Οι επιστήμονες προσπαθούν εδώ και καιρό να επινοήσουν έναν τεχνητό μυ που να είναι τόσο εύκαμπτος όσο ένας ανθρώπινος μυς. Ωστόσο, ακόμη και οι πιο σύγχρονες μηχανικές συσκευές δεν έχουν μιμηθεί πλήρως τις ελεύθερες κινήσεις των ανθρώπινων μυών.

Αυτό συνέβη μέχρι τη στιγμή που μια ομάδα ερευνητών του Κορεατικού Προηγμένου Ινστιτούτου Επιστημών (KAIST) χρησιμοποίησε σύνθετες ίνες γραφενίου-υγρών κρυστάλλων για να αναπτύξει έναν τεχνητό μυ. Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι αυτός ο τεχνητός μυς έρχεται πιο κοντά στον ανθρώπινο μυ από οτιδήποτε άλλο έχει δημιουργηθεί ως σήμερα, εξηγώντας ότι η καινοτομία οφείλεται στο σύνθετο υλικό.

«Οι τεχνητοί μύες που αναπτύσσονται σε όλο τον κόσμο και έχουν εξαιρετικές φυσικές ιδιότητες σε ένα ή δύο κριτήρια, αλλά κανένας δεν έχει τις διάφορες φυσικές ιδιότητες που απαιτούνται για να λειτουργήσουν ως πρακτικοί τεχνητοί μύες», δήλωσε ο Sang-Wook Park, καθηγητής Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών στο KAIST.

Σε συνθήκες πειράματος, ο τεχνητός μυς κατάφερε να σηκώσει έναν αλτήρα βάρους 1 κιλού και απέδειξε 17 φορές μεγαλύτερη δύναμη σε σύγκριση με έναν ανθρώπινο μυ. Επίσης, μπορεί να συστέλλεται ανταποκρινόμενος στις μεταβολές της θερμοκρασίας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η σύσπαση προσομοιάζει εκείνη ενός ανθρώπινου μυός.

«Όταν εφαρμόζεται φως ή θερμότητα, η ευθυγραμμισμένη δομή των μορίων αρχίζει να συστέλλεται ακανόνιστα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια κίνηση», δήλωσε ο Juntae Kim, ερευνητής στην Επιστήμη και Μηχανική των Υλικών στο KAIST. Οι ερευνητές, εφάρμοσαν το υλικό σε ένα τεχνητό σκουλήκι σε μέγεθος ίντσας (inchworm) για να δουν αν θα μπορούσε να κουνιέται όπως ένα πραγματικό σκουλήκι.

Πηγή: Korean Advanced Institute

Η σημαντική συστολή επέτρεψε στο τεχνητό inchworm να κουνιέται όπως ένα πραγματικό, αλλά με τρεις φορές μεγαλύτερη ταχύτητα.

Ο Park πιστεύει ότι αυτή η εφεύρεση θα μπορούσε να επεκταθεί στη ρομποτική και σε άλλους τομείς της τεχνολογίας. «Με αφετηρία αυτή την έρευνα, τα υλικά τεχνητών μυών μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη βιομηχανία ρομπότ και σε διάφορες φορητές συσκευές, και θα συμβάλουν επίσης σημαντικά στην επιστήμη και την τεχνολογία», δήλωσε ο Παρκ.

Η έρευνα με τίτλο “Human-muscle-inspired single fibre actuator with reversible percolation” δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Technology.

Πηγή: euronews