«Αυτό που θα απελευθερώσει τις γυναίκες από τον ανδρικό έλεγχο είναι η πλήρης εξάλειψη του συστήματος χρήματος-εργασίας, όχι η επίτευξη οικονομικής ισότητας με τους άνδρες μέσα σε αυτό». Αυτή η αναρχική φράση ανήκει στην σκληροπυρηνική φεμινίστρια Βαλερί Σολάνας, η οποία μέσα από το SCUM Manifesto της διαμόρφωσε μια ακραία και αφοριστική ιδεολογία εναντίον του ανδρικού φύλου. Το ντοκιμαντέρ του Netflix «Τα ημερολόγια του Άντι Γουόρχολ», ξεκινάει από το σημείο που ο πάπας της ποπ δέχεται την επίθεση δολοφονίας από την Βαλερί. Το Factory ήδη υπάρχει και η ζωή του Άντι είναι ένα ξέφρενο πάρτι με ουσίες, δημιουργία και ανυπέρβλητο ταλέντο. Πολλά εκκολαπτόμενα ταλεντάκια τον φλερτάρουν για να πάρουν λίγη από τη χρυσόσκονή του, για να βγουν στο φως που αυτός μπορεί να τους φέρει.
«Οι άνδρες πρέπει να θανατωθούν. Είναι βδελύγματα. Το σπέρμα τους πρέπει να δηλητηριαστεί». Αυτά είναι τα λόγια, της Βαλερί Σολάνας, με το διαταραγμένο βλέμμα, λίγη ώρα μετά τη σύλληψη της, στο Factory, δηλώνοντας αμετανόητο μίσος για τον Γουόχολ, τον οποίο πυροβόλησε και τραυμάτισε σοβαρά στην κοιλιά.
Όλα ξεκίνησαν από ένα χαμένο χειρόγραφο του δικού της θεατρικού έργου με τίτλο «Up Your Ass», το οποίο είχε δώσει στον Άντι για να το κρίνει και αυτός το αντιμετώπισε με απόλυτη αδιαφορία ομολογώντας ότι το έχασε
Στο νοσοκομείο ο Γουόρχολ θεωρήθηκε κλινικά νεκρός, αλλά με την επέμβαση ενός γιατρού τελικά σώθηκε. Όμως, η υγεία του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια: για το υπόλοιπο της ζωής του φορούσε κορσέ για να μειώνει τους πόνους από τα τραύματα κι ενίοτε οι πληγές του μάτωναν από τις κινήσεις του σώματός του.
Λέγεται ότι οι αστυνομικοί που κλήθηκαν στο σημείο δεν μπόρεσαν να ξεχάσουν το βλέμμα της. Το μίσος της ξεχείλιζε, έμοιαζε με ψυχοπαθή που ζητούσε λύτρωση. «Γιατί το έκανες αυτό; Αφού σε είχε βάλει και σε κάποια ταινία του;» τη ρώτησαν αργότερα οι αρχές. «Και τι με αυτό;» απάντησε με ψυχρότητα.
Όλα ξεκίνησαν από ένα χαμένο χειρόγραφο του δικού της θεατρικού έργου με τίτλο «Up Your Ass», το οποίο είχε δώσει στον Άντι για να το κρίνει και αυτός το αντιμετώπισε με απόλυτη αδιαφορία ομολογώντας ότι το έχασε, δε γνώριζε που είναι. Η Βαλερί τα πήρε, ζήτησε να αποζημιωθεί, αλλά εκείνος την αγνόησε. Ήταν τόσοι πολλοί αυτοί που τον τριγύριζαν για ρόλους. Δεν ήταν η μόνη. Για να την ξεφορτωθεί της έδωσε δύο μικρούς ρόλους σε δύο ταινίες του. Το χειρόγραφο, η αλήθεια είναι, βρέθηκε πολλά χρόνια μετά σε μία κούτα με προσωπικά αντικείμενα του Γουόρχολ.
Η Σολάνας παραδόθηκε με υπερηφάνεια και μεγάλη ικανοποίηση στις αρχές και δήλωσε ότι στράφηκε εναντίον του «γιατί δεν άντεχα τον έλεγχο που ασκούσε πάνω μου». Διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια παρανοϊκού τύπου και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλακή, συνυπολογιζόμενου του χρόνου εγκλεισμού της σε ψυχιατρική κλινική. Πέθανε από πνευμονία στις 25 Απριλίου του 1988, σε ηλικία 52 ετών στο Bristol Hotel του Σαν Φρανσίσκο.
Όπως ήταν αναμενόμενο τα έργα της έγιναν διάσημα, μετά την απόπειρα δολοφονίας του Άντι Γουόρχολ.