Το κοινωνικό δίκτυο Bluesky επωφελήθηκε για άλλη μια φορά από τα λάθη του Elon Musk με το X (πρώην Twitter). Σύμφωνα με μια νέα ανάλυση της διαδικτυακής κίνησης και της χρήσης των εφαρμογών για κινητά του Bluesky, ο επίδοξος ανταγωνιστής του X σημείωσε ρεκόρ ημερήσιων ενεργών χρηστών μόλις ο Musk ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να χρεώνει όλους τους χρήστες του X με ένα μικρό μηνιαίο τέλος για να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του.
Η ανακοίνωση του Musk έγινε κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης που μεταδόθηκε μέσω live streaming στις 18 Σεπτεμβρίου, όπου ο ιδιοκτήτης του X εξήγησε ότι η πληρωμή συνδρομής θα είναι απαραίτητη προκειμένου να καταπολεμηθούν οι «τεράστιες στρατιές των bots» στην πλατφόρμα. Οι χρήστες του X, εν τω μεταξύ, δεν φάνηκε να τους άρεσε αυτή η είδηση, καθώς έστειλαν τα νούμερα της ανταγωνίστριας πλατφόρμας Bluesky στα ύψη.
Μια σχετική έκθεση από το Mashable σημείωσε ότι το Bluesky είδε ρεκόρ νέων εγγραφών μετά την ανακοίνωση των σχεδίων του Musk να χρεώσει τους χρήστες του X, σημειώνοντας ότι το Bluesky είδε συνολικά 53.585 νέες εγγραφές μέχρι το τέλος της Τρίτης, 19 Σεπτεμβρίου. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με το 5% της συνολικής βάσης χρηστών της πλατφόρμας, η οποία αριθμεί περίπου 1,13 εκατομμύρια λογαριασμούς.
Η εταιρεία αναλύσεων Similarweb υποστηρίζει τώρα περαιτέρω αυτά τα ευρήματα με την τελευταία της έκθεση που δείχνει ότι η εφαρμογή Android της Bluesky είχε μισό εκατομμύριο καθημερινούς ενεργούς χρήστες την ημέρα της ανακοίνωσης του Musk, στις 18 Σεπτεμβρίου. Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των χρηστών που είδε η Bluesky την 1η Ιουλίου 2023 -811 χιλιάδες – μετά από μια άλλη διαμάχη με το Χ, όταν η υπηρεσία είχε επιβάλει προσωρινά όρια ρυθμού ροής στον αριθμό των tweets που μπορούσαν να δουν οι χρήστες, ανέφερε η Similarweb.
Στο Android, η μέτρηση των καθημερινά ενεργών χρηστών ήταν αυξημένη κατά 20,6% σε σχέση με την προηγούμενη ημέρα, αλλά δεν έχει εκτίμηση για τη χρήση του iOS αυτή τη στιγμή, λέγοντας μόνο ότι αναμένει η τάση να είναι παρόμοια.
Αυτή η έξαρση των νέων χρηστών ώθησε ακόμη και την Bluesky να σταματήσει τις εγγραφές νέων χρηστών για ένα διάστημα, καθώς ο ιστότοπος “λύγισε” κάτω από την εισροή επισκεψιμότητας.
Αυτό που είναι ενδιαφέρον σχετικά με τα ευρήματα της Similarweb είναι ότι φαίνεται ότι η Bluesky επωφελείται όταν το X παραπαίει, αλλά το ίδιο δεν ισχύει απαραίτητα και για άλλους επίδοξους αντιπάλους του Twitter, όπως το Instagram Threads ή το Mastodon. Ο νέος κλώνος του Twitter από τη Meta είδε 8,3 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες στις 18 Σεπτεμβρίου, αλλά αυτό ήταν περίπου στο ίδιο επίπεδο με το ποσοστό που είχε δει την προηγούμενη ημέρα, διαπίστωσε η εταιρεία.
Πηγή: Tech Crunch