λειτουργικό Android. Προηγουμένως ήταν προσβάσιμη μόνο στα κορεατικά, αλλά τώρα είναι διαθέσιμη στα αγγλικά χρησιμοποιώντας μια γενική τεχνητή φωνή (και μόνο με τις εκδόσεις 5.1 του One UI).

Η Google προσφέρει μια παρόμοια υπηρεσία με την ονομασία Call Screen, η οποία σας επιτρέπει να απαντάτε σε πιθανές ανεπιθύμητες κλήσεις χρησιμοποιώντας μια αυτοματοποιημένη φωνή – αν και η υπηρεσία της Google σας επιτρέπει να επιλέξετε μόνο από μια λίστα γενικών απαντήσεων αντί να πληκτρολογήσετε προσαρμοσμένες απαντήσεις.

Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι αυτές οι λειτουργίες θα γίνουν πιο σύνθετες και αυτοματοποιημένες στο κοντινό μέλλον. Η ίδια η Samsung υπόσχεται ότι οι φωνές που δημιουργούν οι χρήστες θα είναι «συμβατές με άλλες εφαρμογές της Samsung πέρα από τις τηλεφωνικές κλήσεις» στο μέλλον, αν και δεν είναι σαφές τι σημαίνει αυτό.

Οι δυνατότητες της φωνητικής κλωνοποίησης μέσω AI είναι σχεδόν απεριόριστες. Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν υποσχεθεί εδώ και καιρό ότι οι mobile assistants τεχνητής νοημοσύνης των κινητών μας θα είναι σε θέση να εκτελούν διάφορες διαχειριστικές εργασίες για λογαριασμό μας, και η δημιουργία ενός φωνητικού κλώνου και ο καθορισμός καθηκόντων μέσω ενός chatbot θα μπορούσε να πάει την χρήση των smartphone μας ένα βήμα παραπέρα.

Η Google έχει υποσχεθεί μια ευρεία λειτουργικότητα με τις φωνητικές κλήσεις Duplex AI. Αυτές παρουσιάστηκαν το 2018 ως ένας τρόπος για να κάνουμε αυτόματα κρατήσεις σε εστιατόρια χρησιμοποιώντας μια φωνή AI. Αλλά οι αντιδράσεις για την τεχνολογία ήταν ανάμεικτες, με πολλούς να την επικρίνουν ως ανήθικη και να σημειώνουν ότι δημιουργούσε περισσότερη δουλειά για τους ανθρώπους που δέχονταν τις κλήσεις – η εταιρεία έκλεισε την έκδοση του Duplex στα τέλη του 2022.

Οι εξελίξεις γύρω από το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης είναι σχεδόν καθημερινές και πλέον σε αυτές εντάσσεται και ο τομέας των φωνητικών κλήσεων. Ίσως, σε λίγο καιρό, όταν απαντάμε σε μία κλήση να μην μπορούμε να ξέρουμε αν στην άλλη άκρη μιλάει ένας άνθρωπος ή ένα chatbot.