Οι ειδικοί στο Πανεπιστήμιο της Οτάβα κατέληξαν σε ένα νέο μοντέλο και ισχυρίζονται ότι η Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang) συνέβη πριν από 26,7 δισεκατομμύρια χρόνια. Αυτή η εκτίμηση είναι σχεδόν διπλάσια από τις προηγούμενες εκτιμήσεις, οι οποίες υποδηλώνουν ότι το σύμπαν μας είναι 13,7 δισεκατομμυρίων ετών.

«Το πρόσφατα σχεδιασμένο μοντέλο μας επεκτείνει τον χρόνο σχηματισμού των γαλαξιών κατά αρκετά δισεκατομμύρια χρόνια, καθιστώντας το σύμπαν ηλικίας 26,7 δισεκατομμυρίων ετών, όχι 13,7 όπως είχε εκτιμηθεί προηγουμένως», λέει ο καθηγητής Rajendra Gupta, συγγραφέας της μελέτης.

Μέχρι τώρα, οι επιστήμονες υπολόγιζαν την ηλικία του σύμπαντός μελετώντας τα παλαιότερα αστέρια με βάση τη μετατόπιση του φωτός προς το ερυθρό από μακρινούς γαλαξίες. Το 2021, με βάση αυτό το μοντέλο υπολόγισαν τον γαλαξία μας στην ηλικία 13,797 δισεκατομμυρίων ετών.

Ωστόσο, πολλοί ειδικοί μπερδεύονται με την ύπαρξη αστεριών που φαίνεται να είναι ακόμη μεγαλύτερα από αυτόν. Όπως, για παράδειγμα, ο Methuselah, ένα αστέρι στον αστερισμό του Ζυγού, που εκτιμάται ότι είναι μεταξύ 13,65 και 15,25 δισεκατομμυρίων ετών.

Επιπλέον, το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA ανακάλυψε αρκετούς πρώιμους γαλαξίες που φαίνεται να βρίσκονται σε προχωρημένα στάδια εξέλιξης.

Ο καθηγητής Gupta ισχυρίζεται ότι το προηγούμενο μοντέλο που βασίστηκε στη μετατόπιση του φωτός προς το ερυθρό είναι «κουρασμένο». «Ο συνδυασμός αυτής της θεωρίας με το διαστελλόμενο σύμπαν, καθιστά δυνατή η εκ νέου ερμηνεία της μετατόπισης του φωτός προς το ερυθρό ως υβριδικό φαινόμενο, παρά ως καθαρά λόγω διαστολής», εξήγησε.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι πρέπει να εισαγάγουμε την ιδέα της εξέλιξης των «σταθερών σύζευξης». Οι σταθερές σύζευξης είναι θεμελιώδεις φυσικές σταθερές που καθορίζουν τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωματιδίων. Η ιδέα συνελήφθη για πρώτη φορά από τον Paul Dirac το 1928, ο οποίος πρότεινε ότι αυτές οι σταθερές θα μπορούσαν να ποικίλλουν με την πάροδο του χρόνου.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA ανακάλυψε αρκετούς πρώιμους γαλαξίες που φαίνεται να βρίσκονται σε προχωρημένη κατάσταση εξέλιξης. Αν τους επιτρέψουμε να εξελιχθούν θα μπορούσε να επεκταθεί το χρονικό πλαίσιο για το σχηματισμό των πρώιμων γαλαξιών, που παρατηρήθηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA σε υψηλές μετατοπίσεις στο κόκκινο, από μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια σε αρκετά δισεκατομμύρια χρόνια, λέει ο καθηγητής Gupta.

Προτείνει επίσης ότι η παραδοσιακή ερμηνεία της «κοσμολογικής σταθεράς», η οποία αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή ενέργεια που είναι υπεύθυνη για την επιταχυνόμενη διαστολή του σύμπαντος, πρέπει να αναθεωρηθεί και αντί αυτής προτείνει μια σταθερά που εξηγεί την εξέλιξη των σταθερών σύζευξης.

«Αυτή η αλλαγή στο κοσμολογικό μοντέλο βοηθά στην επίλυση του παζλ των μικρών γαλαξιών που παρατηρήθηκαν στο πρώιμο σύμπαν, επιτρέποντας πιο ακριβείς παρατηρήσεις», δήλωσε στη daily mail.