Αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και τις νέες τεχνολογίες, η Αγορά του Φεστιβάλ παρουσίασε έναν νέο κύκλο δράσεων και υποστήριξε επιτυχημένες πρωτοβουλίες που πραγματοποιήθηκαν τόσο σε φυσικούς χώρους στη Θεσσαλονίκη, όσο και διαδικτυακά. Η φετινή Αγορά στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, καθώς περισσότεροι από 400 διεθνείς επισκέπτες συμμετείχαν στις εκδηλώσεις της.

Το κοινό καλωσόρισε η επικεφαλής της Αγοράς, Αγγελική Βέργου. «Ήταν ένα συναρπαστικό Φεστιβάλ και μια πολύ δραστήρια Αγορά. Ελπίζουμε να είχατε όλοι υπέροχες συναντήσεις, ουσιαστικές συζητήσεις και προβολές. Είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε τα γενναία έργα σας και να ευχαριστήσουμε τις δημιουργικές ομάδες. Σε αυτό το σημείο ας καλωσορίσουμε στη σκηνή τη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελιζ Ζαλαντό, και τον καλλιτεχνικό διευθυντή Ορέστη Ανδρεαδάκη».

Παίρνοντας τον λόγο, η Ελίζ Ζαλαντό είπε: «Αγαπητοί συνάδελφοι, ελπίζουμε να είχατε μια καλή και γόνιμη εμπειρία στην Αγορά του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, η οποία να ωφέλησε τις ταινίες σας, είτε βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης είτε βρίσκονται στη διαδικασία της τελικής διαμόρφωσης. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι επαγγελματίες μπορούν να ανταλλάσσουν ιδέες και να εργάζονται σε έναν ασφαλή και προσεγμένο χώρο, να ενθαρρύνουμε τον διάλογο και να υπερασπιζόμαστε όλες τις φωνές, απ’ όπου κι αν προέρχονται. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να βρεθούμε μαζί και να είμαστε ενωμένοι. Αυτό κάναμε τις τελευταίες ημέρες και σας ευχαριστούμε για άλλη μια φορά για την ενθουσιώδη συμμετοχή σας στην Αγορά και την αφοσίωσή σας στην τέχνη του ντοκιμαντέρ». Αμέσως μετά, προσέθεσε: «Πριν ξανασυναντηθούμε τον επόμενο χρόνο ή τον Νοέμβριο για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο 4ο Evia Film Project, το καλοκαιρινό φεστιβάλ που είναι προσηλωμένο στην οικολογία και τη βιωσιμότητα, που θα πραγματοποιηθεί στη Βόρεια Εύβοια το καλοκαίρι από τις 17 έως τις 21 Ιουνίου».

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Όλοι ανυπομονούμε ήδη για την Εύβοια, Ελίζ! Σας καλωσορίζουμε όλους, τι υπέροχο κοινό. Χάρηκα που είδα ότι για άλλη μία φορά η Αγορά ήταν τόσο ζωντανή, σαν κυψέλη. Τόσο ενεργητική και τόσο δραστήρια. Χάρηκα επίσης που είδα πολλούς παλιούς φίλους και συναδέλφους, καθώς και που γνώρισα νέους από όλο τον κόσμο. Συνεχίστε να φέρνετε τα συναρπαστικά σας έργα και ας ξανασυναντηθούμε εδώ στο επόμενο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Θέλω, επίσης, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα της Αγοράς και στους συνεργάτες της. Τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε συμβεί αν δεν ήσασταν όλοι εσείς», επισήμανε ο κ. Ανδρεαδάκης.

Στη σκηνή ανέβηκε ο συντονιστής της Αγοράς, Θάνος Σταυρόπουλος, ο οποίος ευχαρίστησε την ομάδα της Αγοράς. «Η ομάδα κάνει την Αγορά πραγματικότητα, με πολύ σκληρή δουλειά και αληθινή αγάπη. Για να τα καταφέρουμε στηριζόμαστε ο ένας στον άλλον σχεδόν για τα πάντα. Δεν είναι μόνο δουλειά, γελάμε πολύ, κουτσομπολεύουμε, βρίζουμε και πανικοβαλλόμαστε. Αντιμετωπίζουμε τις καταιγίδες και τις αναποδιές, και όταν τα καταφέρνουμε, είμαστε χαρούμενοι όλοι μαζί. Είναι οι υπέροχοι άνθρωποί της που κάνουν την Αγορά ένα ξεχωριστό μέρος: Ένα μεγάλο χειροκρότημα για την Έρρικα, την Έλενα, τη Δήμητρα, τη Ραφαέλα, την Ερμιόνη, τη Ζωή, την Άννα, τον Κωνσταντίνο και τη Χριστίνα, τη φανταστική ομάδα παραγωγής και τους κάμεραμεν, τους σπουδαίους εθελοντές μας και όλους τους συναδέλφους μας στο Φεστιβάλ, χωρίς τους οποίους τίποτα δεν θα λειτουργούσε τόσο καλά!».

Η Αγγελική Βέργου ευχαρίστησε με τη σειρά της «την επιτροπή επιλογής του Thessaloniki Pitching Forum, τους Laurien Ten Houten, Mitchell Harper, Ove Jensen, Thu Ha Nguyen Thi, τους συναδέλφους μας στα διεθνή και ελληνικά τμήματα, καθώς και τους θαυμάσιους μέντορες που έδωσαν ανατροφοδότηση στα επιλεγμένα έργα». Στη συνέχεια, ευχαρίστησε την επιτροπή επιλογής του Docs in Progress που αποτελείται από τις Kumjana Novakova και Dumitrita Pacicovschi, καθώς και την ομάδα της Αγοράς, το Ελληνικό και το Διεθνές πρόγραμμα. Επίσης, ευχαρίστησε για το AGORA XR Lab, τη Vassiliki Khonsari και τον Λάζαρο Μπουδακίδη που σχεδίασαν το Lab και επέλεξαν τα πρότζεκτ.

Και πρόσθεσε: «Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε όλους τους καθηγητές και τους μέντορες που προετοίμασαν τους κινηματογραφιστές και τους δημιουργούς και τους βοήθησαν να περάσουν παραγωγικές ημέρες στη διάρκεια της Αγοράς. Brigid O’Shea και Bronte Stahl, Gugi Gumilang, Ema Ryan Yamazaki, Ieva Ubele, Arkaitz Basterra, Zeynep Guzel, Ove Jensen, Peter Jaeger, Mila Turajlić, Vassiliki Khonsari, Tobey Coffey, Kathrine Fremming, Annette Mees και Κωνσταντίνα Σταυριανού. Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε τους χορηγούς των βραβείων μας, διότι κάθε βοήθεια, μικρή ή μεγαλύτερη, είναι πολύ σημαντική».

Tα βραβεία του Thessaloniki Pitching Forum:

Το Thessaloniki Pitching Forum είναι η πλατφόρμα συμπαραγωγής και συγχρηματοδότησης του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για δημιουργικά και τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ντοκιμαντέρ για παιδιά και σειρές ντοκιμαντέρ που προορίζονται για κινηματογραφική διανομή και τηλεοπτική προβολή..

Το φετινό Thessaloniki Pitching Forum παρουσίασε 14 πρότζεκτ σε ανάπτυξη, μεταξύ των οποίων βρίσκονται δύο σειρές, ένα ντοκιμαντέρ για παιδιά και ένα ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων, από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

διεθνής επιτροπή του Thessaloniki Pitching Forum, που αποτελείται από τους:

Λεωνίδας Κωνστανταράκος | Παραγωγός, Alaska Films – Ελλάδα
Marianne Ostrat | Παραγωγός & Ιδρύτρια, Alexandra Film – Εσθονία
Nora Philippe | Επικεφαλής Προγράμματος, EURODOC – Γαλλία

απένειμε τα ακόλουθα βραβεία.

Το βραβείο IEFTA για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ σε Ανάπτυξη, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ. Ο Gary Springer και Saam Jourabchi από την IEFTA ανέβηκαν στη σκηνή για να απονείμουν το βραβείο στο ντοκιμαντέρ:

HIGHWAYS OF HOPE
Σκηνοθεσία: Alexa Bakony, Παραγωγή: Gábor Osváth, Veronika Gál – Filmfabriq Ltd., Ουγγαρία
Σκεπτικό: Ένα πρότζεκτ που βρίσκεται στο αρχικό στάδιο ανάπτυξης, με μια νέα γυναίκα στο τιμόνι, το οποίο υπόσχεται να υπερβεί τα ευρωπαϊκά σύνορα και να καταρρίψει τα ινδικά στερεότυπα για τις μουσουλμανικές μειονότητες, μέσα από μια ιστορία χειραφέτησης γεμάτη ενέργεια. Μάς συνεπήρε ο κεντρικός χαρακτήρας που αντιμετωπίζει έναν σκοτεινό κόσμο με νεανική ευεξία και αισιοδοξία. Η κριτική επιτροπή θέλει να δώσει ώθηση στη δημιουργική και οικονομική ανάπτυξη αυτού του πρότζεκτ, απονέμοντάς του το βραβείο IEFTA.

Ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής απονεμήθηκε στο πρότζεκτ:

BUGBOY
Σκηνοθεσία: Λουκάς Παλαιοκρασσάς, Παραγωγή: Ρέα Αποστολίδη – Anemon, Executive producer: Μαντλέν Αβραμούση, Συμπαραγωγή: Maria Stevnback Westergren – Toolbox, Adam Leibovitz – Flach Film Productions, Ελλάδα, Δανία, Γαλλία
Σκεπτικό: Μια μοναδική, χαρούμενη και τρυφερή ταινία ενηλικίωσης, σε παραγωγή μιας πολύ έμπειρης ομάδας, που βρίσκεται κοντά στο στάδιο της ολοκλήρωσης – ανυπομονούμε να τη δούμε στην οθόνη πολύ σύντομα!

Το Βραβείο ΕΡΤ – Thessaloniki Pitching Forum, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, απονεμήθηκε από την Τζένη Βαφάκου, Διευθύντρια Τηλεοπτικού Προγράμματος ΕΡΤ ΑΕ, στο ντοκιμαντέρ:
MAMA KLORIN
Σκηνοθεσία: Doreida Xhogu, Παραγωγή: Μίνα Ντρέκη – MARNI FILMS, Ελλάδα
Σκεπτικό: Το Mama Klorin είναι ένα υποσχόμενο ταξίδι σε μια ακραία υπο-εκπροσωπούμενη κοινότητα μεταναστριών γυναικών που εργάζονται ως καθαρίστριες στην Ελλάδα. Κινηματογραφημένο με αγάπη και αξιοπρέπεια από την κόρη μίας από αυτές τις γυναίκες, αυτό το πολυεπίπεδο πρότζεκτ παλεύει να προσδώσει ορατότητα σε ένα κατεξοχήν αόρατο επάγγελμα.

Το βραβείο EURODOC, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ και VIP συνδρομή μέλους, απονεμήθηκε από τον Λεωνίδα Κωνστανταράκο στο ντοκιμαντέρ:
TAKEN BY THE WHITE MAN
Σκηνοθεσία: Ana Sofia Fonseca, Παραγωγή: Daniella Rice, Ana Sofia Fonseca – Carrossel Produções, Πορτογαλία
Σκεπτικό: Το Taken by the White Man αφηγείται μια συγκινητική και ξεχωριστή ιστορία παλιννόστησης, ερευνητικής -και συνάμα προσωπικής- επανοικειοποίησης και επανόρθωσης, έχοντας στο πίσω φόντο τη φρίκη της πορτογαλικής αποικιοκρατίας στη Μοζαμβίκη και τη σύγχρονη εκδοχή της δουλείας. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ συνιστά επίσης μια απίθανη ευκαιρία για μια παγκόσμιας κλίμακας συμπαραγωγή Βορρά και Νότου.

To βραβείο της DAE – Documentary Association of Europe Award, που περιλαμβάνει συμβουλευτικές υπηρεσίες και δωρεάν συνδρομή, απονεμήθηκε από την Brigid O’Shea σε δύο ντοκιμαντέρ:

THE LAST SUMMER

Σκηνοθεσία: Jan Jurczak & Eleanora Iadkouskaya, Παραγωγή: Frieder Schlaich – Filmgalerie 451, Γερμανία

και

LIFE ON PAUSE

Σκηνοθεσία: Anthoniy Hristov, Παραγωγή: Svetla Turnin – Documentary Media Foundation, Βουλγαρία

Σκεπτικό: Με στόχο να προσφέρει στα δύο αυτά πρότζεκτ υποστήριξη προκειμένου να βρουν τις κατάλληλες δημιουργικές και χρηματοδοτικές διεξόδους, η κριτική επιτροπή βραβεύει τα The Last Summer και Life on Pause με δύο βραβεία συμβουλευτικών υπηρεσιών από την DAE. Το Life on Pause είναι ένα θαρραλέο πρότζεκτ, το οποίο ρίχνει φως στη νομική μάχη για τα δικαιώματα των trans ατόμων στη Βουλγαρία, η οποία απηχεί έντονα τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ συγχρόνως είναι βαθιά και δικαίως ριζωμένη στην κοινότητα που αναπαριστά. Προικισμένο με αφτιασίδωτη και εκρηκτική ενέργεια, το The Last Summer ρίχνει μια οικεία και συγκινητική ματιά στο τι σημαίνει να περνά κανείς την εφηβεία σε καιρό πολέμου.

Το βραβείο Aylon Productions Digital Services (Υψηλής ποιότητας ψηφιακή μεταφορά αρχειακού υλικού, διάρκειας μίας ώρας) απονεμήθηκε από την Έρρικα Ζαχαροπούλου στο ντοκιμαντέρ:

MY AUNTIES

Σκηνοθεσία: Hazal Hanquet, Παραγωγή: Aslihan Altuğ, Anna Maria Aslanoğlu – Istos Film, Τουρκία

Σκεπτικό: Μια διαγενεακή ιστορία ειπωμένη μέσα από πολύτιμα αρχεία που καταγράφουν μια θαρραλέα queer ερωτική ιστορία που υπερβαίνει τον χρόνο, την ίδια στιγμή που διερευνά τις οικογενειακές δυναμικές αλλά και τα εναλλακτικά πρότυπα αγάπης και συγγένειας στη σύγχρονη Τουρκία.

Στο πλαίσιο της Αγοράς του 27ου ΦΝΘ απονεμήθηκαν και μια σειρά από ανεξάρτητα βραβεία:

Το Onassis Culture, στηρίζοντας με συνέπεια την ανάπτυξη του ανεξάρτητου ελληνικού κινηματογράφου, στο πλαίσιο συνεργασίας του με το Φεστιβάλ, τιμά με το Onassis Film Award (5.000 ευρώ) ένα από τα ελληνικά πρότζεκτ που συμμετέχουν στο Thessaloniki Pitching Forum ή στο Agora Docs in Progress. Το Onassis Film Award  απονεμήθηκε από την Ελιζαμπέτα Γεωργιαδου σε ντοκιμαντέρ που συμμετείχε στο Thessaloniki Pitching Forum:

BUGBOY
Σκηνοθεσία: Λουκάς Παλαιοκρασσάς, Παραγωγή: Ρέα Αποστολίδη – Anemon, Executive producer:

Μαντλέν Αβραμούση, Συμπαραγωγή: Maria Stevnback Westergren – Toolbox, Adam Leibovitz – Flach Film Productions, Ελλάδα, Δανία, Γαλλία

Σκεπτικό:
To Onassis Film Award απονέμεται σε ένα ντοκιμαντέρ για τη διαφορετικότητα και την ενηλικίωση, για όλα τα «ασήμαντα» που έχουν σημασία, για τον μικρό, αόρατο κόσμο που πολλές φορές αγνοούμε. Μια ιδιαίτερη ιστορία, με φρέσκια ματιά και τρυφερότητα στην κινηματογράφηση. Το Onassis Film Award απονέμεται στην ταινία Bugboy του Λουκά Παλαιοκρασά και συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 5.000 ευρώ για την ανάπτυξη της ταινίας.

Το βραβείο Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου προσφέρει δωρεάν συμμετοχή στο Doc Lab, ένα πρόγραμμα ανάπτυξης σεναρίων ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο του προγράμματος MFI Script 2 Film, όπου αναπτύσσονται σενάρια για 35 ταινίες μεγάλου μήκους. Το πρόγραμμα αποτελείται από ένα εργαστήριο συγγραφής σεναρίου διάρκειας δύο εβδομάδων στο νησί της Νισύρου, στα τέλη Ιουνίου και στις αρχές Ιουλίου, καθώς και από μια ακόμη συνάντηση διάρκειας μίας εβδομάδας, τον Οκτώβριο, στη Ρόδο.

Το βραβείο απονεμήθηκε από τη διευθύντρια του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου, Αποστολία Παπαϊωάννου στο ντοκιμαντέρ:

OH, HEART DON’T BE AFRAID

Σκηνοθεσία: Ana Kvichidze, Παραγωγή: Avtandil Khorava – Moonbow Production, Συμπαραγωγή: Natalia Imaz – Parabellum films, Mariam Bitsadze – 17/07 Productions, Niko Mikadze – Murman Original Pictures, Γεωργία, Γερμανία

Σκεπτικό: Από την ίδρυσή του, το 2000, το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, μέσα από το διεθνές πρόγραμμα MFI Script 2 Film Workshops, έχει υποστηρίξει την ανάπτυξη περισσότερων από 500 κινηματογραφικών πρότζεκτ. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που το Doc Lab, που ξεκίνησε τη λειτουργία του μόλις πριν έξι χρόνια, έχει ήδη να επιδείξει έναν σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη ντοκιμαντέρ. Αυτή τη χρονιά, πέντε ταινίες στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ είχαν συμμετάσχει στο παρελθόν στο Doc Lab του ΜΙΚ. Πολλές ευχαριστίες στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, και ιδιαίτερα στην Αγορά, για τη στενή και αποδοτική μας συνεργασία τα τελευταία 17 χρόνια, αλλά και για τη σπουδαία δουλειά που υλοποιούν στην κινηματογραφική βιομηχανία. Εις μνημην του ιδρυτή του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου , η υποτροφία θα ονομάζεται πλέον βραβείο Γιώργος Καλογερόπουλος.  Αναγνωρίζοντας την ξεχωριστή του σεναριακή κατάστρωση, τους μοναδικούς χαρακτήρες που πλάθει, τη βαθιά του σύνδεση με την κοινωνική πραγματικότητα, καθώς και την ποιητική κινηματογραφική του προσέγγιση, είναι μεγάλη μας τιμή να απονείμουμε το βραβείο στο πρότζεκτ Oh, Heart Don’t Be Afraid των Ana Kvichidze και Avtandil Khorava.

To βραβείο DOK Leipzig Accelerator δίνει τη δυνατότητα σε ένα πρότζεκτ να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Open Program, ενώ προσφέρει δύο δωρεάν διαπιστεύσεις και διαμονή, για τον Οκτώβριο του 2025. Το βραβείο απονεμήθηκε από την Nadja Tennsted στην ταινία:

MY AUNTIES
Σκηνοθεσία: Hazal Hanquet, Παραγωγή: Aslihan Altuğ, Anna Maria Aslanoğlu – Istos Film, Τουρκία

Σκεπτικό: To πρότζεκτ μάς συστήνει σε δύο ελεύθερα πνεύματα, δύο τολμηρές και γενναίες γυναίκες από την Κωνσταντινούπολη. Απολαύστε τις «θείες» της σκηνοθέτη, η οποία φέρνει την ιστορία της σαραντάχρονης queer σχέσης τους στις οθόνες μας. Με μεγάλη χαρά και βαθύ θαυμασμό τόσο για τη γενναιότητα των πρωταγωνιστών όσο και για την αφοσίωση που επέδειξε η ομάδα της ταινίας, απονέμουμε το DOK Leipzig Accelerator Award στο πρότζεκτ My Aunties, σε σκηνοθεσία Hazal Hanquet και σε παραγωγή Aslihan Altuğ και Anna Maria Aslanoğlu.

Ακολουθούν τα βραβεία Agora Docs in Progress:

Στo πλαίσιο του Docs in Progress της Αγοράς του 27ου ΦΝΘ, 10 πρότζεκτ από τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο παρουσιάστηκαν σε κλειστές συνεδρίες αποκλειστικά σε καλεσμένους επαγγελματίες του χώρου, σε παραγωγούς, sales agents, διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ.

Τη διεθνή επιτροπή των Docs in Progress αποτελούν:

Anna Glogowski | Σύμβουλος & Επιμελήτρια προγράμματος – Γαλλία

Marcella Jelic | Sales & Acquisitions, Split Screen & Theatrical distribution coordinator, Restart – Κροατία

Basil Tsiokos | Senior programmer, Sundance Film Festival – ΗΠΑ

Το βραβείο 2|35 Post-Production απονέμεται από την Anna Glogowski στο ντοκιμαντέρ:

MAGMA

Σκηνοθεσία: Mia Bendrimia, Παραγωγή: Kira Simon-Kennedy – Nazar Films, Γαλλία, Αλγερία

Σκεπτικό: Για την επιδέξια ικανότητά του να μεταμορφώνει επιτυχώς την ανείπωτη ιστορία μιας οικογένειας και το ανεπίλυτο διαγενεακό τραύμα σε μία συναρπαστική έρευνα αντιφατικών αφηγήσεων που αποκαλύπτουν τόσο τις ιστορίες που λέμε στους εαυτούς μας όσο και εκείνες με τις οποίες αρνούμαστε να εμπλακούμε, σε προσωπικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο, το βραβείο Two Thirty-Five (2|35) απονέμεται στο πρότζεκτ Magma από τη σκηνοθέτιδα Mia Bendrimia και σε παραγωγή Kira Simon-Kennedy.

Το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (ΕΚΚΟΜΕΔ) – Creative Greece, που αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ, απονεμήθηκε από την Αθηνά Καρτάλου, Γενική Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Κινηματογράφου, στο πρότζεκτ:

ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ

Σκηνοθεσία: Ελπίδα Νίκου, Rodrigo Hernandez, Παραγωγή: Γιούρι Αβέρωφ, Ρέα Αποστολίδη – Anemon Productions, Συμπαραγωγή: Maaike Neve, Esther Van Driesum – Bind Film, Victor Ede – Cinephage, Boris Despodov – Arthouse Blockbusters, Ελλάδα, Ολλανδία, Γαλλία, Βουλγαρία

Σκεπτικό: Για τη δημιουργία ενός ζεστού, παιχνιδιάρικου και αισιόδοξου πορτρέτου φιλίας και της υπόσχεσης των ονείρων, καθώς και για τη διατύπωση ανεξερεύνητων και παγκοσμίου απήχησης ζητημάτων ταυτότητας και αίσθησης του ανήκειν σε μετανάστες δεύτερης γενιάς, το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (ΕΚΚΟΜΕΔ) – Creative Greece απονέμεται στο Εντός Έδρας σε σκηνοθεσία Ελπίδας Νίκου και Rodrigo Hernandez και σε παραγωγή των Γιούρι Αβέρωφ και Ρέας Αποστολίδη.

Το βραβείο της εταιρείας Νεανικό Πλάνο για τον υποτιτλισμό προς τα ελληνικά, αγγλικά ή τα γαλλικά απονέμεται από την Κατερίνα Ζαμπέλη στο πρότζεκτ:

TOWER, SUN AND THE SEVEN OF WANDS
Σκηνοθεσία: Tanya Vikhreva, Σενάριο: Aleksander Rodionov, Παραγωγή: Maria Gavrilova – Marx Film GE, Γεωργία

Σκεπτικό: Για την απροσδόκητη, ανορθόδοξη και συχνά αφοπλιστικά χιουμοριστική ματιά που φέρνει στον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, η οποία επικεντρώνεται στις αποκλίνουσες προοπτικές των κατοίκων της κατεχόμενης Κριμαίας, διερευνώντας την καταλυτική επιρροή αφενός των δεισιδαιμονιών και αφετέρου της ρωσικής προπαγάνδας, το βραβείο υποτιτλισμού του Νεανικού Πλάνου απονέμεται στο πρότζεκτ Tower, Sun and the Seven of Wands σε σκηνοθεσία της Tanya Vikhreva και σε παραγωγή Maria Gavrilova.

AGORA XR Lab

Το AGORA XR Lab είναι η νέα πρωτοβουλία της Αγοράς, ένα εργαστήριο αφιερωμένο σε πρότζεκτ XR και new media σε ανάπτυξη. Σχεδιάστηκε για ανερχόμενους δημιουργούς που επιθυμούν να εξερευνήσουν νέες μορφές αφήγησης τόσο στην μυθοπλασία όσο και στο ντοκιμαντέρ, στοχεύοντας στη διερεύνηση των ορίων του οπτικοακουστικού έργου στην ψηφιακή εποχή.

Το Βραβείο Beldocs XR Academy, το οποίο προσφέρει διαμονή και διαπίστευση σε ένα πρότζεκτ στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Σερβίας, το Μάιο του 2025, απονεμήθηκε από την Andrijana Sofranic στο πρότζεκτ:

IMAGINE FAREWELL STATION

Δημιουργική ομάδα: Αριστοτέλης Μαραγκός & Δημήτρης Δεληνικόλας, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Κουκούλης – Πlankton films, Συμπαραγωγή: Δημήτρης Δεληνικόλας – Emptyfilm, Ελλάδα

Σκεπτικό: Αυτό το έργο διερευνά την ευθραυστότητα της μνήμης και την ανεπάρκεια της γλώσσας μέσω μιας διαδραστικής εμπειρίας ταξιδιού στο χρόνο. Ανακατασκευάζοντας μια ξεθωριασμένη παιδική ανάμνηση, δημιουργεί ένα ποιητικό ταξίδι ανάμνησης και απώλειας. Η καινοτόμος χρήση περιγραφικού υλικού το καθιστά έναν όμορφο διαλογισμό πάνω στις προσπάθειές μας να κατανοήσουμε το παρελθόν. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσκαλέσουμε το Imagine Farewell Station στο XR Academy.

Το Βραβείο NewImages Festival, το οποίο προσφέρει μια θέση στο XR Market του σε ένα πρότζεκτ (Απρίλιος 2025) απένειμε η Ραφαελα Καραγιαννη στο πρότζεκτ:

BITXO
Δημιουργός: Lau Maquedano, Παραγωγή: Alberto López Garrido – Lamola Studios, Valet Siv Manrique – Piragna Animación & Lau Maquedano, Συμπαραγωγή: Natxo Carrasco – HD Studio, Rubén Coca – Artyc Content, Ισπανία, Κολομβία

Τα βραβεία Agora Boost

Το βραβείο Crew United Prize, που περιλαμβάνει μια πενταετή συνδρομή στην Crew United Platform σε συμμετέχοντα/συμμετέχουσα στο Agora Boost απονεμήθηκε από την Ίριδα Ασημακοπούλου στο πρότζεκτ:

THE GROUNDSKEEPER

Σκηνοθεσία: Ηώ Χαβιαρά & Μιχάλης Καστανίδης, Παραγωγή: Αλέξης Αναστασιάδης – FRENEL, Συμπαραγωγή: Ηώ Χαβιαρά & Μιχάλης Καστανίδης – Fabula Productions, Ελλάδα

Σκεπτικό: Κατ’ αρχήν, θα θέλαμε να συγχαρούμε όλες/-ους τις/τους σκηνοθέτριες/-τες και παραγωγούς! Κάθε project, αν και σε αρκετά διαφορετικό στάδιο ανάπτυξης το ένα από το άλλο, έχει τα δικά του δυνατά σημεία και τη δική του γοητεία, και είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσουμε μόνο ένα από όλα. Η αποβιομηχανοποίηση, η μνήμη –συλλογική και ατομική–, καθώς και ο ρόλος που ο χώρος παίζει σε αυτήν, αλλά και η αναγνώριση κάποιου/κάποιας του ρόλου που διαδραματίζει η εργασία του/της στην παραγωγή μαζικής καταστροφής (θυμίζοντάς μας εδώ και το έργο του Χαρούν Φαρόκι) είναι κάποιες από τις θεματικές που μας προσκαλεί το The Groundskeeper να κοιτάξουμε. Και οι οποίες είναι πάντα επίκαιρες. Τις θερμότερες ευχές μας σε όλα τα πρότζεκτ!

Το Guidance Award της Paradiddle Pictures, που απονέμεται σε πρότζεκτ που συμμετέχει στην ενότητα Agora Boost και προσφέρει συμβουλευτική συνεδρία για τα επόμενα βήματα προς την ολοκλήρωση του πρότζεκτ, απονεμήθηκε από τον Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη στο πρότζεκτ:

MAGIC WHISTLE

Σκηνοθεσία:  Αβραάμ Γκουτσελούδης & Αλέξανδρος Κατσής, Παραγωγή: Φωτεινή Οικονομοπούλου – OhMyDog Productions, Ελλάδα

Σκεπτικό: Με τη μουσική ως βαρυσήμαντο συστατικό, υπάρχει πάντα η δυνατότητα να διηγηθεί κανείς μια συναισθηματική και καθηλωτική ιστορία. Για να εξερευνήσουμε σε βάθος το πλήρες εύρος των δυνατοτήτων της μουσικής, αλλά και το σύμπαν της ιστορίας του πρότζεκτ, το Guidance Award της Paradiddle Pictures απονέμεται στο Magic Whistle.

 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.