Τα “Μαγνητικά Πεδία” του Γιώργου Γούση που ήταν η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για το Oscar έμειναν εκτός τελικής κούρσας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν την τιμητική του έχει η “Συνομωσία του Καΐρου” που βγήκε στις ελληνικές αίθουσες, ο «Κορσές» με ένα ερμηνευτικό ντελίριο της Βίκυ Κριπς και το “Close”. Μία ταινία που περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον από το Βέλγιο. Επίσης το “Saint Omer” από τη Γαλλία αποτελεί ένα ισχυρό αουτσάιντερ.

Στη λίστα που ανακοινώθηκε συναντάμε επίσης τη φετινή Χρυσή Αθήνα, “Return to Seoul” ως υποψηφιότητα της Καμπότζης, την επιλογή του Μαρόκου που τιμήθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου στις Νύχτες Πρεμιέρας («Το Μπλε Καφτάνι»), την “Απόφαση Φυγής” από τη Νότια Κορέα, που για αρκετούς είναι και το φαβορί. Από την Ασία και την Ινδία έρχεται επίσης το “Last Film Show”.

Ο πυγμάχος σκηνοθέτης, Γέρζι Σκολιμόφσκι είναι κι αυτός με το «ΕΟ», ενώ η Γερμανία εκπροσωπείται από το «All Quiet on the Western Front» κι έχει κι αυτή τις πιθανότητές της. Το «Joyland», ο φετινός Queer Φοίνικας από το Πακιστάν, το «Αrgentina, 1985», το «Bando, False Chronicle of a Handful of Truths» από το Μεξικό συμπληρώνουν τις συμμετοχές.

Από την Ευρώπη εκτός των προαναφερθέντων ξεχώρισαν το «Holy Spider» από τη Δανία, που βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες τον προσεχή Γενάρη και το «Ήσυχο Κορίτσι» από την Ιρλανδία. Αυτές είναι οι 15 ταινίες που επέλεξε η Ακαδημία και στην επόμενη φάση θα γίνουν πέντε, από τις οποίες θα προκύψει και η τελική νικήτρια.

“Μαγνητικά Πεδία” και Γιώργος Γούσης έδωσαν την μάχη τους μέχρι αυτό το σημείο και η διαδρομή τους ολοκληρώθηκε. Σε αυτό το σημείο θα ήθελαν να τονίσω πως είναι πιθανό η Ελλάδα να είχε καλύτερη τύχη, αν είχε προτείνει ως υποψηφιότητά της, το «Σμύρνη μου Αγαπημένη». Μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών και αισθητικής, που δυστυχώς έμεινε στο συρτάρι.