Στην εποχή του streaming, οι οπαδοί της κλασικής μουσικής είχαν λόγους να γκρινιάζουν καθώς οι μεγαλύτερες πλατφόρμες streaming μουσικής δεν μπορούσαν να τους ικανοποιήσουν.

Μπορεί να είναι δύσκολο για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ακροατές να βρουν αυτό που θέλουν σε πλατφόρμες όπως το Spotify, το Tidal, το Amazon και το YouTube, οι οποίες εξυπηρετούν, κυρίως, τους οπαδούς της ποπ μουσικής που αναζητούν τα τελευταία τραγούδια της Taylor Swift ή της Beyoncé. Και για τους «περίεργους» νεοεισερχόμενους στην κλασική, μπορεί να είναι δύσκολο να ξεπεράσουν τις αλγοριθμικές λούπες του “Canon in D Major” του Pachelbel και του “Rondo Alla Turca” του Mozart.

Γι’ αυτούς, η Apple κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα μια αυτόνομη εφαρμογή που προορίζεται να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα. Η εφαρμογή Apple Music Classical, διαθέτει μια «εκλεπτυσμένη» μηχανή αναζήτησης, ένα κομψό interface και ένα πλήθος χαρακτηριστικών που αποσκοπούν στο να καταστήσουν την κλασική μουσική πιο προσιτή, συμπεριλαμβανομένων οδηγών για αρχάριους σε διάφορες μουσικές εποχές και σχολιασμό από σημαντικούς καλλιτέχνες όπως η βιολονίστα Hilary Hahn και ο τσελίστας Yo-Yo Ma.

Η Apple ελπίζει ότι η εφαρμογή, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2021 όταν η εταιρεία εξαγόρασε την Primephonic, μια νεοφυή εταιρεία ροής κλασικής μουσικής στο Άμστερνταμ, θα προσελκύσει τόσο τους φανατικούς οπαδούς της κλασικής μουσικής όσο και νέους ακροατές. Αλλά παραμένει ασαφές πόσο μεγάλη έλξη μπορεί να αποκτήσει η εφαρμογή σε μια πολυπληθή αγορά streaming, στην οποία η Apple ανταγωνίζεται μεγαθήρια όπως το Spotify καθώς και αποκλειστικές υπηρεσίες κλασικής μουσικής όπως το Idagio.

«Αυτό είναι μόνο η αρχή», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Oliver Schusser, αντιπρόεδρος της Apple, προσθέτοντας ότι η Apple θα συνεχίσει να βελτιώνει και να χτίζει τη βάση δεδομένων της εφαρμογής. «Είμαστε πραγματικά σοβαροί με αυτό το θέμα».

Πηγή: New York Times