Το 2023, ξεκίνησε για τις streaming πλατφόρμες, όπως το Netlifx, με τους καλύτερους οιωνούς. Απόδειξη αυτού, ειδικά για το πρωτότυπο περιεχόμενο σε ταινίες και σειρές, ήταν το αναλυτικό report της Nielsen που δημοσιεύθηκε στις αρχές του χρόνου και αφορούσε το 2022. Μιλώντας με αριθμούς, το streaming περιεχόμενο για τους Αμερικανούς γνώρισε αύξηση 27% σε σχέση με το 2021 (19,4 εκατομμύρια streams) και αυτό που καθόρισε την εν λόγω αύξηση, είχε πει η Nielsen, ήταν η σταθερή εισροή πρωτότυπων σειρών σε αντίθεση με το περιεχόμενο που αποκτήθηκε από τις πλατφόρμες. «Τα λεπτά προβολής για το κορυφαίο πρωτότυπο περιεχόμενο ξεπέρασαν δραματικά το κορυφαίο περιεχόμενο που αποκτήθηκε», είχε αναφέρει η υπηρεσία μέτρησης.
Βέβαια, με την ιστορική απεργία των σεναριογράφων και των ηθοποιών του Χόλιγουντ, οι πλατφόρμες πάτησαν pause στην παραγωγή και κυκλοφορία πρωτότυπου περιεχομένου, επένδυσαν σε σειρές/ταινίες που έχουν ολοκληρωθεί και ήταν έτοιμες για διανομή, οπότε αναπόφευκτα παρουσιάστηκε μια σχετική πτώση στα παγκόσμια streams. Τώρα, με τη λήξη της απεργίας, αυτή η συνθήκη αλλάζει.
Τότε, τον Ιανουάριο του 2023, είχαμε μάθει ότι η συνολική θέαση του “Stranger Things” άγγιξε τα 52 δισεκατομμύρια λεπτά, το υψηλότερο ετήσιο σύνολο από τότε που εφαρμόστηκαν τα πρώτα lockdown λόγω πανδημίας, όταν το “The Office” είχε φτάσει στα 57,1 δισεκατομμύρια λεπτά θέασης το 2020. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι υπάρχουν μόνο 34 επεισόδια του “Stranger Things”, έναντι 192 επεισοδίων βιβλιοθήκης του “The Office”. Αυτή η χαρακτηριστική διαφορά μεταξύ του συνολικού αριθμού των επεισοδίων μεταξύ των δύο σειρών είναι που αναδεικνύει το engagement των θεατών αλλά και των αριθμό των ατόμων που παρακολούθησαν μια σειρά. Με απλά λόγια, μια σειρά με 192 επεισόδια είναι λογικό να έχει αυξημένα ποσοστά στα λεπτά θέασης, αφού οι χρήστες της πλατφόρμας έχουν μπόλικο υλικό να δουν, ωστόσο όταν μια σειρά με 34 επεισόδια συγκεντρώνει υψηλότερα λεπτά θέασης αποδεικνύει το impact που έχει στον κόσμο.
Ενώ, λοιπόν, βρισκόμαστε σε αναμονή για το νέο report της Nielsen, που θα μας βοηθήσει να σχηματίσουμε μια συνολική εικόνα για το τι έγινε το 2023 στις streaming πλατφόρμες, το Netflix εγκαινίασε ένα νέο ετήσιο report που αφορά το περιεχόμενο που συγκέντρωσε τα υψηλότερα λεπτά θέασης παγκοσμίως.
Το Netflix δημοσιεύει ήδη τις εβδομαδιαίες λίστες με τα 10 κορυφαία προγράμματά του, αλλά αυτή η νέα έκθεση μας δίνει μια πολύ ευρύτερη εικόνα των δεδομένων θέασης του Netflix. Άλλωστε, τα δεδομένα ροής (stream) ήταν ένα βασικό σημείο διαφωνίας στην πρόσφατη απεργία των σεναριογράφων και ηθοποιών του Χόλιγουντ και η νέα σύμβαση απαιτεί από τα στούντιο να μοιράζονται τα δεδομένα ροής με τα συνδικαλιστικά όργανα WAG και SAG-AFTRA.
Όπως αναφέρει το The Verge, σε μια κλήση με δημοσιογράφους, ο συν-διευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos δεν είπε συγκεκριμένα ότι η εταιρεία δημοσιεύει αυτά τα δεδομένα λόγω της νέας «απαιτούμενης διαφάνειας», αν και αναγνώρισε ότι η προσέγγιση του Netflix σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται δεδομένα έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. «Τις πρώτες ημέρες, δεν μας ενδιέφερε πραγματικά να είμαστε τόσο διαφανείς, επειδή χτίζαμε μια νέα επιχείρηση και χρειαζόμασταν χώρο για να μάθουμε», είπε ο Sarandos. Υποστήριξε επίσης ότι αυτό άρεσε στους δημιουργούς επειδή «έπαιρνε την πίεση από το μοντέλο overnight ratings» που αφορά τα ποσοστά τηλεθέασης της προηγούμενης ημέρας. Ο Sarandos, επιπλέον, εξήγησε γιατί η βασική μέτρηση του Netflix είναι οι ώρες προβολής. «Είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς. Αντανακλά τρίτους φορείς όπως η Nielsen στις ΗΠΑ και κάνει το Netflix πολύ εύκολο να συγκριθεί με άλλες υπηρεσίες streaming», είπε ο co-CEO της δημοφιλούς πλατφόρμας.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν το παράδειγμα του Netflix θα το ακολουθήσουν και άλλες πλατφόρμες streaming, όπως το Amazon Prime, το Apple TV Plus, το Disney Plus, το Hulu κ.α., αλλά αν αναρωτιέστε πόσα λεπτά θέασης συγκέντρωσε η “Wednesday” και ποιο περιεχόμενο αγαπήθηκε περισσότερο από τον κόσμο, δείτε την παρακάτω λίστα.
Top20 περιεχόμενο με παγκόσμια διαθεσιμότητα
*οι μετρήσεις αφορούν το περιεχόμενο με τη μεγαλύτερη θέαση από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023, ενώ το αναλυτικό report του Netflix θα δημοσιεύεται δύο φορές τον χρόνο
- The Night Agent: Season 1 [ώρες θέασης: 812,100,000]
- Ginny & Georgia: Season 2 [ώρες θέασης: 665,100,000]
- The Glory: Season 1 [ώρες θέασης: 622,800,000]
- Wednesday: Season 1 [ώρες θέασης: 507,700,000]
- Queen Charlotte: A Bridgerton Story [ώρες θέασης: 503,000,000]
- You: Season 4 [ώρες θέασης: 440,600,000]
- Outer Banks: Season 3 [ώρες θέασης: 402,500,000]
- Ginny & Georgia: Season 1 [ώρες θέασης: 302,100,000]
- FUBAR: Season 1 [ώρες θέασης: 266,200,000]
- Manifest: Season 4 [ώρες θέασης: 262,600,000]
- Kaleidoscope: Limited Series [ώρες θέασης: 252,500,000]
- Firefly Lane: Season 2 [ώρες θέασης: 251,500,000]
- The Mother [ώρες θέασης: 249,900,000]
- Physical: 100: Season 1 [ώρες θέασης: 235,000,000]
- Crash Course in Romance: Limited Series [ώρες θέασης: 234,800,000]
- Love Is Blind: Season 4 [ώρες θέασης: 229,700,000]
- BEEF: Season 1 [ώρες θεάσης: 221,100,000]
- The Diplomat: Season 1 [ώρες θέασης: 214,100,000]
- Luther: The Fallen Sun [ώρες θέασης: 209,700,000]
- Vikings: Valhalla: Season 2 [ώρες θέασης: 205,500,000]
Top15 περιεχόμενο με παγκόσμια διαθεσιμότητα και έτος κυκλοφορίας 2010-2019
*αφορά ξανά τη χρονική περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2023
- You: Season 1 [ώρες θέασης: 123,500,000]
- Crash Landing on You: Season 1 [ώρες θέασης: 120,300,000]
- Designated Survivor: Season 1 [ώρες θέασης: 98,500,000]
- You: Season 2 [ώρες θέασης: 95,000,000]
- Murder Mystery [ώρες θέασης: 87,900,000]
- Stranger Things [ώρες θέασης: 77,800,000]
- Money Heist: Part 1 // La casa de papel: Parte 1 [ώρες θέασης: 73,100,000]
- The Witcher: Season 1 [ώρες θέασης: 72,200,000]
- Stranger Things 2 [ώρες θέασης: 69,200,000]
- Designated Survivor: Season 2 [ώρες θέασης: 67,200,000]
- Stranger Things 3 [ώρες θέασης: 67,000,000]
- Narcos: Season 1 [ώρες θέασης: 59,900,000]
- Bodyguard: Season 1 [ώρες θέασης: 52,000,000]
- The Last Kingdom: Season 1 [ώρες θέασης: 50,900,000]
- Orange Is the New Black: Season 1 [ώρες θέασης: 48,800,000]
Το 2023, ξεκίνησε για τις streaming πλατφόρμες, όπως το Netlifx, με τους καλύτερους οιωνούς. Απόδειξη αυτού, ειδικά για το πρωτότυπο περιεχόμενο σε ταινίες και σειρές, ήταν το αναλυτικό report της Nielsen που δημοσιεύθηκε στις αρχές του χρόνου και αφορούσε το 2022. Μιλώντας με αριθμούς, το streaming περιεχόμενο για τους Αμερικανούς γνώρισε αύξηση 27% σε σχέση με το 2021 (19,4 εκατομμύρια streams) και αυτό που καθόρισε την εν λόγω αύξηση, είχε πει η Nielsen, ήταν η σταθερή εισροή πρωτότυπων σειρών σε αντίθεση με το περιεχόμενο που αποκτήθηκε από τις πλατφόρμες. «Τα λεπτά προβολής για το κορυφαίο πρωτότυπο περιεχόμενο ξεπέρασαν δραματικά το κορυφαίο περιεχόμενο που αποκτήθηκε», είχε αναφέρει η υπηρεσία μέτρησης.
Βέβαια, με την ιστορική απεργία των σεναριογράφων και των ηθοποιών του Χόλιγουντ, οι πλατφόρμες πάτησαν pause στην παραγωγή και κυκλοφορία πρωτότυπου περιεχομένου, επένδυσαν σε σειρές/ταινίες που έχουν ολοκληρωθεί και ήταν έτοιμες για διανομή, οπότε αναπόφευκτα παρουσιάστηκε μια σχετική πτώση στα παγκόσμια streams. Τώρα, με τη λήξη της απεργίας, αυτή η συνθήκη αλλάζει.
Τότε, τον Ιανουάριο του 2023, είχαμε μάθει ότι η συνολική θέαση του “Stranger Things” άγγιξε τα 52 δισεκατομμύρια λεπτά, το υψηλότερο ετήσιο σύνολο από τότε που εφαρμόστηκαν τα πρώτα lockdown λόγω πανδημίας, όταν το “The Office” είχε φτάσει στα 57,1 δισεκατομμύρια λεπτά θέασης το 2020. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι υπάρχουν μόνο 34 επεισόδια του “Stranger Things”, έναντι 192 επεισοδίων βιβλιοθήκης του “The Office”. Αυτή η χαρακτηριστική διαφορά μεταξύ του συνολικού αριθμού των επεισοδίων μεταξύ των δύο σειρών είναι που αναδεικνύει το engagement των θεατών αλλά και των αριθμό των ατόμων που παρακολούθησαν μια σειρά. Με απλά λόγια, μια σειρά με 192 επεισόδια είναι λογικό να έχει αυξημένα ποσοστά στα λεπτά θέασης, αφού οι χρήστες της πλατφόρμας έχουν μπόλικο υλικό να δουν, ωστόσο όταν μια σειρά με 34 επεισόδια συγκεντρώνει υψηλότερα λεπτά θέασης αποδεικνύει το impact που έχει στον κόσμο.
Ενώ, λοιπόν, βρισκόμαστε σε αναμονή για το νέο report της Nielsen, που θα μας βοηθήσει να σχηματίσουμε μια συνολική εικόνα για το τι έγινε το 2023 στις streaming πλατφόρμες, το Netflix εγκαινίασε ένα νέο ετήσιο report που αφορά το περιεχόμενο που συγκέντρωσε τα υψηλότερα λεπτά θέασης παγκοσμίως.
Το Netflix δημοσιεύει ήδη τις εβδομαδιαίες λίστες με τα 10 κορυφαία προγράμματά του, αλλά αυτή η νέα έκθεση μας δίνει μια πολύ ευρύτερη εικόνα των δεδομένων θέασης του Netflix. Άλλωστε, τα δεδομένα ροής (stream) ήταν ένα βασικό σημείο διαφωνίας στην πρόσφατη απεργία των σεναριογράφων και ηθοποιών του Χόλιγουντ και η νέα σύμβαση απαιτεί από τα στούντιο να μοιράζονται τα δεδομένα ροής με τα συνδικαλιστικά όργανα WAG και SAG-AFTRA.
Όπως αναφέρει το The Verge, σε μια κλήση με δημοσιογράφους, ο συν-διευθύνων σύμβουλος Ted Sarandos δεν είπε συγκεκριμένα ότι η εταιρεία δημοσιεύει αυτά τα δεδομένα λόγω της νέας «απαιτούμενης διαφάνειας», αν και αναγνώρισε ότι η προσέγγιση του Netflix σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται δεδομένα έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. «Τις πρώτες ημέρες, δεν μας ενδιέφερε πραγματικά να είμαστε τόσο διαφανείς, επειδή χτίζαμε μια νέα επιχείρηση και χρειαζόμασταν χώρο για να μάθουμε», είπε ο Sarandos. Υποστήριξε επίσης ότι αυτό άρεσε στους δημιουργούς επειδή «έπαιρνε την πίεση από το μοντέλο overnight ratings» που αφορά τα ποσοστά τηλεθέασης της προηγούμενης ημέρας. Ο Sarandos, επιπλέον, εξήγησε γιατί η βασική μέτρηση του Netflix είναι οι ώρες προβολής. «Είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς. Αντανακλά τρίτους φορείς όπως η Nielsen στις ΗΠΑ και κάνει το Netflix πολύ εύκολο να συγκριθεί με άλλες υπηρεσίες streaming», είπε ο co-CEO της δημοφιλούς πλατφόρμας.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν το παράδειγμα του Netflix θα το ακολουθήσουν και άλλες πλατφόρμες streaming, όπως το Amazon Prime, το Apple TV Plus, το Disney Plus, το Hulu κ.α., αλλά αν αναρωτιέστε πόσα λεπτά θέασης συγκέντρωσε η “Wednesday” και ποιο περιεχόμενο αγαπήθηκε περισσότερο από τον κόσμο, δείτε την παρακάτω λίστα.
Top20 περιεχόμενο με παγκόσμια διαθεσιμότητα
*οι μετρήσεις αφορούν το περιεχόμενο με τη μεγαλύτερη θέαση από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023, ενώ το αναλυτικό report του Netflix θα δημοσιεύεται δύο φορές τον χρόνο
- The Night Agent: Season 1 [ώρες θέασης: 812,100,000]
- Ginny & Georgia: Season 2 [ώρες θέασης: 665,100,000]
- The Glory: Season 1 [ώρες θέασης: 622,800,000]
- Wednesday: Season 1 [ώρες θέασης: 507,700,000]
- Queen Charlotte: A Bridgerton Story [ώρες θέασης: 503,000,000]
- You: Season 4 [ώρες θέασης: 440,600,000]
- Outer Banks: Season 3 [ώρες θέασης: 402,500,000]
- Ginny & Georgia: Season 1 [ώρες θέασης: 302,100,000]
- FUBAR: Season 1 [ώρες θέασης: 266,200,000]
- Manifest: Season 4 [ώρες θέασης: 262,600,000]
- Kaleidoscope: Limited Series [ώρες θέασης: 252,500,000]
- Firefly Lane: Season 2 [ώρες θέασης: 251,500,000]
- The Mother [ώρες θέασης: 249,900,000]
- Physical: 100: Season 1 [ώρες θέασης: 235,000,000]
- Crash Course in Romance: Limited Series [ώρες θέασης: 234,800,000]
- Love Is Blind: Season 4 [ώρες θέασης: 229,700,000]
- BEEF: Season 1 [ώρες θεάσης: 221,100,000]
- The Diplomat: Season 1 [ώρες θέασης: 214,100,000]
- Luther: The Fallen Sun [ώρες θέασης: 209,700,000]
- Vikings: Valhalla: Season 2 [ώρες θέασης: 205,500,000]
Top15 περιεχόμενο με παγκόσμια διαθεσιμότητα και έτος κυκλοφορίας 2010-2019
*αφορά ξανά τη χρονική περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2023
- You: Season 1 [ώρες θέασης: 123,500,000]
- Crash Landing on You: Season 1 [ώρες θέασης: 120,300,000]
- Designated Survivor: Season 1 [ώρες θέασης: 98,500,000]
- You: Season 2 [ώρες θέασης: 95,000,000]
- Murder Mystery [ώρες θέασης: 87,900,000]
- Stranger Things [ώρες θέασης: 77,800,000]
- Money Heist: Part 1 // La casa de papel: Parte 1 [ώρες θέασης: 73,100,000]
- The Witcher: Season 1 [ώρες θέασης: 72,200,000]
- Stranger Things 2 [ώρες θέασης: 69,200,000]
- Designated Survivor: Season 2 [ώρες θέασης: 67,200,000]
- Stranger Things 3 [ώρες θέασης: 67,000,000]
- Narcos: Season 1 [ώρες θέασης: 59,900,000]
- Bodyguard: Season 1 [ώρες θέασης: 52,000,000]
- The Last Kingdom: Season 1 [ώρες θέασης: 50,900,000]
- Orange Is the New Black: Season 1 [ώρες θέασης: 48,800,000]