Σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη 01 Σεπτεμβρίου, η low-cost αεροπορική εταιρεία ανέφερε ότι θα κλείσει τη βάση της στην Αθήνα στις 29 Οκτωβρίου, τονίζοντας ότι η χρέωση των αεροδρομίων στην Ελλάδα είναι «δυσλειτουργική», καθώς «επιβραβεύει» τους Γερμανούς φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων [σ.σ. η Fraport] «που ελέγχουν ένα ζωτικό μέρος της ελληνικής εθνικής υποδομής εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης» στον τουρισμό.
«Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η ελληνική κυβέρνηση και οι Γερμανοί ιδιοκτήτες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτυγχάνουν να λειτουργήσουν αποδωτικά για τον ελληνικό λαό και την ελληνική οικονομία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Eddie Wilson.
Σύμφωνα με τη Ryanair, το αεροδρόμιο της Αθήνας μαζί με άλλα ελληνικά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται το «γερμανικό μονοπώλιο» της Fraport, δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο για την τόνωση της κίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο ή για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός περιόδου αιχμής και των συνδέσεων με την Αθήνα, η οποία θα έπρεπε να είναι ένας ακμάζων προορισμός όλο το χρόνο.
«Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πωληθούν τα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικές εταιρείες υψηλού κόστους είχε καταστροφικές επιπτώσεις στη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς αυτές οι ξένες εταιρείες εκμετάλλευσης αεροδρομίων ελέγχουν ασφυκτικά την ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και επιχειρηματικών πτήσεων και δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κίνηση», δήλωσε ο Wilson.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair πρόσθεσε ότι η ελληνική κυβέρνηση «ανεξήγητα» απέτυχε να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα αναπτυξιακά σχέδια της Ryanair για ένα πρόγραμμα ανάκαμψης του τουρισμού και για τη μείωση των μη ανταγωνιστικών τελών αεροδρομίου, προκειμένου να ανακάμψει η κίνηση, όπως έκαναν ήδη στην Κροατία, στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία και σε άλλες χώρες.
Η αεροπορική εταιρεία τονίζει ότι αντί να μειώσει τα τέλη και να θεσπίσει προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει έναν «φόρο ανάπτυξης αεροδρομίων» ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη μη ανταγωνιστικά.
«Ζητάμε εκ νέου από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, να απαντήσει στις γραπτές προτάσεις μας για την ανάπτυξη, στις οποίες προσφέρουμε να μεταμορφώσουμε την τουριστική αγορά της Ελλάδας τα επόμενα 5 χρόνια, διπλασιάζοντας την κίνηση σε 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός αιχμής, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και στηρίζοντας την αναγκαία περιφερειακή ανάπτυξη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair.
Η Ryanair ισχυρίστηκε ότι έχει υποβάλει στην ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του 2021 διάφορες προτάσεις ανάπτυξης που θα «μεταμορφώσουν πλήρως» τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα 5 χρόνια.
«Αυτή η αποτυχία δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο της βάσης μας στη Ρόδο αυτό το καλοκαίρι και τώρα μας ανάγκασε να κλείσουμε τη βάση μας στην Αθήνα αυτόν τον Οκτώβριο και να ανακατανείμουμε αυτή τη κίνηση σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία η Κύπρος και η Πορτογαλία», πρόσθεσε.
Πηγή: news.gtp.gr