Το Eurodance ίσως δεν θα έπρεπε να επιστρέψει για μερικές δεκαετίες ακόμα. Αλλά το “Planet of the Bass“, ένα κομμάτι παρωδία της Eurodance που έχει γίνει επιτυχία στο TikTok και ένα νόμιμο banger από μόνο του, αποτελεί μια πειστική υπόθεση για την επιστροφή σε μια πιο αθώα, συνθετική εποχή.

Είναι ένα ανεβαστικό τραγούδι για χαρούμενους ρυθμούς και όλο το όνειρο. Για έναν κόσμο όπου το μπάσο βασιλεύει και οι άνθρωποί του χειροκροτούν τα χέρια. Για τα μυστήρια της ζωής – “πώς σημαίνει αυτό;” – και για το πώς να επιβιώνεις όταν ο κίνδυνος και ο χορός κυβερνούν τα πάντα.

Είναι ανοησίες. Είναι κωμικό χρυσάφι. Και με κάποιο τρόπο, χωρίς ειρωνεία, έχει γίνει το τραγούδι του καλοκαιριού σε μια εποχή που στερείται τα είδη των Top 40 επιτυχιών που συνήθως γεμίζουν αυτή τη θέση. (Το “Barbie” κλαψιάρικο “What Was I Made For” της Billie Eilish, κανείς;) Α, και το “Planet of the Bass” δεν έχει καν κυκλοφορήσει επίσημα σε υπηρεσίες streaming ακόμα, αλλά τα μίνι μουσικά του βίντεο έχουν προβληθεί εκατομμύρια φορές στο TikTok, το X (πρώην Twitter) και το Instagram.

@kylegordonisgreat Planet of the Bass (feat. DJ Crazy Times & Ms. Biljana Electronica) #djcrazytimes #eurodance #90s #dancemusic #edm #funny #funnyvideos #funnytiktok ♬ Planet of the Bass (feat. DJ Crazy Times & Ms. Biljana Electronica) – Kyle Gordon

Το “Planet of the Bass” κυκλοφορεί την επόμενη εβδομάδα ολόκληρο και ο DJ Crazy Times και η κα Biljana Electronica θα μπορούσαν να κερδίσουν το πρώτο τους hit. Δείτε πώς το χαρούμενα ανόητο τραγούδι-παρωδία έχει βρει ένα πεινασμένο κοινό – και θα μπορούσε κάλλιστα να δει αυτή τη viral επιτυχία να μεταφράζεται σε τοποθέτηση στα charts.

Πώς γεννήθηκε το “Planet of the Bass”

Ο κωμικός Kyle Gordon ήξερε ότι οι κάτοικοι της Γης του 2023 χρειάζονταν λίγη ελαφρότητα και ανόητη απόλαυση για να διαλύσουν την καλοκαιρινή ραστώνη. Και έτσι ο Gordon, ως το alter ego του DJ Crazy Times, έφτιαξε ένα backing track κατευθείαν από το 1997 μαζί με τον σεναριογράφο του “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” Brooks Allison και τον παραγωγό Jamie Siegel. Η Chrissi Poland έδωσε τη φωνή της κυρίας Biljana Electronica, της Lene στον René του Gordon, για να τους συγκρίνει με τους Aqua, τους θεούς της Europop και τους εγκεφάλους πίσω από το “Barbie Girl”.

Ένα τόσο ηλεκτρικό κομμάτι χρειαζόταν ένα μουσικό βίντεο (ή τρία) για να ταιριάξει. Έβαλε την Audrey Trullinger ως την πρώτη κυρία Biljana Electronica και χτύπησε το Oculus του Lower Manhattan, ένα εμπορικό κέντρο και ένα σιδηροδρομικό κόμβο που σχεδιάστηκε ανεξήγητα έτσι ώστε να μοιάζει με εξωγήινη σπονδυλική στήλη – το ιδανικό σκηνικό για ένα εξίσου ανεξήγητο τραγούδι.

Και έτσι οι δύο τους περπάτησαν γύρω από το Oculus ένα κυριακάτικο απόγευμα, συγχρονίζοντας τα χείλη τους με ένα τραγούδι, ενώ οι τουρίστες χάζευαν και η αστυνομία τους ζητούσε να σταματήσουν. Ο Γκόρντον, ως DJ Crazy Times, δήλωσε ότι δεν θα γυρίζει πλέον εκεί, αν και είναι “τόσο ωραίο εμπορικό κέντρο“, για να γυρίσει αντ’ αυτού βίντεο στην “πρώην Γιουγκοσλαβία”, απ’ όπου φαινομενικά κατάγεται ο DJ Crazy Times.

Στη συνέχεια υπήρξαν κι άλλα βίντεο – ένα δεύτερο που ο Gordon/DJ Crazy Times ισχυρίστηκε ότι γυρίστηκε στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, αυτή τη φορά με μια μυστηριώδη μελαχρινή γυναίκα να τραγουδάει το ρόλο της Biljana. Και στη συνέχεια μοιράστηκε ένα τρίτο μουσικό βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί η κωμικός του TikTok Sabrina Brier ως Ms Electronica. Οι θαυμαστές δυσανασχέτησαν με την Gordon για την επανεκτέλεση του ρόλου της Trullinger, κυρίως λόγω της εκφραστικής της ερμηνείας και της ικανότητάς της στον συγχρονισμό χειλιών, αλλά η Trullinger δήλωσε στο Inquirer ότι δεν έτρεφε κακή διάθεση. Η Gordon δήλωσε στους New York Times ότι η Trullinger απλώς έλειπε από την πόλη κατά τη διάρκεια άλλων γυρισμάτων, και οι θαυμαστές υπέθεσαν ότι επρόκειτο για άλλο ένα φόρο τιμής στην Eurodance που προσέλαβε ένα εναλλασσόμενο καστ γυναικών για να συγχρονίσουν τα χείλη τους για τον ίδιο ρόλο.

Το CNN επικοινώνησε με τον Gordon για να σχολιάσει, αλλά η επιτυχία του τραγουδιού του τον έχει κρατήσει απασχολημένο – νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, εμφανίστηκε ως DJ Crazy Times και παρουσίασε ολόκληρο το τραγούδι σε ένα κοινό που ήξερε ήδη τα μισά λόγια.

Γιατί το “Planet of the Bass” λειτουργεί

Το “Planet of the Bass” καταλαβαίνει τι έκανε τραγούδια όπως το “Barbie Girl” και το “Blue (Da Ba Dee)” των Eiffel 65 τόσο διαχρονικές επιτυχίες. Παρόλο που τα θέματα αυτών των τραγουδιών είναι τυχαία (κούκλες ως σεξουαλικά υποκατάστατα, εξωγήινοι που νιώθουν θλίψη) και οι τραγουδιστές τους έχουν χαλαρή γνώση της αγγλικής γλώσσας, το είδος έχει να κάνει με την ελευθερία – να χορεύεις, να είσαι ανόητος, να διώχνεις τις ανησυχίες σου στην πίστα. Ακούγεται τεχνητό, σαν οι πληκτράδες του να μαστορεύουν πίσω από μια οθόνη τηλεόρασης, αλλά αυτό είναι το νόημα – στον κόσμο που φαντάζεται η Europop, δεν υπάρχει πόλεμος, μόνο χορός.

Το “Planet of the Bass” απολαμβάνει την ανοησία του είδους, με στίχους που ξεδιπλώνουν την ψυχή, όπως “Life, it never die/Women are my favorite guy” και μια έκκληση στον κόσμο να “σταματήσει τον πόλεμο“. Ο DJ Crazy Times του Gordon είναι το τέλειο υποκατάστατο του τυπικού ανδρικού πρωταγωνιστή της Eurodance – η περσόνα είναι ένας βαρύτονος με κόκκινη πομπαντούρα σε χρώμα πυροσβεστικού οχήματος, ο οποίος μένει κυρίως σε spoken word σόλο και hype-man παρεμβάσεις. Και η ιδιοφυής ιδέα της επανειλημμένης επαναφοράς της Biljana – σημείο διαφωνίας μεταξύ της αυξανόμενης οπαδικής βάσης του τραγουδιού που προτιμούσε την ερμηνεία του Trullinger ως τραγουδίστρια – παραπέμπει στην επιπολαιότητα και την ειλικρινή ανειλικρίνεια για την οποία είναι γνωστά τα γκρουπ της Eurodance.

Βοηθάει, επίσης, το γεγονός ότι η πρώτη γεύση του “Planet of the Bass” κυκλοφόρησε μόλις μια εβδομάδα μετά το “Barbie”, το blockbuster δισεκατομμυρίων δολαρίων, του οποίου το soundtrack περιλαμβάνει ένα κομμάτι από τη Nicki Minaj και την Ice Spice που δοκιμάζει το “Barbie Girl” των Aqua.

Νομίζω ότι ίσως είναι απλά ένα θέμα νοσταλγίας“, δήλωσε ο Gordon στο GQ.

Η viral επιτυχία του “καλπάζει”

Η viral επιτυχία του “Planet of the Bass” θυμίζει τα πρώτα 10 χρόνια του ανεπίσημου παππού του TikTok – YouTube. Μετά το ντεμπούτο της πλατφόρμας το 2005, τα κωμικά τραγούδια ήταν από τις πιο δημοφιλείς εξαγωγές της, από το σκόπιμα ξεκαρδιστικό “Shoes” και το remix του “Bed Intruder” μέχρι τις τυχαίες επιτυχίες “Chocolate Rain” ή το βίντεο “Numa Numa” με έναν άνδρα να συγχρονίζει τα χείλη του στο Europop κομμάτι “Dragostea Din Tei“.

Αυτά τα τραγούδια είδαν συχνά τα εκατομμύρια προβολές τους να μεταφράζονται σε χιλιάδες downloads: Το “Bed Intruder” μπήκε στο Billboard Hot 100 και κατέβηκε πάνω από 10.000 φορές στο iTunes μέσα στις δύο πρώτες μέρες του.

Το αν η φήμη του TikTok θα έχει παρόμοιο αποτέλεσμα για το “Planet of the Bass“, όταν κυκλοφορήσει ολόκληρο στις υπηρεσίες μουσικής ροής την επόμενη εβδομάδα, μένει να το δούμε. Επιτυχίες όπως το “Drivers License” της Olivia Rodrigo και το “Princess Diana” της Ice Spice έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς στο TikTok και συγκέντρωσαν ταυτόχρονα streams και downloads.
Ο Gordon δεν είναι σίγουρος τι θα συμβεί όταν το έργο του φτάσει στις υπηρεσίες streaming. Φαίνεται όμως να υποστηρίζει την ιδέα ότι το “Planet of the Bass” έχει πόδια πέρα από μερικά γέλια.

Αν ξεκινάει ως ειρωνικό, αλλά ο κόσμος το αγαπάει πραγματικά – και ας πούμε ότι κάνει διάγραμμα – σε κάποιο σημείο η ειρωνεία πρέπει να εξασθενίσει“, δήλωσε στους New York Times.

Όσο παράξενο κι αν είναι το Eurodance, και για το πόσο ευρέως οι κριτικοί το κατακεραύνωσαν κατά τη διάρκεια της ακμής του ως trashy υποείδος, παρήγαγε μερικά από τα πιο ανθεκτικά earworms της εποχής τους, τα οποία εξακολουθούν να κάνουν τακτικές εμφανίσεις στις playlists σε γάμους, bat mitzvahs και σχολικές επανενώσεις. Το “Planet of the Bass” θα μπορούσε να εκπληρώσει έναν παρόμοιο ρόλο, έστω και για το υπόλοιπο του καλοκαιριού.

Πηγή: CNN