Η Billie Eilish, ο νεότερος άνθρωπος που κέρδισε ποτέ δύο βραβεία Όσκαρ, μίλησε για το πρόβλημα βιωσιμότητας με αφορμή την τάση των μεγάλων καλλιτεχνών να κυκλοφορύν πολλές παραλλαγές των άλμπουμ τους σε βινύλιο.

Οι δίσκοι βινυλίου, το φυσικό μέσο με τις περισσότερες πωλήσεις για ακρόαση μουσικής, έχουν προκαλέσει προβληματισμό για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και έτσι έχουν προκύψει πρωτοβουλίες για να γίνει η διαδικασία κοπής και τα υλικά τους πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ταυτόχρονα, έχει γίνει επίσης τάση για τους μεγάλους σταρ να κυκλοφορούν μια πληθώρα διαφορετικών εκδόσεων βινυλίου των άλμπουμ τους σε διαφορετικά χρώματα και με διαφορετικό artwork, συσκευασία και αποκλειστικό περιεχόμενο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κυκλοφορία του επερχόμενου νέου άλμπουμ της Taylor Swift, “The Tortured Poets Department”. Μια επιλογή από bonus tracks του άλμπουμ είναι το καθένα διαθέσιμο σε διαφορετικές παραλλαγές του δίσκου, ενθαρρύνοντας έτσι τους θαυμαστές της να τα συλλέξουν όλα.

Πηγή: taylorswift.com

Σε μια νέα συνέντευξη που έδωσε στο Billboard μαζί με τη μητέρα της, Maggie Baird, η Billie Eilish περιγράφει την προσπάθεια να υποστηρίξει περισσότερη βιωσιμότητα στην καριέρα της ως ποπ σταρ σε έναν «ατελείωτο γαμημένο αγώνα». Η τραγουδίστρια και τραγουδοποιός μεγάλωσε με περιβαλλοντικές αξίες και θυμάται ότι έδωσε από νωρίς έμφαση στην επαναχρησιμοποίηση αντικειμένων. Η μητέρα της, Maggie Baird έχει τώρα ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα που ονομάζεται Support + Feed, το οποίο στοχεύει στον μετριασμό του κλίματος και στην αύξηση της επισιτιστικής ασφάλειας, ενώ η Eilish βοήθησε στην έναρξη του προγράμματος αποανθρακοποίησης της μουσικής REVERB το 2023.

Παρά το γεγονός ότι ξόδεψε όλη της την καριέρα αγωνιζόμενη να κάνει τη συμβολή της στη μουσική βιομηχανία όσο το δυνατόν πιο βιώσιμη, η Eilish αναφέρει το merch ως ένα μεγάλο πεδίο διαφωνίας όταν πρόκειται να πιέσει για τον αντίκτυπο έναντι του κέρδους. Θέλει τα ρούχα που πουλάει να είναι ανθεκτικά και ηθικά κατασκευασμένα: «Θα είναι πιο ακριβά και αυτό είναι το θέμα: οι άνθρωποι μπορεί να αναστατωθούν από αυτό», δήλωσε στη Lyndsey Havens του Billboard. «Αλλά προσπαθώ να διαλέξω ένα από τα δύο κακά».

Όταν η Havens ρώτησε την ποπ σταρ σχετικά με το βινύλιο, η Eilish τόνισε ότι είχε φτιάξει οκτώ παραλλαγές βινυλίου στο τελευταίου της άλμπουμ, το “Happier Than Ever” του 2022, αλλά ότι είχε χρησιμοποιήσει 100% ανακυκλωμένο μαύρο βινύλιο, καθώς και ανακυκλωμένα απορρίμματα για τις έγχρωμες παραλλαγές, και συρρικνωμένο περιτύλιγμα από ζαχαροκάλαμο.

Πηγή: billieeilish.com

«Ζούμε σε αυτή την εποχή όπου, για κάποιο λόγο, είναι πολύ σημαντικό για κάποιους καλλιτέχνες να φτιάχνουν όλα τα είδη διαφορετικών βινυλίων και συσκευασιών… τα οποία ανεβάζουν τις πωλήσεις και ανεβάζουν τα νούμερα και τους φέρνουν περισσότερα χρήματα», εξήγησε η Eilish, με την Baird να παρεμβαίνει ότι οι πωλήσεις πολλών διαφορετικών εκδόσεων μετράνε όλες για να βοηθήσουν ένα άλμπουμ να πάει στο Νο. 1 των charts.

«Δεν μπορώ καν να σας εκφράσω πόσο σπατάλη είναι», συνέχισε η Billie Eilish. «Είναι ακριβώς μπροστά στα μάτια μας και οι άνθρωποι απλά τη γλιτώνουν αριστερά και δεξιά, και το βρίσκω πραγματικά απογοητευτικό ως άνθρωπος που πραγματικά προσπαθώ να είμαι βιώσιμος και να κάνω το καλύτερο που μπορώ και προσπαθώ να εμπλέξω όλους στην ομάδα μου σε αυτό. Και τότε είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο που κάνουν γαμημένα 40 διαφορετικές εκδόσεις βινυλίου, που έχουν ένα διαφορετικό μοναδικό πράγμα, μόνο και μόνο για να σε κάνουν να συνεχίσεις να αγοράζεις περισσότερα».

Και πρόσθεσε:

«Είναι τόσο σπάταλο και με εκνευρίζει το γεγονός ότι βρισκόμαστε ακόμα σε ένα σημείο όπου νοιάζεσαι τόσο πολύ για τους αριθμούς σου και νοιάζεσαι τόσο πολύ για να βγάλεις χρήματα -και είναι όλοι οι αγαπημένοι σου καλλιτέχνες που κάνουν αυτές τις μαλακίες».

Όπως προαναφέρθηκε, η ίδια δεν ξεγελιέται, παρά το γεγονός ότι προσπαθεί να κάνει τις διαφορετικές εκδόσεις των δίσκων της πιο βιώσιμες. «Έβλεπα το “The Hunger Games” και με έκανε να το σκεφτώ, γιατί είναι σαν να το κάνουμε όλοι ,γιατί [είναι] ο μόνος τρόπος να παίξουμε το παιχνίδι», εξήγησε η Eilish. «Απλά τονίζει αυτόν τον ήδη κάπως μπερδεμένο τρόπο λειτουργίας αυτής της βιομηχανίας».

Πηγή: Exclaim