Ο σκηνοθέτης του “Emilia Pérez” Ζακ Οντιάρ, μίλησε για την πρωταγωνίστρια της ταινίας του, Κάρλα Σοφία Γκασκόν εν μέσω της κατάρρευσης της καμπάνιας της για τα Όσκαρ μετά την επανεμφάνιση ρατσιστικών και αμφιλεγόμενων tweets της. Σε συνέντευξή του στο Deadline ο Οντιάρ είπε πως όχι μόνο δεν έχει μιλήσει πρόσφατα με την Γκασκόν, αλλά δεν θέλει κιόλας χαρακτηρίζοντας τη συμπεριφορά της «αυτοκαταστροφική» μετά τη διαμάχη. Αναγνωρίζει παρ΄ότι δεν το λέει ανοιχτά πως όλο αυτό επηρεάζει και συνολικά την πορεία της ταινίας στο τελικό “κατοστάρι” 

«Δεν έχω μιλήσει μαζί της και δεν θέλω. Βρίσκεται σε μια αυτοκαταστροφική πορεία στην οποία δεν μπορώ να επέμβω και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζει. Γιατί βλάπτει τον εαυτό της; Γιατί; Δεν το καταλαβαίνω και αυτό που επίσης δεν κατανοώ είναι γιατί βλάπτει ανθρώπους που ήταν πολύ κοντά της», λέει ο Οντιάρ. Ο σκηνοθέτης περιέγραψε την εμπιστοσύνη που έχτισε με τους ηθοποιούς του στα γυρίσματα και είπε ότι μια σχέση επηρεάζεται αναπόφευκτα όταν ανακαλύπτεις πως κάποιος κοντινός σου λέει κάτι «απολύτως κατακρητέο» και «πιθανώς ασυγχώρητο». 

«Σκέφτομαι πόσο πληγώνει τους άλλους, πόσο πληγώνει το συνεργείο και όλους αυτούς τους ανθρώπους που δούλεψαν τόσο σκληρά για αυτή την ταινία. Σκέφτομαι τον εαυτό μου, σκέφτομαι τη Ζόε (Σαλντάνα) και τη Σελίνα (Γκόμεζ). Απλώς δεν μπορώ να αντιληφθώ την ένταση και τη συνέχεια. Δεν επικοινωνώ μαζί της γιατί αυτή τη στιγμή χρειάζεται χώρο για να σκεφτεί και να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών της». 

Τα tweets της Γκασκόν από το 2020 και το 2021 που αφορούσαν θέματα όπως ο Τζορτζ Φλόιντ, οι Μουσουλμάνοι και η πανδημία του Covid-19 έγιναν viral στα τέλη Ιανουαρίου, καταστρέφοντας – προοδευτικά – ουσιαστικά την πορεία της για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Οι ενέργειές της από τότε απειλούν να πλήξουν ολόκληρη την ταινία, με τη Ζόε Σαλντάνα –φαβορί για το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου– να αποδοκιμάζει δημόσια τα σχόλιά της και το Netflix να αποστασιοποιείται από εκείνη αφαιρώντας την εικόνα της από το προωθητικό υλικό της ταινίας και αποκλείοντάς την από εκδηλώσεις της σεζόν των Βραβείων. 

Η Γκασκόν, ωστόσο συνεχίζει να κάνει δηλώσεις και συνεντεύξεις σε μια προσπάθεια ελέγχου των ζημιών – φέρεται μάλιστα να το κάνει πέρα από τον έλεγχο του Netflix και της ομάδας δημοσίων σχέσεών της. Εμφανίστηκε σε συνέντευξη στο CNN στα ισπανικά και δημοσίευσε μια εκτενή δήλωση στο Instagram, στην οποία αρνείται ότι είναι ρατσίστρια. «Πραγματικά παριστάνει το θύμα. Μιλάει για τον εαυτό της σαν να είναι θύμα, κάτι που είναι εκπληκτικό. Είναι σαν να πιστεύει ότι τα λόγια δεν πληγώνουν.» 

Η Γκασκόν είχε αναφέρει: «Θέλω να αναγνωρίσω ότι οι παλιές αναρτήσεις μου στα social media προκάλεσαν σύγχυση. Ως μέλος μιας περιθωριοποιημένης κοινότητας, γνωρίζω πολύ καλά αυτό το είδος πόνου και λυπάμαι βαθιά για όσους πλήγωσα. Σε όλη μου τη ζωή έχω παλέψει για έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύω ότι το φως θα θριαμβεύσει πάντα πάνω στο σκοτάδι». 

Το Emilia Pérez δεν είναι όμως άμοιρο κριτικής και πέρα από το σκάνδαλο της Γκασκόν. Η ταινία έχει δεχθεί επικρίσεις από Λατινοαμερικανούς, κάτι στο οποίο ο Οντιάρ απάντησε υποστηρίζοντας πως ίσως κάποιοι δεν την έχουν δει πραγματικά ή επιχειρηματολογούν με κακή πρόθεση συνειδητά. Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως στόχος του δεν ήταν να κάνει μια υπερ-ρεαλιστική απεικόνιση του Μεξικού, αλλά μια όπερα αναδεικνύοντας τη δύναμη της μουσικής. Φαίνεται πως με κρίνουν με βάση τον ρεαλισμό. Εγώ όμως δεν ισχυρίστηκα ποτέ ότι ήθελα να φτιάξω κάτι ρεαλιστικό. Αν ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο αυστηρά τεκμηριωμένο, τότε θα έκανα ένα ντοκιμαντέρ – αλλά τότε δεν θα υπήρχε τραγούδι και χορός. Διάβασα για παράδειγμα μία κριτική που έλεγε ότι στις υπαίθριες αγορές της πόλης του Μεξικού δεν υπάρχουν φωτοτυπικά μηχανήματα. Μα, στις ίδιες αγορές επίσης δεν τραγουδούν και δεν χορεύουν! Πρέπει να αποδεχτούμε ότι αυτό είναι μέρος της μαγείας εδώ. Αυτή είναι μόα όπερα, όχι μία κριτική στο Μεξικό». 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.