Ύστερα από μία ατελείωτη lockdownική σεζόν που προκάλεσε κυρίως ψυχολογικές μεταλλάξεις και πολλαπλασίασε τις μεταβατικές φάσεις, οι καλλιτεχνικές ομάδες που αγαπάμε, αφουγκράστηκαν τα πάντα και δημιούργησαν πρότζεκτ για να διαρκούν κι εκτός σκηνής.

Η ομάδα χορού Griffón με χορογράφο την Ιωάννα Πορτόλου, μετά τα «KAOS» και «Πορνό», με το επίκαιρο «Amazing» επέστρεψαν στην Πειραιώς 260 με το «Amazing» για να σχολιάσει την ψυχεδέλεια της ανθρωποφαγίας και της σχεδόν κωματόδους ανοσίας που πλέον είναι κομμάτια της καθημερινότητας και τη θεωρούμε απόλυτα φυσιολογική ακόμα και μέσα στο αθώο σύμπαν των παιδικών μας χρόνων.

amazing
Φωτ: Κική Παπαδοπούλου/ Olafaq

Το βράδυ της γενικής τους πρόβας, μπροστά από τρία μικρόφωνα, οι απολαυστικοί Ιωάννα Αποστόλου, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Γιάννης Νικολαΐδης, Θεανώ Ξυδιά και Σταυρούλα Σιάμου σε ρίχνουν σε ένα ντελίριο από εικόνες, αποσπάσματα γνωστών ιστοριών από κινηματογραφικά καρέ, θεατρικά κείμενα, στιγμές της ζωής, σελίδες παραμυθιών και ενώνουν τα διαλυμένα κομμάτια της χαοτικής μας ψυχοσύνθεσης. Δεν υπάρχει καμία διδακτική λογική στον τρόπο που θέλουν περάσουν το κάθε μήνυμα. Κυριαρχεί η (υπερ)δύναμη της ευαισθησίας που κρύβεται ακόμα και στα πιο τρομακτικά δάση, και πολεμάει τον κυνισμό με μία συγκινητική ευθύτητα και έναν άμεσο σαρκασμό οτιδήποτε θεωρούμε ως το «σπουδαιότερο» πράγμα που έχουμε δει και ζήσει.

Πέτυχαν απόλυτα την ανάγκη που έχουμε πια να ταυτιζόμαστε με ιστορίες για την ανθρώπινη και ατελή φύση μας, η οποία θέλει να ξεφεύγει από κάθετι που δημιουργεί δεύτερες και σκοτεινές σκέψεις και βγάζει στην επιφάνεια τη χειρότερη μας εκδοχή απέναντι στους άλλους. Κινδυνεύουμε να ξεχάσουμε πως υπάρχουν πηγές φωτός σε ανθρώπους με την αποστολή να μας δώσουν μια βελτιωμένη έκδοση του εαυτού μας και αφήνουμε τις κοινωνίες να παραμορφώνονται. Επιστρέφουμε πίσω στις βαθιές ρίζες και στις κορυφές με τους δημιουργούς που μας διαμόρφωσαν και έμειναν στην ιστορία ως οι καλύτεροι αλλά και οι χειρότεροι για να βρούμε και να πιαστούμε ξανά απο κάτι πραγματικά ωραίο και έντονα φορτισμένο.

Φωτ: Κική Παπαδοπούλου/ Olafaq

Για άλλη μια φορά, μέσα σε ένα σύμπαν με πολλή πληροφορία, η ομάδα Griffón περνάει με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο την νέα κανονικότητα πετυχαίνοντας το «διάνα» επίκεντρο, χωρίς να χάνεται στην παγίδα της φλυαρίας και του υποτιθέμενου βαθύτερου νοήματος. Αυτή η βίαιη και χειριστική συμπεριφορά, η οποία μας περικυκλώνει από όλες τις πλευρές ακόμα και μέρη που μπορεί να τα θεωρούμε απόρθητα καταφύγια, συμπυκνώθηκε στη γεμάτη έξυπνες αντιθέσεις κινησιολογία και στους διαλόγους των χορευτών που ενώνονται με ακριβή συγχρονισμό και ένα εντυπωσιακό δέσιμο έως και την τελευταία τους κραυγή.

Νιώθεις σαν να τρέχεις μαζί τους σε έναν λαβύρινθο που σου ξυπνάει την αδρεναλίνη, κινεί την περιέργεια για το τι μπορεί να κρύβει η επόμενη στροφή και θες να συμμετέχεις στις κορυφώσεις που έχουν τέρμα στα ηχεία τη λυτρωτική μουσική του Λευτέρη Παλάσκα. Όλα τα συναισθήματα που αλλάζουν θέση όσο περνάει η ώρα, κινούνται μαζί με τις ευφάνταστες ιδέες της Ιωάννας Τσάμη, η οποία ανέλαβε τα κουστούμια και τη διαμόρφωση του σκηνικού χώρου χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά στοιχεία από την κουλτούρα των ιθαγενών, τη μορφολογία των ζώων, τις σκηνές του καμπαρέ και της σύγχρονης πραγματικότητας. Όχι για να καλύψει την τρωτή γύμνια των σωμάτων αλλά για να τα προστατεύσει εν μέρει από την υπερβολική δόση σκληρότητας και κανιβαλισμού.

Φωτ: Κική Παπαδοπούλου/ Olafaq

«I’ve seen things you people wouldn’t believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die». Ο μονόλογος του Roy Batter στη βροχή του Blade Runner, που αναφέρεται μέσα στο κείμενο περικλείει όσα θέλουν να πουν. Γιατί τη στιγμή που αποθεώνουμε μεγάλα ταλέντα, ακολουθούμε ηγέτες, εξιδανικεύουμε ανθρώπους, συνειδητοποιούμε την ουσία στην απόλυτη έκθεση. Όταν μένουμε εκτεθειμένοι χωρίς καμία στολή που να μας κάνει να ανήκουμε κάπου και δίνουμε στην ανθρώπινη επαφή την αξία και τη ζεστασιά που της αξίζει.

Φωτ: Κική Παπαδοπούλου/ Olafaq

INFO ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΝΑΚΙ ΣΟΥ
«Amazing»
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Πειραιώς 260
Έως τις 18 Ιουνίου, στις 21:00
Εισιτήρια: Ζώνη Α 12€ , Διακεκριμένη 17€, Φοιτητικό/65+/Καλλιτεχνικών Σωματείων 10 €, Ανέργων/Σπουδαστικό Καλλ. Σχολών 5€