Τι σας προτείνουμε να δείτε απόψε στο σπίτι:

“Αυτή η Νύχτα Μένει”, του Νίκου Παναγιωτόπουλου • 22:00 ΕΡΤ1
Ένα πολυβραβευμένο κοινωνικό-αισθηματικό δράμα σε σκηνοθεσία Νίκου Παναγιωτόπουλου. Υπόθεση: Ο Ανδρέας και η Στέλλα ζουν τον έρωτά τους στην Αθήνα του τέλους της χιλιετίας. Η επιθυμία της Στέλλας να γίνει τραγουδίστρια την οδηγεί στα νυχτομάγαζα της επαρχίας, ενώ ο Αντρέας προσπαθεί να συνεχίσει τη ζωή του δουλεύοντας στη συνοικιακή ΕΒΓΑ που διατηρεί. Όμως, πολύ σύντομα μετανιώνει για τον χωρισμό τους και αποφασίζει να την αναζητήσει, ξεκινώντας ένα οδοιπορικό στη σκληρή πραγματικότητα της επαρχιακής νύχτας.
Ώσπου, οι δρόμοι τους διασταυρώνονται και ο κίνδυνος τους ενώνει… Πρωταγωνιστούν οι Νίκος Κουρής, Αθηνά Μαξίμου, Ζωή Ναλμπάντη, Κώστας Μακρόπουλος, Θανάσης Βισκαδουράκης, Γιάννης Ροζάκης, Γιώργος Διαλεγμένος, Θάνος Αλεξανδρής.

“Ο Μιλού τον Μάη”, του Λουί Μαλ • 22:00 ΒΟΥΛΗ
Μια οικογένεια Γάλλων μεσοαστών συγκεντρώνεται σ’ ένα κτήμα της Νοτιοανατολικής Γαλλίας για να κηδεύσει την αποθανούσα γιαγιά, όμως τα γεγονότα του Μάη του 68 και η γενική απεργία που ξεσπά σε όλη τη χώρα δεν επιτρέπουν την έγκαιρη τέλεση της κηδείας. Σκηνοθεσία: Λουί Μαλ. Με τους Μισέλ Πικολί Μίου Μίου, Μισέλ Ντισοσουά.

“The Fabelmans”, του Στίβεν Σπίλμπεργκ • 22:00 Novacinema 1
Ο μικρός Σαμ έχει παρακολουθήσει το “Greatest Show on Earth” του Σέσιλ Ντε Μιλ. Ποιο είναι το κυρίαρχο ένστικτο που ενεργοποιείται σε αυτήν την πρώτη του επαφή; Θεωρώ πως είναι κάτι μεταξύ άμυνας και αυτοσυντήρησης, που προκύπτει αφενός από το δέος μπροστά στην μεγάλη οθόνη και τον φόβο απέναντι στο περιεχόμενο. Αυτές οι δύο έννοιες όμως έρχονται να σημαδέψουν τη διαδρομή του πρωταγωνιστή μας. Από εκείνη τη στιγμή κι αφού τα χέρια του πιάνουν, θα ασχοληθεί με την κινούμενη εικόνα και στο βάθος θα ονειρεύεται βήμα βήμα πως μπορεί να γίνει ένας σπουδαίος σκηνοθέτης. Καθώς αναπτύσσεται η πλοκή στο προσκήνιο έρχονται τα μέλη της οικογένειάς του. Ο «καριερίστας» πατέρας στον κλάδο της τεχνολογίας, η μητέρα που έπνιξε τις καλλιτεχνικές της πτυχές για να ακολουθήσει κι ο φίλος της οικογένειας, που είχε πάντα έναν «υποστηρικτικό» ρόλο. Σε αυτήν την πορεία θίγονται ευαίσθητα ζητήματα όπως τα ερεθίσματα που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους από τη νηπιακή ηλικία, η σχέση πατέρα-γιου με τις ιδιαιτερότητές της, το πάθος για την καταξίωση («δεν είναι χόμπυ μπαμπά»), ο αντισημιτισμός και η ανάδειξη ενός ατόφιου ταλέντου (καταλυτική η παρουσία του θείου που γιγαντώνει το εγώ του εκκολαπτόμενου αστέρα). Όταν ο Σπίλμπεργκ σου παραδίδει τη σκυτάλη πάει να πει πως σε εμπιστεύεται. Ο λόγος για τον Γκάμπριελ Λα Μπελ που αποτελεί και την αποκάλυψη του φιλμ ως Σάμι (κι όχι Στίβεν). Τον πλαισιώνουν εξαιρετικά η Μισέλ Γουίλιαμς και οι Πολ Ντεϊνό – Σεθ Ρόγκεν, ενώ από την αναφορά μας δε θα μπορούσε να λείψει η παρουσία του Ντέιβιντ Λιντς ως Τζον Φορντ στο φινάλε. «Στη σκιά πνίγει τα όνειρά μας η ζωή που τρέχει πολύ γρήγορα». Κι όμως κάποιοι καταφέρνουν να διεκδικήσουν και να πάρουν όσα αξίζουν. Οι δυσκολίες στις ανθρώπινες σχέσεις σφυρηλατούν τους χαρακτήρες και όταν έρθει η ώρα τα αντανακλαστικά είναι υποδειγματικά.

“Η Βασίλισσα της Κυψέλης”, της Μπλέρτα Μπασόλι • Cinobo
Μία άξια γυναίκα η Φαριγιέ ή Φαριέ μεγαλώνει τα δύο της παιδία και φροντίζει τον πεθερό της σε συνθήκες ένδειας. Προσπαθεί να πατήσει στα πόδια της με το βλέμμα στο μέλλον. Δε διστάζει να συγκρουστεί με την πατριαρχική κοινωνία ενηλικιωμένων που την περιβάλλει. Οδηγεί, εργάζεται, αποφασίζει να μη ξαναπαντρευτεί και στήνει τη δική της επιχείρηση με ανορθόδοξα μέσα. Ένα όνειρο ζωής σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον συνεργασίας. Mόνη στη αρχή με πείσμα, υπομονή κι επιμονή. Έτοιμη να ακούσει πολλά και να υποστεί περισσότερα. “Ό,τι κάνεις καλό ή κακό πρέπει να ξέρεις πως μας χαρακτηρίζει”. Μάχη μέχρι εσχάτων με όσα μέσα διαθέτει. H παράλληλη ενασχόλησή της με τα μελίσσια που θύμισε το “Ηoneyland” που πριν δύο χρόνια έφτασε μέχρι την τελική πεντάδα τόσο για το OSCAR Διεθνούς ταινίας, όσο και γι΄αυτό του καλύτερου ντοκιμαντέρ. Kαι εκείνο είχε ξεκινήσει τη διαδρομή του από το Sundance νομίζω. Το μοτίβο “χωρισμού” στο νερό επαναλαμβάνεται δύο ή τρεις φορές. Όσο δυνατή κι αν δείχνει, πονάει, υποφέρει. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Η ηγεσία δε έχει τη διάθεση να σκαλίσει παλιές πληγές. Το παρελθόν όμως στοιχειώνει το χωριό που περιμένει κι ελπίζει. Σιγά σιγά οι γυναίκες αντιλαμβάνονται το μέγεθος του εγχειρήματος και τις πραγματικές προθέσεις της Φαριέ. Βοηθούν η καθεμία όπως μπορεί. Ένα κύμα αλληλεγγύης υψώνεται απέναντι στα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Η άξια μάνα, σύζυγος, “κόρη” καταφέρνει όχι μόνο να κρατήσει την ισορροπία στο σπίτι της, αλλά θα λέγαμε πως βάζει σε τάξη ολόκληρη την περιοχή της, δημιουργώντας έναν συνεταιρισμό. Τώρα πια έχει τη δύναμη να πατήσει στα πόδια της, να κλοτσήσει, να ανταποδώσει κάθε είδους χτύπημα. Δίχως υπερβολή συνολικά η τοπική κοινωνία ωριμάζει στο πλευρό της.

“CODA”, της Sian Heder • Apple TV
Η 17χρονη Ρούμπι (Emilia Jones) είναι το μοναδικό μέλος της οικογένειας που ακούει – CODA, παιδί κωφών γονέων. Η ζωή της περιστρέφεται γύρω από το να λειτουργεί ως διερμηνέας για τους γονείς της (Marlee Matlin, Troy Kotsur) και να εργάζεται στο προβληματικό αλιευτικό σκάφος της φαμίλιας κάθε μέρα πριν από το σχολείο με τον πατέρα της και τον μεγαλύτερο αδελφό της (Daniel Durant). Όμως όταν η Ρούμπι εντάσσεται στη χορωδία του σχολείου της, ανακαλύπτει το ταλέντο της στο τραγούδι και σύντομα νιώθει έλξη για τον σύντροφό της στο ντουέτο, τον Μάιλς (Ferdia Walsh-Peelo). Ενθαρρυμένη από τον ενθουσιώδη και αυστηρό δάσκαλο χορωδίας (Eugenio Derbez) να υποβάλει αίτηση σε ένα φημισμένο μουσικό σχολείο η Ρούμπι βρίσκεται διχασμένη ανάμεσα στις υποχρεώσεις που νιώθει προς την οικογένειά της και στην επιδίωξη των δικών της ονείρων.

 

☞︎ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.