Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb συνεχίζει να βρίσκει γαλαξίες που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, προειδοποίησε ένας επιστήμονας. Έξι από τους πιο πρώιμους και πιο ογκώδεις γαλαξίες που έχει δει μέχρι στιγμής το πρωτοποριακό τηλεσκόπιο της Nasa φαίνεται να είναι μεγαλύτεροι και πιο ώριμοι από ό,τι θα έπρεπε να είναι, δεδομένης της θέσης τους στο σύμπαν, προειδοποίησαν ερευνητές.

Τα νέα ευρήματα βασίζονται σε προηγούμενες έρευνες, στις οποίες οι επιστήμονες ανέφεραν ότι παρόλο που προέρχονται από τις απαρχές του σύμπαντος, οι γαλαξίες ήταν τόσο ώριμοι όσο ο δικός μας Γαλαξίας. Μια νέα δημοσίευση εμφανίστηκε που επιβεβαιώνει αυτά τα ευρήματα, κάνοντας “τεστ πίεσης” στους γαλαξίες για να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο σχηματίστηκαν. Υποδηλώνει ότι, αν οι επιστήμονες δεν έχουν κάνει κάποιο λάθος, μπορεί να μας διαφεύγουν κάποιες θεμελιώδεις πληροφορίες για το σύμπαν.

Αν οι μάζες είναι σωστές, τότε βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητη περιοχή“, δήλωσε ο Mike Boylan-Kolchin, από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν, και συγγραφέας της νέας εργασίας που εξετάζει τους μη φυσιολογικούς γαλαξίες. “Θα χρειαστούμε κάτι πολύ καινούργιο για το σχηματισμό των γαλαξιών ή μια τροποποίηση της κοσμολογίας. Μια από τις πιο ακραίες πιθανότητες είναι ότι το σύμπαν διαστέλλεται ταχύτερα λίγο μετά τη Μεγάλη Έκρηξη από ό,τι προβλέπουμε, κάτι που μπορεί να απαιτεί νέες δυνάμεις και σωματίδια“.

Η εργασία του καθηγητή Boylan-Kolchin, “Stress testing ΛCDM with high-redshift galaxy candidates“, δημοσιεύθηκε στο Nature Astronomy αυτή την εβδομάδα. Φαίνεται ότι οι πληροφορίες από το JWST προτείνουν ένα βαθύ δίλημμα για τους επιστήμονες. Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι μπορεί να υπάρχει κάποιο λάθος με το παράδειγμα της σκοτεινής ενέργειας και της ψυχρής σκοτεινής ύλης, ή ΛCDM, που καθοδηγεί την κοσμολογία εδώ και δεκαετίες. Συνήθως, οι γαλαξίες μετατρέπουν περίπου το 10% των αερίων τους σε αστέρια. Αλλά οι γαλαξίες που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα θα πρέπει να μετατρέπουν σχεδόν το σύνολο του αερίου σε αστέρια. Αυτό είναι θεωρητικά δυνατό. Αλλά είναι μια απόκλιση από ό,τι θα περίμεναν ποτέ οι επιστήμονες.

Η περαιτέρω παρατήρηση των γαλαξιών θα πρέπει να αποσαφηνίσει καλύτερα την ηλικία και τη μάζα τους. Μπορεί να δείξει ότι οι παρατηρήσεις είναι λανθασμένες: ότι οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες στο κέντρο τους θερμαίνουν τους γαλαξίες, έτσι ώστε να φαίνονται πιο μαζικοί από ό,τι είναι, ή ότι στην πραγματικότητα είναι από μεταγενέστερη εποχή από ό,τι αναμενόταν, αλλά φαίνονται παλαιότεροι λόγω προβλημάτων απεικόνισης. Αν όμως επιβεβαιωθούν, τότε οι αστρονόμοι ίσως χρειαστεί να αλλάξουν την αντίληψή τους για το σύμπαν και τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται οι γαλαξίες, ώστε να προσαρμόσουν το μοντέλο τους για να εξηγήσουν τους ασυνήθιστα μεγάλους και ώριμους γαλαξίες.

Πηγή: YahooNews