Eπιστήμονες ανακάλυψαν έναν νέο πλανήτη που μπορεί να είναι σε θέση να υποστηρίξει ανθρώπινη ζωή, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Monthly Notices of the Royal Astronomical Society την Πέμπτη, ονόμασε τον νέο πλανήτη Gliese 12 b. Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι ο πλανήτης είναι «ο πλησιέστερος, διερχόμενος εύκρατος πλανήτης μεγέθους Γης που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα».

Η διεθνής ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε τον πλανήτη χρησιμοποιώντας τον δορυφόρο Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της NASA. Οι επιστήμονες λένε ότι είναι ένας από τους λίγους βραχώδεις πλανήτες που ανακαλύφθηκαν και έχουν τη δυνατότητα να επιβιώσει ο άνθρωπος σε αυτόν, αλλά ο πλανήτης βρίσκεται 40 έτη φωτός μακριά.

Ο Gliese 12 b, που είναι λίγο μικρότερος από τη Γη, είναι ένας εξωπλανήτης, που σημαίνει βρίσκεται εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Ο πλανήτης περιστρέφεται γύρω από ένα μικρό κόκκινο νάνο αστέρι και έχει επίσης κάποιες ομοιότητες με την Αφροδίτη, η οποία συχνά αποκαλείται «δίδυμος» της Γης λόγω των ομοιοτήτων τους.

Ένα έτος στον Gliese 12 b είναι μόλις 12,8 ημέρες στη Γη, επειδή ο πλανήτης περιστρέφεται τόσο στενά γύρω από το άστρο του. Ο πλανήτης λαμβάνει περίπου 1,6 φορές περισσότερη ενέργεια από το άστρο του από ό,τι η Γη από τον ήλιο, δήλωσαν επίσης οι επιστήμονες.

Η μέση εκτιμώμενη επιφανειακή θερμοκρασία του πλανήτη είναι μόλις 10°C θερμότερη από τη Γη.

«Συγκλονιστικό είναι ότι αυτός ο πλανήτης είναι ο κοντινότερος πλανήτης στο μέγεθος της Γης και με παρόμοια θερμοκρασία», δήλωσε στο BBC ο Thomas Wilson, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Πλανήτες όπως ο Gliese 12 b είναι πολύ λίγοι και πολύ σπάνιοι, οπότε το να μπορούμε να εξετάσουμε έναν από τόσο κοντά και να μάθουμε για την ατμόσφαιρα και τη θερμοκρασία του είναι πολύ σπάνιο».

Για να μάθουν αν ο Gliese 12 b θα μπορούσε να υποστηρίξει ανθρώπινη ζωή, οι επιστήμονες θα πρέπει να προσδιορίσουν αν έχει ατμόσφαιρα παρόμοια με τη Γη – μια ατμόσφαιρα που θα μπορούσε να έχει νερό στην επιφάνειά του, καθώς αυτό είναι απαραίτητο για να είναι ένας πλανήτης κατοικήσιμος. Αλλά οι επιστήμονες δήλωσαν ότι δεν είναι ακόμα σίγουροι για το είδος της ατμόσφαιρας που έχει – αν έχει καθόλου. Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι ο πλανήτης θα πρέπει να ερευνηθεί για περαιτέρω μελέτη της ατμόσφαιράς του.

Πηγή: Time