Όσοι ανήκετε στην Gen Z και στους Millennials και μεγαλώσατε βλέποντας Nickelodeon, θα θυμάστε την Sam και την Carly στην ομώνυμη σειρά “iCarly“, αλλά και την Ariana Grande να κάνει τα πρώτα της βήματα στον χώρο της υποκριτικής στη σειρά “Victorious” καθώς και στο spin-off “Sam & Cat“. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε το εμβληματικό “Drake & Josh“, όπως και τις σειρές “Zoey 101“, “All That“, και “The Amanda Show“. Όλες τους έχουν ένα κοινό. Τον δημιουργό τους, Dan Schneider.
Πρώην εργαζόμενοι -μεταξύ αυτών και οι τότε ανήλικοι ηθοποιοί- του δικτύου του Nickelodeon, τον κατηγόρησαν για κακοποίηση, σεξισμό, ρατσισμό και ακατάλληλες δυναμικές, ενώ βρίσκονταν στα πλατό των γυρισμάτων. Οι κατηγορίες περί τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος των συνελεστών πρόκειται να εξεταστούν στο νέο ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων, “Investigation Discovery’s Quiet on Set: The Dark Side of Kids TV“. «Το να δουλεύεις για τον Dan ήταν σα να είσαι σε μια σχέση κακοποίησης», αναφέρει ένας εργαζόμενος στο trailer που είχε συνεργαστεί μαζί του, τότε. Ένας άλλος αναφέρθηκε στις πολλαπλές κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης που σχετίζονται με ένα παιδί ηθοποιό, χωρίς να προσδιορίζεται ο κατηγορούμενος. Όμως, πώς έφτασε να κατηγορείται ο showrunner των αγαπημένων μας εφηβικών σειρών;
«Ο Norman Lear της παιδικής τηλεόρασης», όπως είχε χαρακτηριστεί παλαιότερα από τους New York Times, δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είχε δώσει δικαιώματα ή ότι πέσαμε από τα σύννεφα όταν γνωστοποιήθηκαν οι κατηγορίες. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Business Insider, φέρεται να επιθυμούσε την προβολή υπερσεξουαλικού περιεχομένου στις εκπομπές του, να φοράνε οι ανήλικοι ηθοποιοί «πιο αποκαλυπτικά» ρούχα και οι συγγραφείς των σειρών να είναι άνδρες. Το δημοσίευμα του 2022 ανέφερε, επίσης, ότι ο Schneider «δημιούργησε ένα άβολο, παράξενο περιβάλλον, το οποίο κυβερνούσε σαν φέουδο». Συγγραφείς, ηθοποιοί και μέλη του συνεργείου είχαν δηλώσει στο Insider ότι ένιωθαν ενόχληση από τις σεξουαλικές σκηνές στα σενάριά του. Όταν, για παράδειγμα είχε χρησιμοποιήσει ένα κουτάκι γκαζόζας στο “Zoey 101”, για να μιμηθεί η νεαρή Jamie Lynn Spears μία σεξουαλική πράξη ή όταν -η τότε έφηβη- Victoria Justice έτριβε φαγητό στο γυμνό από ρόυχα στομάχι της στα online extras του “Victorious”.
Η πρωταγωνίστρια της σειράς “Zoey 101”, Alexa Nikolas, επίσης το 2022 είχε δηλώσει δημοσίως ότι «δεν αισθανόταν ασφαλής γύρω από τον Dan Schneider» ενώ εργαζόταν στη Nickelodeon, χαρακτηρίζοντας το περιβάλλον στα γυρίσματα της σειράς ως «τραυματικό». Αναφερομένη στον δημιουργό είπε ότι «δεν είναι καλός άνθρωπος», αλλά και ότι «η Nickelodeon το άφηνε να συμβεί».
Την ίδια περίοδο περίπου, δημοσιεύτηκαν και τα απομνημονεύματα της Jennette McCurdy, της πρωταγωνίστριας των “iCarly” και “Sam & Cat”, με τον τίτλο “I’m Glad My Mom Died“. Αν και η McCurdy δεν κατονόμασε τον Schneider στο βιβλίο της, πολλοί υποθέτουν ότι πρόκειται για τον άνθρωπο που αναφέρεται ως “The Creator” (Ο Δημιουργός). Η ίδια υποστήριξε ότι αυτός την ανάγκαζε να καταλώνει αλκοόλ και να της κάνει μασάζ, ενώ εκείνη βρισκόταν στο πλατό για να δουλέψει. Η ίδια δεν τον κατονόμασε, όμως είχε παραπονεθεί μαζί με την Ariana Grande για την ακατάλληλη συμπεριφορά ενός παραγωγού το 2013 στο “Sam & Cat”, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του “Insider”. Τότε, διενεργήθηκε έρευνα, τα στοιχεία της οποίας φαίνεται ότι οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο Schneider είχε συμβάλει στην εργασιακή «τοξικότητα». Η η McCurdy έγραψε στο βιβλίο της ότι εκείνη την εποχή, “ο Δημιουργός” «δεν επιτρεπόταν πλέον να βρίσκεται στο πλατό με κανέναν ηθοποιό».
Θα περίμενε κανείς ότι μετά από τη «τοξικότητα» και τα παράπονα των ηθοποιών, η σειρά θα ολοκληρωνόταν την ίδια χρονιά. Κι όμως, δεν συνέβη αυτό. Όχι μόνο συνεχίστηκε για άλλη μία σεζόν, αλλά o Schneider παρέμεινε στη Nickelodeon και δημιούργησε δύο ακόμη σειρές: “Game Shakers” και “Henry Danger”. Η μητρική εταιρία του τηλεοπτικού δικτύου, η Viacom CBS, ξεκίνησε άλλη μια έρευνα στα τέλη του 2017 και στις αρχές του 2018 σχετικά με την «υποτιθέμενη σεξουαλική συμπεριφορά του Schneider», αναφέρει η έκθεση. Αν και δεν βρήκε στοιχεία για σεξουαλική ανάρμοστη συμπεριφορά, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Schneider μπορεί να είναι λεκτικά καταχρηστικός. Άρθρο των Times ανέφερε ότι κατά της διάρκεια της έρευνας συνάδελφοι του Schneider φαίνεται ότι επαίνεσαν την προσοχή του στη λεπτομέρεια και την εργασιακή του ηθική, αλλά ανέφερε επίσης ότι πολλοί άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόταν τον θεωρούσαν λεκτικά βίαιο.
Το δίκτυο τράβηξε χωριστούς δρόμους του με τον παραγωγό, δημιουργό και ηθοποιό το 2018, μετά από 25 χρόνια εργασιακής σχέσης. «Μετά από πολλές κοινές συζητήσεις για τις επόμενες κατευθύνσεις και τις μελλοντικές ευκαιρίες, το Nickelodeon και ο μακροχρόνιος δημιουργικός μας συνεργάτης Dan Schneider/Schneider’s Bakery συμφώνησαν να μην επεκτείνουν την τρέχουσα συμφωνία», ανέφερε τότε σε ανακοίνωσή του το καλωδιακό δίκτυο που ανήκει στη Viacom. Στο Nickelodeon εντάχθηκε το 1993 ως σεναριογράφος στην επιτυχημένη σειρά “All That”, μια κωμωδία σκετς τύπου “Saturday Night Live” στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Kenan Thompson και η Amanda Bynes. Η Bynes συνέχισε να πρωταγωνιστεί στην πρώτη σειρά του Schneider, “The Amanda Show”, η οποία εδραίωσε το σήμα της slapstick κωμωδίας του που αγαπούσαν τα παιδιά.
Οι δύο έρευνες με επίκεντρο την απρεπή συμπεριφορά, ήταν η απάντηση στο γιατί που δεν απαντήθηκε στην ανακοίνωση. Στην έκθεση του “Insider”, επισημαίνεται ότι κατάφερε να μετατρέψει το Nickelodeon σε «μια δύναμη 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πλέον», ενώ αυτός αποχώρησε από το δίκτυο με 40 εκατομμύρια καθαρά στην τσέπη. Το Nickelodeon φέρεται να του έδωσε τεράστια δύναμη που δελέαζε ηθοποιούς -παιδιά και μη-, καθώς και τις οικογένειές τους. Σύμφωνα με την έκθεση, πίστευαν ότι θα μπορούσε να τους βοηθήσει στην επαγγελματική τους ανέλιξη και να μεγιστοποιήσει τις προοπτικές της καριέρας τους.
Ο πρώην πρόεδρος περιεχομένου και παραγωγής του Nickelodeon, Russell Hicks, είχε δηλώσει στο Insider ότι μια ομάδα διάβαζε κάθε σενάριο για τις εκπομπές του Schneider, ότι τα στελέχη προγραμματισμού παρακολουθούσαν κάθε επεισόδιο, αλλά και ότι οι γονείς και οι φροντιστές ήταν πάντα στο πλατό, «κάθε τι που έκανε ο Dan σε οποιαδήποτε από τις εκπομπές του ελέγχθηκε προσεκτικά και εγκρίθηκε».
Σε συνέντευξή του, ο Schneider, υποστήριξε ότι δεν αποχώρησε από τη Nickelodeon με κακούς όρους, αλλά ότι ήταν το αποτέλεσμα μιας “εξαντλητικής” περιόδου που απαιτούσε την παράδοση έως και 50 επεισοδίων εκπομπών κάθε χρόνο. «Έκανα ένα διάλειμμα για να τακτοποιήσω πολλά πράγματα που είχα αφήσει στην άκρη για δεκαετίες», είχε δηλώσει μετά την αποχώρησή του από το δίκτυο. Πολλοί ήταν αυτοί που είχαν αισθανθεί κατά την αποχώρησή του ότι την είχε γλιτώσει χωρίς να τιμωρηθεί και μην ξεχνάμε ότι το ίδιο είχε ισχυριστεί και η Alexa Nikolas.
Τα χρήματα φαίνεται ότι κινούσαν τα νήματα, σύμφωνα με τους θαυμαστές των σειρών του δημιουργού, και αυτή είναι η εξήγηση που έδωσαν στο γιατί δεν απολύθηκε νωρίτερα και στο γιατί τον κάλυπτε το δίκτυο. Οι εκπομπές του ήταν όλες πολύ επιτυχημένες εμπορικά και τα 40 δισεκατομμύρια, φαίνεται ότι ήταν ικανά να κλείνουν τα αυτιά και μάτια των ανθρώπων του Nickelodeon, όταν γίνονταν τα γυρίσματα και έβγαιναν τα επεισόδια στον αέρα. Θα εγκρίνονταν σεξουαλικοποιημένες σκηνές με ανήλικους ηθοποιούς, αν δεν έφερνε αυτά τα λεφτά; Πιθανολογούμε πώς όχι. Όπως φαίνεται πρέπει να ήταν συνένοχοι και στο ακατάλληλο περιεχόμενο του σεναρίου, αλλά και στην κακοποιητική συμπεριφορά του. Ακόμα κι όταν υπήρχαν παράπονα στο sitcom “Sam & Cat” από τις πρωταγωνίστριες, το δίκτυο του ανέθεσε ακόμα δύο σειρές, σα να μην έγιναν ποτέ.
Ο κύριος λόγος για τον οποίο πιστεύεται ότι ο Dan Schneider ξέφυγε και βρίσκεται εκτός φυλακής είναι ότι κανείς δε συνέδεσε το όνομά του με τις κατηγορίες κακοποίησης ή όποιος το έκανε -όπως η Alexa- δεν ήταν αρκετα σοβαρές για οδηγηθεί στη δικαιοσύνη. Από πολλούς υπονοείται ότι είναι «περίεργος», αλλά κανείς δεν τον κατήγγειλε επίσημα. Και, σύμφωνα με τους θαυμαστές, γι’ αυτό ευθύνεται η δύναμη και το χρήμα που λειτουργούν ως ασπίδα για τον δημιουργό του Nickelodeon.
Αν το δίκτυο κάλυπτε για τόσα χρόνια την κακοποιητική και ανήθικη συμπεριφορά του, πώς ξέρουμε ότι δε συνεχίζει να κάνει το ίδιο και με κάποιον άλλον δημιουργό; Με όχημα το κέρδος το Nickelodeon, άφηνε να τραυματίζονται παιδιά-ηθοποιοί και να συναινεί -έστω και σιωπηρά- στις πράξεις του. Σειρές που απευθύνονται σε παιδιά αντίστοιχης ηλικίας, που μεγάλωσαν μία ολόκληρη γενιά, γυρίστηκαν σε ένα τοξικό περιβάλλον, όπως ανέφεραν οι ηθοποιοί. Τουλάχιστον, ελπίζουμε αυτό το ντοκιμαντέρ αναδεικνύοντας ξανά το θέμα να λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης, ώστε να αποδοθεί επιτέλους η δικαιοσύνη.
Με πληροφορίες από: Los Angeles Times, The Things, Entertainment Weekly
Όσοι ανήκετε στην Gen Z και στους Millennials και μεγαλώσατε βλέποντας Nickelodeon, θα θυμάστε την Sam και την Carly στην ομώνυμη σειρά “iCarly“, αλλά και την Ariana Grande να κάνει τα πρώτα της βήματα στον χώρο της υποκριτικής στη σειρά “Victorious” καθώς και στο spin-off “Sam & Cat“. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε το εμβληματικό “Drake & Josh“, όπως και τις σειρές “Zoey 101“, “All That“, και “The Amanda Show“. Όλες τους έχουν ένα κοινό. Τον δημιουργό τους, Dan Schneider.
Πρώην εργαζόμενοι -μεταξύ αυτών και οι τότε ανήλικοι ηθοποιοί- του δικτύου του Nickelodeon, τον κατηγόρησαν για κακοποίηση, σεξισμό, ρατσισμό και ακατάλληλες δυναμικές, ενώ βρίσκονταν στα πλατό των γυρισμάτων. Οι κατηγορίες περί τοξικού εργασιακού περιβάλλοντος των συνελεστών πρόκειται να εξεταστούν στο νέο ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων, “Investigation Discovery’s Quiet on Set: The Dark Side of Kids TV“. «Το να δουλεύεις για τον Dan ήταν σα να είσαι σε μια σχέση κακοποίησης», αναφέρει ένας εργαζόμενος στο trailer που είχε συνεργαστεί μαζί του, τότε. Ένας άλλος αναφέρθηκε στις πολλαπλές κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης που σχετίζονται με ένα παιδί ηθοποιό, χωρίς να προσδιορίζεται ο κατηγορούμενος. Όμως, πώς έφτασε να κατηγορείται ο showrunner των αγαπημένων μας εφηβικών σειρών;
«Ο Norman Lear της παιδικής τηλεόρασης», όπως είχε χαρακτηριστεί παλαιότερα από τους New York Times, δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είχε δώσει δικαιώματα ή ότι πέσαμε από τα σύννεφα όταν γνωστοποιήθηκαν οι κατηγορίες. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Business Insider, φέρεται να επιθυμούσε την προβολή υπερσεξουαλικού περιεχομένου στις εκπομπές του, να φοράνε οι ανήλικοι ηθοποιοί «πιο αποκαλυπτικά» ρούχα και οι συγγραφείς των σειρών να είναι άνδρες. Το δημοσίευμα του 2022 ανέφερε, επίσης, ότι ο Schneider «δημιούργησε ένα άβολο, παράξενο περιβάλλον, το οποίο κυβερνούσε σαν φέουδο». Συγγραφείς, ηθοποιοί και μέλη του συνεργείου είχαν δηλώσει στο Insider ότι ένιωθαν ενόχληση από τις σεξουαλικές σκηνές στα σενάριά του. Όταν, για παράδειγμα είχε χρησιμοποιήσει ένα κουτάκι γκαζόζας στο “Zoey 101”, για να μιμηθεί η νεαρή Jamie Lynn Spears μία σεξουαλική πράξη ή όταν -η τότε έφηβη- Victoria Justice έτριβε φαγητό στο γυμνό από ρόυχα στομάχι της στα online extras του “Victorious”.
Η πρωταγωνίστρια της σειράς “Zoey 101”, Alexa Nikolas, επίσης το 2022 είχε δηλώσει δημοσίως ότι «δεν αισθανόταν ασφαλής γύρω από τον Dan Schneider» ενώ εργαζόταν στη Nickelodeon, χαρακτηρίζοντας το περιβάλλον στα γυρίσματα της σειράς ως «τραυματικό». Αναφερομένη στον δημιουργό είπε ότι «δεν είναι καλός άνθρωπος», αλλά και ότι «η Nickelodeon το άφηνε να συμβεί».
Την ίδια περίοδο περίπου, δημοσιεύτηκαν και τα απομνημονεύματα της Jennette McCurdy, της πρωταγωνίστριας των “iCarly” και “Sam & Cat”, με τον τίτλο “I’m Glad My Mom Died“. Αν και η McCurdy δεν κατονόμασε τον Schneider στο βιβλίο της, πολλοί υποθέτουν ότι πρόκειται για τον άνθρωπο που αναφέρεται ως “The Creator” (Ο Δημιουργός). Η ίδια υποστήριξε ότι αυτός την ανάγκαζε να καταλώνει αλκοόλ και να της κάνει μασάζ, ενώ εκείνη βρισκόταν στο πλατό για να δουλέψει. Η ίδια δεν τον κατονόμασε, όμως είχε παραπονεθεί μαζί με την Ariana Grande για την ακατάλληλη συμπεριφορά ενός παραγωγού το 2013 στο “Sam & Cat”, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του “Insider”. Τότε, διενεργήθηκε έρευνα, τα στοιχεία της οποίας φαίνεται ότι οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο Schneider είχε συμβάλει στην εργασιακή «τοξικότητα». Η η McCurdy έγραψε στο βιβλίο της ότι εκείνη την εποχή, “ο Δημιουργός” «δεν επιτρεπόταν πλέον να βρίσκεται στο πλατό με κανέναν ηθοποιό».
Θα περίμενε κανείς ότι μετά από τη «τοξικότητα» και τα παράπονα των ηθοποιών, η σειρά θα ολοκληρωνόταν την ίδια χρονιά. Κι όμως, δεν συνέβη αυτό. Όχι μόνο συνεχίστηκε για άλλη μία σεζόν, αλλά o Schneider παρέμεινε στη Nickelodeon και δημιούργησε δύο ακόμη σειρές: “Game Shakers” και “Henry Danger”. Η μητρική εταιρία του τηλεοπτικού δικτύου, η Viacom CBS, ξεκίνησε άλλη μια έρευνα στα τέλη του 2017 και στις αρχές του 2018 σχετικά με την «υποτιθέμενη σεξουαλική συμπεριφορά του Schneider», αναφέρει η έκθεση. Αν και δεν βρήκε στοιχεία για σεξουαλική ανάρμοστη συμπεριφορά, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Schneider μπορεί να είναι λεκτικά καταχρηστικός. Άρθρο των Times ανέφερε ότι κατά της διάρκεια της έρευνας συνάδελφοι του Schneider φαίνεται ότι επαίνεσαν την προσοχή του στη λεπτομέρεια και την εργασιακή του ηθική, αλλά ανέφερε επίσης ότι πολλοί άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόταν τον θεωρούσαν λεκτικά βίαιο.
Το δίκτυο τράβηξε χωριστούς δρόμους του με τον παραγωγό, δημιουργό και ηθοποιό το 2018, μετά από 25 χρόνια εργασιακής σχέσης. «Μετά από πολλές κοινές συζητήσεις για τις επόμενες κατευθύνσεις και τις μελλοντικές ευκαιρίες, το Nickelodeon και ο μακροχρόνιος δημιουργικός μας συνεργάτης Dan Schneider/Schneider’s Bakery συμφώνησαν να μην επεκτείνουν την τρέχουσα συμφωνία», ανέφερε τότε σε ανακοίνωσή του το καλωδιακό δίκτυο που ανήκει στη Viacom. Στο Nickelodeon εντάχθηκε το 1993 ως σεναριογράφος στην επιτυχημένη σειρά “All That”, μια κωμωδία σκετς τύπου “Saturday Night Live” στην οποία πρωταγωνιστούσαν ο Kenan Thompson και η Amanda Bynes. Η Bynes συνέχισε να πρωταγωνιστεί στην πρώτη σειρά του Schneider, “The Amanda Show”, η οποία εδραίωσε το σήμα της slapstick κωμωδίας του που αγαπούσαν τα παιδιά.
Οι δύο έρευνες με επίκεντρο την απρεπή συμπεριφορά, ήταν η απάντηση στο γιατί που δεν απαντήθηκε στην ανακοίνωση. Στην έκθεση του “Insider”, επισημαίνεται ότι κατάφερε να μετατρέψει το Nickelodeon σε «μια δύναμη 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πλέον», ενώ αυτός αποχώρησε από το δίκτυο με 40 εκατομμύρια καθαρά στην τσέπη. Το Nickelodeon φέρεται να του έδωσε τεράστια δύναμη που δελέαζε ηθοποιούς -παιδιά και μη-, καθώς και τις οικογένειές τους. Σύμφωνα με την έκθεση, πίστευαν ότι θα μπορούσε να τους βοηθήσει στην επαγγελματική τους ανέλιξη και να μεγιστοποιήσει τις προοπτικές της καριέρας τους.
Ο πρώην πρόεδρος περιεχομένου και παραγωγής του Nickelodeon, Russell Hicks, είχε δηλώσει στο Insider ότι μια ομάδα διάβαζε κάθε σενάριο για τις εκπομπές του Schneider, ότι τα στελέχη προγραμματισμού παρακολουθούσαν κάθε επεισόδιο, αλλά και ότι οι γονείς και οι φροντιστές ήταν πάντα στο πλατό, «κάθε τι που έκανε ο Dan σε οποιαδήποτε από τις εκπομπές του ελέγχθηκε προσεκτικά και εγκρίθηκε».
Σε συνέντευξή του, ο Schneider, υποστήριξε ότι δεν αποχώρησε από τη Nickelodeon με κακούς όρους, αλλά ότι ήταν το αποτέλεσμα μιας “εξαντλητικής” περιόδου που απαιτούσε την παράδοση έως και 50 επεισοδίων εκπομπών κάθε χρόνο. «Έκανα ένα διάλειμμα για να τακτοποιήσω πολλά πράγματα που είχα αφήσει στην άκρη για δεκαετίες», είχε δηλώσει μετά την αποχώρησή του από το δίκτυο. Πολλοί ήταν αυτοί που είχαν αισθανθεί κατά την αποχώρησή του ότι την είχε γλιτώσει χωρίς να τιμωρηθεί και μην ξεχνάμε ότι το ίδιο είχε ισχυριστεί και η Alexa Nikolas.
Τα χρήματα φαίνεται ότι κινούσαν τα νήματα, σύμφωνα με τους θαυμαστές των σειρών του δημιουργού, και αυτή είναι η εξήγηση που έδωσαν στο γιατί δεν απολύθηκε νωρίτερα και στο γιατί τον κάλυπτε το δίκτυο. Οι εκπομπές του ήταν όλες πολύ επιτυχημένες εμπορικά και τα 40 δισεκατομμύρια, φαίνεται ότι ήταν ικανά να κλείνουν τα αυτιά και μάτια των ανθρώπων του Nickelodeon, όταν γίνονταν τα γυρίσματα και έβγαιναν τα επεισόδια στον αέρα. Θα εγκρίνονταν σεξουαλικοποιημένες σκηνές με ανήλικους ηθοποιούς, αν δεν έφερνε αυτά τα λεφτά; Πιθανολογούμε πώς όχι. Όπως φαίνεται πρέπει να ήταν συνένοχοι και στο ακατάλληλο περιεχόμενο του σεναρίου, αλλά και στην κακοποιητική συμπεριφορά του. Ακόμα κι όταν υπήρχαν παράπονα στο sitcom “Sam & Cat” από τις πρωταγωνίστριες, το δίκτυο του ανέθεσε ακόμα δύο σειρές, σα να μην έγιναν ποτέ.
Ο κύριος λόγος για τον οποίο πιστεύεται ότι ο Dan Schneider ξέφυγε και βρίσκεται εκτός φυλακής είναι ότι κανείς δε συνέδεσε το όνομά του με τις κατηγορίες κακοποίησης ή όποιος το έκανε -όπως η Alexa- δεν ήταν αρκετα σοβαρές για οδηγηθεί στη δικαιοσύνη. Από πολλούς υπονοείται ότι είναι «περίεργος», αλλά κανείς δεν τον κατήγγειλε επίσημα. Και, σύμφωνα με τους θαυμαστές, γι’ αυτό ευθύνεται η δύναμη και το χρήμα που λειτουργούν ως ασπίδα για τον δημιουργό του Nickelodeon.
Αν το δίκτυο κάλυπτε για τόσα χρόνια την κακοποιητική και ανήθικη συμπεριφορά του, πώς ξέρουμε ότι δε συνεχίζει να κάνει το ίδιο και με κάποιον άλλον δημιουργό; Με όχημα το κέρδος το Nickelodeon, άφηνε να τραυματίζονται παιδιά-ηθοποιοί και να συναινεί -έστω και σιωπηρά- στις πράξεις του. Σειρές που απευθύνονται σε παιδιά αντίστοιχης ηλικίας, που μεγάλωσαν μία ολόκληρη γενιά, γυρίστηκαν σε ένα τοξικό περιβάλλον, όπως ανέφεραν οι ηθοποιοί. Τουλάχιστον, ελπίζουμε αυτό το ντοκιμαντέρ αναδεικνύοντας ξανά το θέμα να λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης, ώστε να αποδοθεί επιτέλους η δικαιοσύνη.
Με πληροφορίες από: Los Angeles Times, The Things, Entertainment Weekly