Η Toyota, η Honda και η Nissan βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν κινδύνους από την κλιματική αλλαγή.

Οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας αντιμετωπίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο από την κλιματική αλλαγή μεταξύ των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή μεγάλο μέρος της παραγωγής τους παραμένει συγκεντρωμένο στη νησιωτική χώρα, σύμφωνα με μελέτη της Greenpeace.

Η Toyota, η Honda και η Nissan θα αντιμετωπίσουν μεγάλες προκλήσεις, από τυφώνες και πλημμύρες, μέχρι υψηλές θερμοκρασίες και έλλειψη νερού, τα επόμενα χρόνια, με βάση το πού βρίσκονται τα εργοστάσιά τους, δήλωσε η ομάδα υπεράσπισης του περιβάλλοντος, η οποία ανέλυσε στοιχεία από την Moody’s ESG Solutions σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους.

Εργοστάσιο της Nissan στην περιοχή της Γιοκοσούκα

Όταν πρόκειται για περιβαλλοντικά, κοινωνικά θέματα και θέματα διακυβέρνησης, τα φώτα της δημοσιότητας είναι συνήθως στραμμένα στον αντίκτυπο που έχουν οι κατασκευαστές στο κλίμα ή στην κοινωνία. Ωστόσο, καθώς οι αλλαγές στις καιρικές συνθήκες καθιστούν τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών πιο συχνές και έντονες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν «υψηλό επίπεδο φυσικού κινδύνου» ζημιών στις λειτουργικές τους εγκαταστάσεις, καθώς και διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού, δήλωσε η Greenpeace.


Σε κάποιο βαθμό, ο κατάλογος αντανακλά την πραγματικότητα της γεωγραφίας. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες διαθέτουν επίσης εργοστάσια στην Ασία, έχουν εγκαταστάσεις διάσπαρτες σε ένα αρχιπέλαγος που είναι ευαίσθητο στους τυφώνες. Η ίδια η λέξη σημαίνει «μεγάλος άνεμος» στα ιαπωνικά. Προς το τέλος της λίστας των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν μικρότερο κλιματικό κίνδυνο, βρίσκονται η Volkswagen, η Stellantis και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με εγκαταστάσεις παραγωγής σε βόρεια κλίματα.

Η Greenpeace ξεχώρισε την Toyota, η οποία σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία, ως «απρόθυμη να αποκαλύψει τους κλιματικούς κινδύνους σε σχέση με τις εγκαταστάσεις της» και συνέστησε στην εταιρεία «να αναλάβει πιο επιθετική δράση για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα». Σύμφωνα με την ανάλυση της Greenpeace, πάνω από το 90% των εργοστασίων παραγωγής της Toyota διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για τουλάχιστον έναν κλιματικό κίνδυνο.

Η Toyota αντέδρασε στη μελέτη, λέγοντας ότι έχει εργαστεί για τη δημιουργία μιας «ανθεκτικής στις καταστροφές αλυσίδας εφοδιασμού», γνωστοποιεί τις εκπομπές της και έχει λάβει μέτρα για την εξασφάλιση των αποθεμάτων νερού. Σχεδόν το 30% της παραγωγής οχημάτων της Toyota προήλθε από την Ιαπωνία κατά το πρώτο εξάμηνο.

Το εργοστάσιο της Toyota στο Aichi της Ιαπωνίας (φωτ.: KYODO)

«Η Toyota έχει ένα σταθερό ιστορικό στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της για την αποκατάσταση των λειτουργιών και της παραγωγής της σε περίπτωση καταστροφών, σεισμών και πυρκαγιών που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, με ύψιστη προτεραιότητα την ανθρωπιστική βοήθεια και την έγκαιρη αποκατάσταση των πληγεισών περιοχών», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Είναι αδύνατο να προβλέψουμε ακριβώς πότε, πού και τι είδους καταστροφή θα συμβεί σε κάθε χώρα και περιοχή, πιστεύουμε ότι είναι πιο σημαντικό να δημιουργήσουμε ένα σύστημα και ανθρώπινους πόρους για την ελαχιστοποίηση των ζημιών μέσω της έγκαιρης αποκατάστασης και άλλων μέτρων».

Η Nissan δήλωσε ότι διεξάγει μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή και τις λαμβάνει υπόψη όταν καθορίζει τη στρατηγική για την αλυσίδα εφοδιασμού της. «Θα συνεχίσουμε τον διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς και θα ενισχύσουμε προληπτικά τις δραστηριότητές μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Nissan, Shiro Nagai.

Εκπρόσωπος της Honda αρνήθηκε να σχολιάσει την έκθεση, η οποία θα δημοσιευθεί σύντομα.

Γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Honda, στη Γουχάν της Ιαπωνίας