Στο «φως» της δημοσιότητας έρχονται προβλήματα ασφάλειας και του Τραμ που λειτουργεί στην πρωτεύουσα, σύμφωνα με τις καταγγελίες του προέδρου των εργαζομένων, Χρήστου Τσώλη.
Ο πρόεδρος του Τραμ προέβη στις εν λόγω καταγγελίες σε τηλεοπτική συνέντευξη στο σταθμό του ΑΝΤ1, με αφορμή το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως είπε στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1, «η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί», συμπληρώνοντας ότι «οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ”ψαλίδια”, αλλάζουν ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, εξήγησε ότι «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊστάμενους, ακόμα και τον τέως υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιπλέον, είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση.
Στη συνέχεια, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, εξήγησε πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί» ενώ διευκρίνισε ότι «αν το κέντρο ελέγχου είναι ”τυφλό”» υπάρχει κίνδυνος. Μάλστα, έδωσε παράδειγμα όταν ένας Ιταλός έκανε επανεκκίνηση χωρίς να ενημερώσει το κέντρο στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να σβήσει τελείως το κέντρο.
Και αναρωτήθηκε: «Αν το κέντρο ελέγχου είναι “τυφλό”, πώς θα διαχειριστούν οι συνάδελφοι ένα περιστατικό με μία μονοδρόμηση ή ένα περιστατικό που πρέπει να χρησιμοποιήσει μόνο η μία γραμμή; Με ασύρματο. Και εάν δεν πιάνει;», καταλήγοντας στο ότι «ο ανθρώπινος παράγοντας έρχεται μετά και συμβαίνει το μοιραίο. Αυτό είναι το πρόβλημα».
Προαστιακός: Κατεπείγουσα έρευνα μετά τις καταγγελίες για επαρκή σηματοδότηση
Κατεπείγουσα έρευνα ξεκινά η Εισαγγελία Πρωτοδικών μετά τις δημόσιες καταγγελίες εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών για προβλήματα σηματοδότησης σε τμήμα διαδρομής του Προαστικού.
Με εντολή του Προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου ξεκινά κατεπείγουσα έρευνα με αντικείμενο τις καταγγελίες στελέχους της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στη διαδρομή του Προαστιακού που αφορά το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.
Ο κ. Ελευθεριάνος ανέθεσε ήδη τη διενέργεια της έρευνας, που έλαβε μορφή κατεπείγουσας, καθώς αφορά θέματα ασφάλειας των πολιτών, στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Νίκο Στεφανάτο ο οποίος έχει εντολή να καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, ώστε να εξειδικεύσει την καταγγελία του. Παράλληλα, ο κ. Στεφανάτος θα πρέπει να ζητήσει στοιχεία από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Προαστιακού, ώστε να μελετήσει και να διαπιστώσει αν ισχύουν όλα όσα καταγέλλονται από τους εργαζόμενους στον Σιδηρόδρομο.
Αντικείμενο της προκαταρκτικής εξέτασης είναι να διαπιστωθεί, αν και από ποια πρόσωπα έχει ενδεχομένως διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.
Καταγγελίες
Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, δεν υπάρχει σύστημα σηματοδότησης στο κομμάτι «Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο», που χρησιμοποιεί ο Προαστιακός και η εταιρεία Hellenic Train, καθώς και το Μετρό.
«Και ο άνθρωπος που μου το λέει είναι υψηλά ιστάμενος στον χώρο. Είναι δυνατόν αυτό; Δηλαδή μπορεί να δούμε να συμβαίνει ένα ανάλογο δυστύχημα σε αυτό το τμήμα; Στην πορεία από τη “Δουκίσσης Πλακεντίας” στο “Αεροδρόμιο”;» είπε ο Νίκος Χατζηνικολάου.
«Φαίνεται να υπάρχει ανθρώπινο λάθος» δηλώνει ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμων ατυχημάτων, στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.
Την πληροφορία επιβεβαίωσε και ο Ηλίας Τρευλός, μέλος της ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Όπως δήλωσε, «ένα κομμάτι λειτουργεί, ένα κομμάτι όχι στον άξονα αυτόν. Ακόμη και να λειτουργούσε αυτό το κομμάτι ακριβώς επειδή χθες έγιναν πολλές αναφορές με όλες αυτές τις απίστευτες παραλείψεις και τα κενά που υπάρχουν, δεν λύνεται το πρόβλημα. Ο έλεγχος της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζεται μόνο με 4-5 χιλιόμετρα. Πρέπει να είναι στο σύνολό του, σε πλήρη λειτουργία και να υπάρχει στο κέντρο ελέγχου συνολική εικόνα πού βρίσκεται η κάθε αμαξοστοιχία».