Με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του, υπό τον τίτλο “Concert Touring Is Broken“, ο Neil Young γράφει:
«Τελείωσε. Οι παλιές μέρες πέρασαν. Λαμβάνω επιστολές που με κατηγορούν για εισιτήρια αξίας 3.000 δολαρίων για μια φιλανθρωπική εκδήλωση που κάνω. Αυτά τα χρήματα δεν πηγαίνουν σε μένα ή στην εκδήλωση. Οι καλλιτέχνες πρέπει να ανησυχούν για τους εξαπατημένους οπαδούς που τους κατηγορούν για τα fees (προμήθεια) του Ticketmaster και τους λαθρεμπόρους. Οι περιοδείες συναυλιών δεν είναι πλέον διασκεδαστικές. Οι περιοδείες συναυλιών δεν είναι αυτό που ήταν».
Στη συνέχεια, ο Young δημοσίευσε ένα άρθρο από το Quartz, το οποίο περιγράφει λεπτομερώς την πρόσφατη διαμάχη μεταξύ του frontman των Cure, Robert Smith, και της Ticketmaster, η οποία περιελάμβανε ένα tweet του Smith που έλεγε στους θαυμαστές ότι είναι «τόσο εκνευρισμένος όσο όλοι σας» από τις υπέρογκες χρεώσεις στις πωλήσεις εισιτηρίων της Ticketmaster.
Στην περίπτωση των Cure, η Ticketmaster πρόσθεσε τέλη που, σε ορισμένες περιπτώσεις, υπερέβαιναν το κόστος του εισιτηρίου. Το tweet του Smith, και η αυξανόμενη οργή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γύρω από το θέμα, φάνηκε να προβλημάτισε την εταιρεία η οποία εξέτασε εκ νέου τις χρεώσεις.
I AM AS SICKENED AS YOU ALL ARE BY TODAY’S TICKETMASTER ‘FEES’ DEBACLE. TO BE VERY CLEAR: THE ARTIST HAS NO WAY TO LIMIT THEM. I HAVE BEEN ASKING HOW THEY ARE JUSTIFIED. IF I GET ANYTHING COHERENT BY WAY OF AN ANSWER I WILL LET YOU ALL KNOW. X
— ROBERT SMITH (@RobertSmith) March 16, 2023
«Μετά από περαιτέρω συζήτηση, η Ticketmaster συμφώνησε μαζί μας ότι πολλές από τις χρεώσεις που χρεώνονται είναι αδικαιολόγητα υψηλές», έγραψε ο Smith στο Twitter στις 16 Μαρτίου, «και ως χειρονομία καλής θέλησης προσέφερε επιστροφή 10 δολαρίων ανά εισιτήριο σε όλους τους επαληθευμένους λογαριασμούς χρηστών για τις συναλλαγές με τη χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου και επιστροφή 5 δολαρίων ανά εισιτήριο σε όλους τους επαληθευμένους λογαριασμούς για όλες τις άλλες συναλλαγές με την τιμή εισιτηρίου, για όλες τις συναυλίες Cure σε όλους τους χώρους- αν έχετε ήδη αγοράσει εισιτήριο, θα λάβετε αυτόματη επιστροφή χρημάτων- όλα τα εισιτήρια που πωλούνται αύριο θα έχουν χαμηλότερες χρεώσεις».
Οι μπάντες, και οι οπαδοί τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα με την Ticketmaster δεν είναι κάτι καινούργιο στη μουσική βιομηχανία. Το 1994, οι Pearl Jam προσπάθησαν να επιμείνουν ότι τα τέλη κράτησης για τα εισιτήρια των 18 δολαρίων τους δεν θα έπρεπε να κοστίζουν περισσότερο από 1,80 δολάρια, την ώρα που η Ticketmaster χρέωνε το διπλάσιο ή τριπλάσιο ποσό. Όταν η Ticketmaster αρνήθηκε να συμμορφωθεί, το συγκρότημα από το Σιάτλ ακύρωσε αμέσως τα σχέδια της περιοδείας του στις ΗΠΑ, μια απόφαση που τους κόστισε μεταξύ δύο και τριών εκατομμυρίων δολαρίων.
[διαβάστε εδώ το άρθρο μας για την διαμάχη της Taylor Swift με την Ticketmaster]
Όπως αναφέρει το Rolling Stone, «οι Pearl Jam ισχυρίστηκαν ότι η Ticketmaster, αφού ξεσκαρτάρισε τους ανταγωνιστές της, έκανε κατάχρηση της κυριαρχίας της στην αγορά, εισπράττοντας ουρανοκατέβατα τέλη παροχής υπηρεσιών και υπογράφοντας αποκλειστικές συμφωνίες με μεγάλους συναυλιακούς χώρους, αφήνοντας τους καταναλωτές και τους καλλιτέχνες χωρίς άλλη εναλλακτική λύση».
Η προσπάθεια παράκαμψης της Ticketmaster προκάλεσε ουκ ολίγα προβλήματα στους Pearl Jam και το συγκρότημα αναγκάστηκε τελικά να υποχωρήσει, πριν όμως απευθυνθεί στους νομοθέτες των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον, μαζί με τον μάνατζερ των Aerosmith, Tim Collins.
Μιλώντας στην Υποεπιτροπή Πληροφοριών, Δικαιοσύνης, Μεταφορών και Γεωργίας της Επιτροπής Κυβερνητικών Λειτουργιών της Βουλής των Αντιπροσώπων, στις 30 Ιουνίου 1994, ο Collins είπε: «Ο Steven Tyler μου είπε: “Ο Μουσολίνι μπορεί να έκανε τα τρένα να τρέχουν στην ώρα τους, αλλά δεν μπορούσαν όλοι να πάρουν θέση στο τρένο”. Αυτό είναι το πρόβλημα που έχουμε οι Aerosmith και εγώ με την Ticketmaster».
Με πληροφορίες από: Louder Sound