«Το Υπουργείο Εξωτερικών αλλάζει, εκσυγχρονίζεται και πρωτοπορεί με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει μέσω των Προξενικών Αρχών. Ένας εικονικός βοηθός, με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, απαντά στις ερωτήσεις σου και σε καθοδηγεί 24/7, 365 μέρες τον χρόνο, από οποιαδήποτε συσκευή, μέσω των ιστοτόπων των Προξενικών Αρχών, του Facebook Messenger και του Viber, συνομιλώντας μαζί σου σε 19 γλώσσες» επισημαίνει το υπουργείο Εξωτερικών σε σημερινή ανάρτησή του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταυτόχρονα με την ανάρτηση σχετικού βίντεο στο κανάλι του στο
Στόχος της υπηρεσίας εικονικής υποβοήθησης είναι η βελτίωση και η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών των ελληνικών προξενικών αρχών, τόσο για τους Έλληνες πολίτες που κατοικούν ή βρίσκονται στο εξωτερικό όσο και για τους αλλοδαπούς, χωρίς να χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις προξενικές αρχές, για πολλές από τις προξενικές υπηρεσίες.
Ο εικονικός βοηθός έχει τον ρόλο του «ψηφιακού υπαλλήλου» και αλληλοεπιδρά με τον χρήστη, καταλαβαίνοντας και απαντώντας στις ερωτήσεις που τίθενται σε γραπτή γλώσσα, μέσω ψηφιακού καναλιού (Website Προξενικής Αρχής, Facebook Messenger ή Viber). Επίσης, προτείνει στον συναλλασσόμενο τις ενέργειες που πρέπει να κάνει, ανάλογα με την ερώτηση, σχετικά με κάθε προξενική υπηρεσία.
Οι γλώσσες στις οποίες λειτουργεί ο Virtual Assistant είναι: ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, αλβανικά, αραβικά, βουλγαρικά, ιαπωνικά, ιταλικά, κινεζικά, ολλανδικά, πολωνικά, πορτογαλικά, ρουμανικά, ρωσικά, σερβικά, σουηδικά, τουρκικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ