Περισσότερο από το ένα τρίτο των 100 κορυφαίων brands δεν έχουν χρησιμοποιήσει το Twitter για τις διαφημίσεις τους τις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων μάρκετινγκ της Washington Post – μια ένδειξη της αβεβαιότητας των διαφημιστών αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης του Twitter από τον δισεκατομμυριούχο, Έλον Μασκ.

Δεκάδες κορυφαίοι διαφημιστές στο Twitter, συμπεριλαμβανομένων 14 από τους κορυφαίους 50, σταμάτησαν τις διαφημίσεις λίγες εβδομάδες μετά τη…χαοτική εξαγορά της εταιρείας από τον Μάσκ, σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων της The Post από την Pathmatics, η οποία πραγματοποιεί αναλύσεις των τάσεων του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Οι διαφημίσεις για μάρκες blue-chip, συμπεριλαμβανομένων των Jeep και Mars candy, των οποίων οι εταίροι συγκαταλέγονταν στους 100 κορυφαίους διαφημιστές των ΗΠΑ, δεν έχουν εμφανιστεί στο Twitter τουλάχιστον από τις 7 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την ανάλυση. Ο Μασκ ανέλαβε την ιδιοκτησία του ιστότοπου στις 27 Οκτωβρίου.

«Η Mars άρχισε να αναστέλλει τις διαφημιστικές της δραστηριότητες στο Twitter στα τέλη Σεπτεμβρίου, όταν μάθαμε για ορισμένα σημαντικά περιστατικά ασφάλειας και καταλληλότητας επωνυμιών που επηρέασαν τις επωνυμίες μας», ανέφερε η Mars, η οποία, εκτός από την ομώνυμη σοκολάτα της, φτιάχνει και άλλα τρόφιμα καθώς και προϊόντα για κατοικίδια.

Η φαρμακευτική εταιρεία Merck, η εταιρεία δημητριακών Kellogg, η Verizon και η ζυθοποιία Samuel Adams Boston Beer έχουν επίσης σταματήσει τις διαφημίσεις τους τις τελευταίες εβδομάδες, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Pathmatics.

Η Pathmatics συλλέγει δεδομένα από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται σε ένα δείγμα χρηστών Twitter στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία υπολόγισε ότι οι διαφημίσεις κάθε κορυφαίου επαγγελματία μάρκετινγκ εμφανίζονταν δεκάδες εκατομμύρια φορές την εβδομάδα ή περισσότερες κατά τη διάρκεια των πιο πολυάσχολων εβδομάδων στον ιστότοπο, με ορισμένες από τις διαφημίσεις των διαφημιζόμενων να εμφανίζονται δισεκατομμύρια φορές κατά τη διάρκεια των έξι μηνών πριν από την παύση.

Η Wall Street θεωρούσε εδώ και καιρό ότι το Twitter κινήθηκε πολύ αργά όσον αφορά την προώθηση προϊόντων που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τη viral δημοσιότητά τους σε έσοδα. Και ενώ ο Μασκ προσπαθεί να μειώσει το κόστος και να βρει εναλλακτικές μορφές εσόδων, το Twitter εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διαφήμιση. Πέρυσι, σχεδόν το 90% των εσόδων της εταιρείας 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων προήλθε από διαφημίσεις, ενώ το υπόλοιπο προήλθε από αδειοδότηση δεδομένων και άλλες υπηρεσίες, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές καταθέσεις.

Εν τω μεταξύ, το Twitter απέλυσε πρόσφατα ορισμένους υπαλλήλους στο τμήμα πωλήσεών του, συνεχίζοντας τη μαζική έξοδο εργαζομένων, όπως ανέφερε αυτή την εβδομάδα η Wall Street Journal.

Οι έμποροι επανεξετάζουν το Twitter σε μια στιγμή χάους, καθώς ο Μασκ κάνει δραματικές αλλαγές τόσο στο προσωπικό όσο και στην πλατφόρμα. Ο δισεκατομμυριούχος περιέκοψε περίπου το μισό εργατικό δυναμικό και στη συνέχεια εξέδωσε τελεσίγραφο που ώθησε εκατοντάδες άλλους υπαλλήλους να παραιτηθούν, συμπεριλαμβανομένων πολλών που συμμετείχαν στη διασφάλιση ότι ο ιστότοπος ήταν απαλλαγμένος από περιεχόμενο με το οποίο οι διαφημιστές θα προτιμούσαν να μην συνδέονται. Τις ώρες αφότου ανέλαβε ο Μασκ, το Twitter βίωσε μια εισροή ρατσιστικών και αντισημιτικών αναρτήσεων που δοκίμασαν τα όρια των κανόνων του Twitter υπό έναν νέο ιδιοκτήτη που επί μήνες είχε δώσει σήμα ότι θα χαλαρώσει πολλές από τις πρακτικές ελέγχου περιεχομένου του Twitter.

Ο Matthew Quint, διευθυντής του Κέντρου για την Παγκόσμια Ηγεσία της Επωνυμίας στο Columbia Business School, είπε ότι πολλές εταιρείες υφίστανται «πίεση, από μια σειρά ενδιαφερόμενων μερών και καταναλωτών, να συνδέονται με περιεχόμενο που θεωρείται εμπρηστικό». Η πρόκληση για αυτούς και για το Twitter, είπε, είναι ότι ο Μασκ γίνεται «ένα πολύ ισχυρό αλλά εμπορικά αμφιλεγόμενο σύμβολο».

Ακόμη και πριν αναλάβει ο Μασκ, οι έμποροι αποσύρονταν από την ψηφιακή τους διαφήμιση καθώς οι ανησυχίες για την οικονομία πολλαπλασιάζονταν. Το χάος στο Twitter και η παύση της διαφήμισης έρχονται σε μια άβολη στιγμή: Οι τελευταίοι μήνες του έτους είναι γενικά όταν οι διαφημιστές αυξάνουν τις δαπάνες σε μια προσπάθεια να αιχμαλωτίσουν τη βιασύνη των εορταστικών αγορών και να σχεδιάσουν εκδηλώσεις prime-time όπως το Super Bowl, λένε οι ειδικοί. Φέτος, η πτώση στη διαφήμιση πλήττει επίσης το Twitter κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, μια εποχή που οι διαφημιστές μπορεί να ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν ένα διεθνές κοινό. Το 75% των χρηστών του Twitter είναι εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο Μασκ είχε μια εξελισσόμενη σχέση με marketeers και ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων. Στα τέλη του περασμένου μήνα, ο Μασκ δημοσίευσε στο Twitter μια επιστολή προς τους διαφημιστές, δηλώνοντας ότι ο ιστότοπος δεν θα μετατραπεί σε ένα «δωρεάν για όλους τοπίο κόλασης, όπου όλα μπορούν να ειπωθούν χωρίς συνέπειες!». Καθώς εμφανίστηκαν αναφορές ότι ο Μάσκ είχε παγώσει την πρόσβαση ορισμένων εργαζομένων στα εργαλεία ελέγχου περιεχομένου, κοινωνικές και πολιτικές ομάδες ώθησαν τους 20 κορυφαίους διαφημιστές του Twitter να πουν στον Μάσκ ότι θα ανέστειλαν τις καμπάνιες μάρκετινγκ εάν υπονομεύσει τα κοινοτικά πρότυπα του κοινωνικού δικτύου.

Λίγες μέρες αργότερα, ο Μασκ πραγματοποίησε μια δημόσια συνομιλία στο Twitter Spaces για τους διαφημιστές, στην οποία επανέλαβε ότι η εταιρεία δεν είχε κάνει καμία αλλαγή στις πολιτικές εποπτείας περιεχομένου και ότι η νέα ώθηση της εταιρείας να χρεώσει τους χρήστες 8$ για το πολυπόθητο «μπλε τικ», θα μείωνε το ποσοστό ρητορικής μίσους στην πλατφόρμα. Ο Μασκ διέκοψε το σχέδιο αφού κάποιοι χρησιμοποίησαν την υπηρεσία για να μιμηθούν επωνυμίες και διάσημους ανθρώπους. Στη συνέχεια καθυστέρησε να το επαναλανσάρει.

«Οι αποφάσεις του Μασκ τον τελευταίο μήνα ήταν ασταθείς και ανησυχητικές, αλλά αυτή η απόφαση είναι επικίνδυνη και απειλεί την αμερικανική δημοκρατία», έγραψε στο Twitter ο διευθύνων σύμβουλος της Anti-Defamation League, Τζόναθαν Γκρίνμπλατ. «Πρέπει να αναρωτηθούμε – μήπως είναι ώρα να φύγει το Twitter;»

Πηγή: Washington Post